Vil bare ikke sove og kan næsten ikke trøstes!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.263 visninger
25 svar
0 synes godt om
24. september 2012

sandramor

Hej piger
Har VIRKELIG brug for jeres hjælp.. Er efterhånden ret så desperat!!
Jeg ved der har været en del tråde omkring barnets søvn..
Mit problem er min skønne datter melina som lige om snart er 6 mdr...
I løbet af dagen er hun bare så glad og tilfreds og sover fint i løbet af dagen.. Hun kan dig godt brokke sig lidt når hun blir lagt i barnevognen men falder i søvn efter 5 min hvis jeg vugger lidt med vognen...
Om aftenen når hun skal sove er det HELT galt!!!!
Efter vi har spist kommer hun i bad og får nattøj på og så hygger vi lidt..
Så snart hu. Blir rammer madrassen i tremmesengen eksplodere hun i skrigeri.. Derfor får hun sin aften flaske i sengen.. Men så snart hun er færdig begynder hun at brokke sig og hurtigt begynder hun at skrige og så blot det bare værre og værre!! Intet hjælper.. Jeg nusser hende og siger sshh... Aer hende.. Men hun skriger og skriger fuldstændig hysterisk!!! Igår tog jeg hende tilsidst op og så faldt hun isøvn hos mig og jeg ku lægge hende igen....
Jeg har prøvet at putte hende senere, tidligere, gået ud og ind af værelset, siddet hos hende, sunget for hende... Løftet hovedgæret..Intet hjælper!!

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op længere.. Sys det er hårdt at høre hende så hysterisk og ked og ikke kan hjælpe hende
Lægen sagde der intet var at se i ørene så det kan ikke være det....

Kan det ha noget at gøre med at hun stadig ikke har en 100% rytme i løbet af dagen?
Skal jeg geare hende ned noget før om aftenen??

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre efterhånden og min store datter er også meget påvirket af det efterhånden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

sandramor

Undskyld det blev lidt langt og rodet

Anmeld

24. september 2012

Mivsen

sandramor skriver:

Hej piger
Har VIRKELIG brug for jeres hjælp.. Er efterhånden ret så desperat!!
Jeg ved der har været en del tråde omkring barnets søvn..
Mit problem er min skønne datter melina som lige om snart er 6 mdr...
I løbet af dagen er hun bare så glad og tilfreds og sover fint i løbet af dagen.. Hun kan dig godt brokke sig lidt når hun blir lagt i barnevognen men falder i søvn efter 5 min hvis jeg vugger lidt med vognen...
Om aftenen når hun skal sove er det HELT galt!!!!
Efter vi har spist kommer hun i bad og får nattøj på og så hygger vi lidt..
Så snart hu. Blir rammer madrassen i tremmesengen eksplodere hun i skrigeri.. Derfor får hun sin aften flaske i sengen.. Men så snart hun er færdig begynder hun at brokke sig og hurtigt begynder hun at skrige og så blot det bare værre og værre!! Intet hjælper.. Jeg nusser hende og siger sshh... Aer hende.. Men hun skriger og skriger fuldstændig hysterisk!!! Igår tog jeg hende tilsidst op og så faldt hun isøvn hos mig og jeg ku lægge hende igen....
Jeg har prøvet at putte hende senere, tidligere, gået ud og ind af værelset, siddet hos hende, sunget for hende... Løftet hovedgæret..Intet hjælper!!

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op længere.. Sys det er hårdt at høre hende så hysterisk og ked og ikke kan hjælpe hende
Lægen sagde der intet var at se i ørene så det kan ikke være det....

Kan det ha noget at gøre med at hun stadig ikke har en 100% rytme i løbet af dagen?
Skal jeg geare hende ned noget før om aftenen??

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre efterhånden og min store datter er også meget påvirket af det efterhånden

Bare lige et lille råd..

selvom lægen siger der ikke er noget, kan der sagtens være der er noget.

Min søns læge sagde også Frederiks øre så fine ud, kunne ikke få det til at passe, og bestilte tid ved en ørelæge, som har det rigtig udstyr. Han havde væske på begge øre og har nu dræn i.

men selvfølgelig ikke alle læger tager fejl..

held  og lykke med søvnen. Kender det alt for godt..

