Av for stram efter fødsel :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.553 visninger
20 svar
0 synes godt om
23. september 2012

Anonym trådstarter

Av av av

Sagen er den, at efter jeg fødte for 3 måneder siden, er jeg simpelthen blevet så stram, og det kan være ret svært at få gang i sex, da pga det gør små ondt i starten, kan jeg ikke blive ordentligt våd mere vi kan kun ha sex med oile eller glidecreme..

Har fået to sting uden på, så burde ikke være derfor..

Nogen der har prøvet det, eller bare har nogen råd, så det måske kan gå over eller ikke behøves gøre ondt? Det ikke pinefuld smerte, men nok til at min sexlyst er dvalet, selvom jeg altid har været meget sexglad.

-ved godt at en gyn kan give mig svar, men håber på nogle råd, så jeg slipper.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2012

Sasja77

Hej du

jeg ved ikke om det gælder for alle men jeg fik både udvendige og indvendige sting og det gjorde også ondt i starten. Min GYN sagde til mig at det var fordi at huden Rikke var så elastisk efter stingene men at det ville komme med tiden. Og det gjorde det også! der skal lige lidt tålmodighed til:-) men er du i tvivl så er det altid en god ide lige at give dem et kald:-)

Anmeld

23. september 2012

Sasja77

Rikke????=IKKE:-)

Anmeld

23. september 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Av av av

Sagen er den, at efter jeg fødte for 3 måneder siden, er jeg simpelthen blevet så stram, og det kan være ret svært at få gang i sex, da pga det gør små ondt i starten, kan jeg ikke blive ordentligt våd mere vi kan kun ha sex med oile eller glidecreme..

Nogen der har prøvet det, eller bare har nogen råd, så det måske kan gå over eller ikke behøves gøre ondt? Det ikke pinefuld smerte, men nok til at min sexlyst er dvalet, selvom jeg altid har været meget sexglad.

Ammer du dit barn? Alle slimhinder tørrer ud når man ammer. Det vil langsomt blive bedre, men det kan kræve sin del glidecreme til at starte med. For mig blev det først bedre da jeg trappede ned i amningen omkring de 4 måneder (helt godt blev det først da han blev ca 9 måneder og kun blev ammet 1-2 gange i døgnet).

Anmeld

23. september 2012

Kamulla

kan det være fordi du ubevist strammer dernede, fordi du er bange for det gør ondt efter fødsel???

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

Sasja77 skriver:

Hej du

jeg ved ikke om det gælder for alle men jeg fik både udvendige og indvendige sting og det gjorde også ondt i starten. Min GYN sagde til mig at det var fordi at huden Rikke var så elastisk efter stingene men at det ville komme med tiden. Og det gjorde det også! der skal lige lidt tålmodighed til:-) men er du i tvivl så er det altid en god ide lige at give dem et kald:-)

Så må jeg se tiden an

Anmeld

23. september 2012

modesty

Anonym skriver:

Av av av

Du er muligvis blevet syet for stramt. Jeg kender to der måtte syes om efter fødslen fordi de blev syet for stramt. Jeg ville få en henvisning af min læge og få en gynækolog til at kigge på det.

Og der er altså ingen skam i at bruge glidecreme! Men køb en silikonebaseret - det er meget bedre end det vandbaserede.

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Ammer du dit barn? Alle slimhinder tørrer ud når man ammer. Det vil langsomt blive bedre, men det kan kræve sin del glidecreme til at starte med. For mig blev det først bedre da jeg trappede ned i amningen omkring de 4 måneder (helt godt blev det først da han blev ca 9 måneder og kun blev ammet 1-2 gange i døgnet).

Hold da fat, så har vi nok forklaringen, for ja ammer fuldt ud, og har jeg gjort hele tiden

Anmeld

23. september 2012

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

kan det være fordi du ubevist strammer dernede, fordi du er bange for det gør ondt efter fødsel???

Jeg spænder fordi det gør ondt, og har prøvet bare at slappe af, men det går ikke /: 

Anmeld

23. september 2012

Ryberg

Altså nu lyder det her nok meget mærkeligt, men sådan har jeg det også.... Lasse er over 2 år, og det gør altid ondt i starten af samleje hos mig.. Selv når jeg mærker seksuelt opstemthed dernede kan jeg mærke det spænder..

Og jeg fødte ikke naturligt, jeg fik kejsersnit!!

Har aldrig, ALDRIG haft det problem før.. det kom efter Lasse kom til verden.

Jeg har været hele vejen igennem med læge og gynækolog, og fik at vide, at det er myoser(spændinger) der sidder i min "opgang"

Aner ikke om du kan bruge det til noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.