adhd.... råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2012

Lone Jakobsen

først vil jeg trøste dig med at der er kommet en ny regel der siger at du skal tilbydes en tid senest 2 mdr efter henvisningen, kan de ikke det har du ret til at vælge i privat regi, så det med ventetiden bliver nok ikke så slemt.

her i huset foregår INTET spontant. med 1 voksen og 2 børn med ADHD + 1 underudredning så er der virkelig brug for struktur.

herhjemme har piktogrammer lettet vores hverdag en hel del. vi bruger boardmaker, og så ellers faste rammer og samme regler HVER dag. f.eks er det samme sengetid alle ugens dage.

jeg har jo to drenge på 9 år med ADHD som går på hver deres skole. den ene går i en alm klasse på en lille friskole med støtte og den anden går i en speciel ADHD klasse.

de får begge medicin. Lucas får medikinet som depot 1 gang om dagen, mens kaj får ritalin hver 3 time.

hos kaj er medicinen absolut nødvendig, han kan ikke fungere uden. mens vi godt kan fjerne lucas medicin i f.eks ferierne, men i skolen fungere han ikke uden.

ja det var også det min læge havde fortalt mig. så det undrede mig at psykologen sagde et år.

noget andet er.... nu hvor ppr har henvist ham, så skal jeg vel ikke forbi lægen også? eller hvad.... læren mente at det kunne ligge ekstra pres på for at få ham hurtigt udredt. men synes det virker tåbeligt når nu ppr allerede har valgt at henvise ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2012

lukaj

børnehaven mente også her at jeg skulle få vores egen læge til at henvise også for så ville det presse børnepsyk til at lade os komme til hurtigere. men henvisningen fra egen læge blev bare afvist, så hvis han er henvist gennem ppr tror jeg ikke du får noget ud af at kontakte lægen. han kan jo ikke gøre mere end der allerede er gjort. hvor skal han udredes henne?

Anmeld

23. september 2012

Lone Jakobsen

lukaj skriver:

børnehaven mente også her at jeg skulle få vores egen læge til at henvise også for så ville det presse børnepsyk til at lade os komme til hurtigere. men henvisningen fra egen læge blev bare afvist, så hvis han er henvist gennem ppr tror jeg ikke du får noget ud af at kontakte lægen. han kan jo ikke gøre mere end der allerede er gjort. hvor skal han udredes henne?

ja det var også lidt det jeg tænkte. men lægen sagde at hun bare skulle bruge et referat fra mødet med ppr for at kunne indsende en henvisning.

vi bor i Aulum, så han skal udredes i Herning.

hvor er dine blevet udredt henne?

Anmeld

23. september 2012

lukaj

mine er udredt i kolding

Anmeld

23. september 2012

Lone Jakobsen

lukaj skriver:

mine er udredt i kolding

har hørt meget godt om Kolding.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.