Anmeld

25. september 2012

MortilElias2010

Sid med hende til hun sover, i mørke, på værelset, vip hende stille og sænk så farten lige så stille når du kan mærke hun er ved at falde i søvn, til sidst vender hun sig til at vippe og så lægger Hun ikke mærke til sidst at hun ligger stille og så kan du lægge hende i hendes seng - hun får måske stadigvæk brug for dig i løbet af natten, hun er trds aæt kun 6 måneder gammel, det er ikke en mirakelkur men prøv. Herhjemme virkede det  Håber du snart får noget søvn. Prøv eventuelt at ligge et lille tæppe sammen og læg det ved siden af hende. Det kan føles som en krop der liggeR tæt op af hende og kan medføre ro. Og gøre tremmesengen mindre. Ligger hun stadigvæk i sin kaleche - den kasse der kan stå i tremmesengen? Måske føles sengen for stor, er der lys på værelset når hun skal sove - prøv at slukke for det hele også evt natlampe. Mmm.. ja prøv dig stille frem og ikke mange skift ved putningen. Sæt dig med hende i mørket når det er godnattid, lad hende falde i søvn, VIP hende i skiftende tempo (selvfølgelig ikke vildt) men lidt hurtigere end langsomt og så langsomt og så fader du stille ud hvis du kan mærke hun er ved at give slip, hvis hn så vågner så vipper du stille igen.. til sidst sover hun trygt og godt  når du lægger hende. 

Anmeld

25. september 2012

sandramor

Mivsen skriver:

Bare lige et lille råd..

Min søns læge sagde også Frederiks øre så fine ud, kunne ikke få det til at passe, og bestilte tid ved en ørelæge, som har det rigtig udstyr. Han havde væske på begge øre og har nu dræn i.

Ja altså jeg ved heller ikke om jeg helt stoler på lægens svar....
Jeg har lagt mærke til at hun gnider sine ører rigtig meget... Og piller ved dem.. Og det gør hun både når hun er oppe og når hun er kommet iseng... Jeg gik/ går bare ud fra det er et træthedstegn nu lægen sagde det så fint ud.....

Anmeld

25. september 2012

sandramor

MortilElias2010 skriver:

Sid med hende til hun sover, i mørke, på værelset, vip hende stille og sænk så farten lige så stille når du kan mærke hun er ved at falde i søvn, til sidst vender hun sig til at vippe og så lægger Hun ikke mærke til sidst at hun ligger stille og så kan du lægge hende i hendes seng - hun får måske stadigvæk brug for dig i løbet af natten, hun er trds aæt kun 6 måneder gammel, det er ikke en mirakelkur men prøv. Herhjemme virkede det  Håber du snart får noget søvn. Prøv eventuelt at ligge et lille tæppe sammen og læg det ved siden af hende. Det kan føles som en krop der liggeR tæt op af hende og kan medføre ro. Og gøre tremmesengen mindre. Ligger hun stadigvæk i sin kaleche - den kasse der kan stå i tremmesengen? Måske føles sengen for stor, er der lys på værelset når hun skal sove - prøv at slukke for det hele også evt natlampe. Mmm.. ja prøv dig stille frem og ikke mange skift ved putningen. Sæt dig med hende i mørket når det er godnattid, lad hende falde i søvn, VIP hende i skiftende tempo (selvfølgelig ikke vildt) men lidt hurtigere end langsomt og så langsomt og så fader du stille ud hvis du kan mærke hun er ved at give slip, hvis hn så vågner så vipper du stille igen.. til sidst sover hun trygt og godt  når du lægger hende. 

Jaah jeg har også prøvet at sidde med hende og vugge hende indtil hun sover og er jeg heldig så vågner hun ikke ved jeg ligger hende i tremmesengen men for det meste vågner hun og så er fanden løs igen...
Hmm jaah altså hun har ingen kaleche i tremmesengen... Har da også tænkt om hun simpelthen bare ikke kan li at sove i sengen?? Enten fordi den er for stor eller af en eller anden anden grund???

Anmeld

25. september 2012

sandramor

Slet ikke andre der har gode råd eller selv har prøvet noget ligende??

Anmeld

25. september 2012

2721

MortilElias2010 skriver:

Jeg hopper med her, du beskrev det så
Meget bedre end mig
Tror din datter prøver og fortælle hun har brug for ekstra tryghed om
Aften/natten.
Det er en fase som kan være rigtig hård.

Anmeld

25. september 2012

Tulle28

Mivsen skriver:

Bare lige et lille råd..

Har oplevet præcis det samme:-(

TS: Afsted til ørelægen med jer!

Anmeld

25. september 2012

sandramor

Bøllemyr skriver:

Jeg hopper med her, du beskrev det så
Meget bedre end mig
Tror din datter prøver og fortælle hun har brug for ekstra tryghed om
Aften/natten.
Det er en fase som kan være rigtig hård.

jaaaa det kan godt være det er det hun prøver at fortælle.....

sys virkelig bare det er RIGTIG voldsomt hun skriger..... og selvom jeg sidder og nusser hende falder hun ikke til ro... og nogengange først længe efter jeg har taget hende op....

men jaaa kan godt være i har ret....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.