Hej. Først vil jeg lige sige, at der findes utrolig mange former for ADHD. Jeg kender mange med ADHD og ingen er ens. Jeg fik selv diagnosen som 5 årig. Jeg har altid været både faglig og socialt stærk, men jeg har haft/har koncentrations besvær og engang imellem lidt svært ved, at styre min temperament samt en masse krudt i rumben. F.eks hvis jeg gjorde noget forkert i skolen, så råbte læreren af mig. Så blev det bare endnu sjovere og derfor fortsatte jeg. Hvis de derimod satte sig stille ned og fortalte, at jeg gjorde det og det forkert og at jeg skulle holde op, så stoppede jeg. Jeg har det stadig sådan, råber folk af mig, så bliver jeg tosset. Jeg kunne slet ikke kapere overraskelser og det kan jeg stadig ikke. Jeg har det bedst med, at jeg ved hvad der skal ske i løbet af dagen. Dertil bruger jeg meget min kalender i min telefon. Da jeg var lille havde jeg en tavle med små skilte som viste, hvad jeg skulle ligenu og senere på dagen. I skolen fik jeg en støttepædagog og den dag idag, hvor jeg går på gymnasiet har jeg stadig en og det fungere super godt. Jeg fungere i en helt normal klasse med 25 elever.
Jeg aflevere og henter min søn præcis samme tid hver dag. Jeg er på skolen 20 minutter før jeg skal være til time og på de 20 minutter sidder jeg og tænker over, hvad der skal ske idag. Udover det, så har jeg nogen fantastiske klassekammerater.
Jeg tager Ritalin 3 gange dagligt og det har jeg gjort i mange år.
Min lillebror som lige er startet i børnehaveklasse har også fået diagnosen og han har også en støttepædagog. Hun er der hele dagen, mens jeg kun har min det sidste modul.
Ved ikke om jeg fik det hele med, men du er velkommen til at spørge:-)
Anmeld