Vide kønnet, skal jeg, skal jeg ikke? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal jeg vide kønnet? (læs teksten først)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

629 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. september 2012

Anonym trådstarter

Hej alle sammen. Da jeg fandt ud af at jeg var gravid, der tænkte jeg med det samme, at jeg ikke ville vide kønnet før barnet blev født. Nu er jeg 8+1 og jeg er lidt i tvivl nu om jeg vil vide det men mest pga indkøb til barnet. Jeg har en dreng på 2 år, han vil næsten være 3 når den anden bliver født. Og jeg tænkte at hvis det her også er en dreng, så ville jeg kunne genbruge min førstes seng og tøj. 

Jeg er lige ano fordi venner og familie ikke ved det endnu :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Hej alle sammen. Da jeg fandt ud af at jeg var gravid, der tænkte jeg med det samme, at jeg ikke ville vide kønnet før barnet blev født. Nu er jeg 8+1 og jeg er lidt i tvivl nu om jeg vil vide det men mest pga indkøb til barnet. Jeg har en dreng på 2 år, han vil næsten være 3 når den anden bliver født. Og jeg tænkte at hvis det her også er en dreng, så ville jeg kunne genbruge min førstes seng og tøj. 

Jeg er gravid med nr 2, og ret hurtigt fik jeg en ide om at det var en pige igen. Men så blev jeg også bange for at jeg ville blive skuffet h is der kom en dreng ud når jeg i 9 mdr havde troet det var en pige.
Så vi valgte at vide kønnet alligevel, og der ligger sørme en pige derinde igen.
Så nu fortryder jeg lidt, men på den anden side har jeg jo kunnet købe nyt tøsetøj og hjemsættet i tøsefarver frem for neutralt.

Anmeld

24. september 2012

henh01

nej du skal da ikke vide kønnet

Vi er blevet så praktisk orienteret efterhånden Jeg fik min datter for 8 år siden og der vidste jeg ikke kønnet - sikke en helt ubeskrivelig fornemmelse!
For knspt 2 år siden fik jeg så min dreng, og her kendte vi til kønnet. Det var selvfølgelig stadig en ubeskrivelig fornemmelse, men overraskelsen var ikke så stor som hvis ikke vi vidste kønnet.

Mange har jo nærmest allerede døbt barnet inden det bliver født fordi man kender til kønnet.

Anmeld

24. september 2012

Brams

Anonym skriver:

Vi valgte at få lavet en kønsskanning, og det har vi aldrig fortrudt.

Vi tog på ferie til USA da jeg var halvvejs i graviditeten og det var så hyggeligt at kunne gå og shoppe ting til baby.

Vi hyggede os også med at ordne værelse og alt det andet, som man kunne gå i gang med

Anmeld

24. september 2012

tankai

Jeg vil gerne vide hvad kønnet er, når jeg bliver gravid. Synes alt bliver nemmere ifh forberedelse. 

MEN -  Der er nu også noget spændende ved at vente, og se det. 

Anmeld

24. september 2012

Stjerneskud

Jeg synes du skal lade være. Alt behover jo ikke være lyserødt eller lyseblåt. Man kan jo holde det i neutrale farver til en start. I får sikkert også en masse gaver i lyserød eller lyseblå når den lille kommer.

Anmeld

24. september 2012

chael

Jeg kan jo ikke "bestemme" om du skal vide kønnet eller ej.

Personligt var min egen nysgerrighed bare alt for stor. Så jeg har vidst det med dem alle 3.

Når folk skriver "undskyldninger", som det med det praktiske osv, lad dog være.

Jeg gjorde det ikke en skid pga det praktiske, men fordi jeg ikke kan styre min nysgerrighed

*C

Anmeld

24. september 2012

Kakao

Jeg venter også nr 2 og vil vide kønnet af to grunde:

1) Jeg er f...... nysgerrig

2) Så kan jeg hive tøjet fra storesøsteren ned fra loftet allerede her i graviditeten, og sortere i det, som jeg vil bruge og det som skal til genbrug

Anmeld

24. september 2012

gokkelok

Det er faktisk lidt sjovt, at der er så mange som bruger undskyldningen, at man bedre kan forberede sig, og lave børneværelse. Men man skal bare tænke på, at barnet jo ikke får noget glæde af sit værelse den første lange tid. Så lad ikke forberedelse være en grund. Men gør det, hvis du er meget nysgerrig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.