Han skriger og skriger og skriger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Har du prøvet at tage ham over i jeres seng? Det kan være at han er inde i en periode hvor han har brug for lidt ekstra tryghed..

Ja han har sovet hos os nogle dage i forige uge, og lige så snart han kom op til os satte han sig op og grinte og begyndte at fjolle. Det er jo bare så svært at vide hvorfor han gør det. Bare han kunne fortælle os had der er galt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Jeg tænker at det måske kan være det sidste tigerspring? For isabella var ligesådan her da hun var i det andet sidste tigerspring og det stod på i tre uger. Så jeg vil sige det eneste der er at gøre er at holde ud selvom det er hårdt.

Hvad gjorde du ved det? Lod du hende sove hos jer? Eller holdt du fast i hun skulle være i sin seng.

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

SukkerDronning skriver:

Det er rigtig svært, at komme med råd, når man ikke har set det.

Men jeg tænker, du kan vel høre og mærke på ham, om det er fordi han har ondt, syntes det er uretfærdigt at han skal sove og ikke må lege mere eller om det er blevet en leg for ham, at du skal op og give ham sut og putte ham igen og igen etc.?

Det ligger da lige til højre benet, at tro det er han øre?

Ja jeg synes bare det er så svært at finde ud af. Han har et kæmpe temperament og en stærk vilje. Så ved ikke om han bare har gjort det til en vane, "en slags leg" eller der er noget rigtig galt. Han bliver rasene og ulykkelig. Og nægter at sove. Det nemmeste og rareste ville være at tage ham op i vores seng, men ingen af os sover ordenligt når han ligger på tvær og bokser og sparker hele natten.

Anmeld

21. september 2012

mortilnoahogmelina

Puha , her har vi os været sådan en periode igennem. Vores periode var bare lang meget meget lang .. faktisk stod den på i godt og vel 4 måneder , vi fandt så ud af han havde væske på øret og fik dræn. (Han blev tjekket jævnligt)
Men det blev først opdaget for 4 måneder siden ..
Udover det fandt vi ud af han sov for meget i dp . Og han fik en fast sengetid som hed kl 19-19.15 det har fungeret så godt efterfølgende . han sover bare nu med det sammen ..

Da perioden stod på sov han hos os i vores seng .

Anmeld

21. september 2012

Mother-love

Anonym skriver:

Hvad gjorde du ved det? Lod du hende sove hos jer? Eller holdt du fast i hun skulle være i sin seng.

Vi holdt fast i hun akulle sove i sin egen seng. Men det er også fordi hun tror vores seng betuder tid til leg.
Men selvom vi aå kunne putte hende i vores seng ville vi ikke gøre det. Da vi har den holdning at hun skal blive i hendes seng. Om vi så skulle sidde inde ved hende i 1.5 time til hun sov så gjorde vi det. Det tog normalt 1-2timer hver dag før hun sov.

Men jeg tænkte på om dit barn sover om eftermiddagen? For det kan også godt være derfor det kan være svært for dem at falde i søvn om aftenen. Hvis den ihvertfald ligger for sent.

Anmeld

21. september 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Ja jeg synes bare det er så svært at finde ud af. Han har et kæmpe temperament og en stærk vilje. Så ved ikke om han bare har gjort det til en vane, "en slags leg" eller der er noget rigtig galt. Han bliver rasene og ulykkelig. Og nægter at sove. Det nemmeste og rareste ville være at tage ham op i vores seng, men ingen af os sover ordenligt når han ligger på tvær og bokser og sparker hele natten.

http://www.legetek.dk <- Der kan du finde noget der hedder kompetencehjulet (du skal registrere dig) og der kan du finde alverdens oplysninger om dit barns udvikling.

Som 1½ år gammel er Verden blevet et ganske andet sted, pludseligt er der et rum, et rum mor og far er i. Der er lys, lyde, mørke, skygger. Man kan ligge og lytte til mor og far grine inde i sofaen?

For mig lyder det som om du er landet lige ned i jeres første magtkamp, hjælper det hvis jeg fortæller dig at du nok skal vinde den, men næste gang er det bare om noget større og vildere?

Min egen dreng på 2½ diskuterer lige pt om han skal stå helt ude på kanten af høje ting og hoppe ned. Det skal han naturligvist ikke - fordi han er 2½. Vi mangler bare lige at han hører efter...

Jeg ville få lavet en rutine, der endte ud i noget hyggetid med mor/far eventuelt godnathistorie? Så har man lige de der 15-20 minutter sammen i en stol inde på værelset til at få snakket godt af og så bliver man puttet?

Din dreng vil blive vred, for det har virket alle de andre gange. Det at kunne falde i søvn kræver "bare" lige lidt træning

Anmeld

21. september 2012

SukkerDronning

Anonym skriver:

Kender det SÅ godt, og det duer bare ikke at de sover i ens seng.

Når vi har haft sådan nogle perioder, har jeg sat mig ned skrevet ned præcis hvodan det er gået med putningen i den periode. Hvad har virket, hvor lang tid har det taget, har hun været faldet i søvn, for så at vågne igen osv.osv.På den mådet kunne jeg danne mig et billede af hvorfor hun ikke ville sove.

Sidste gang havde vi holdt liv i det, fordi vi havde brugt forskellige metoder til at putte hende. Ved ikke hvorfor det startede.

Jeg har haft god erfaring med, at tage hende op og se en lille tegnefilm, hvis hun er blevet helt ulykkelig. Der kan ligesom komme et vanvids punkt, hvor jeg ikke kan få hende til, at stoppe med at græde, unless jeg tager hende ud at situationen. Når hun så har set filmen kan jeg putte hende på ny igen. Det er selvfølgelig ikke noget, man skal gøre for meget

Vi har også haft god erfaring med, at putte hende, lade døren stå på klem og lave noget (fx vasketøj) lige uden foran hendes dør, så hun kan se mig. Mens jeg taler til hende (fortæller hende, at der ikke sker noget spændene og at hun bare kan ligge sig til at sove, hvis hun har lyst) og evt. går ind på hendes værelse med tøj eller et stykke legetøj hun har glemt i stuen. På den måde viser jeg hende, at hun trygt kan ligge sig til at sove, og at jeg altså ikke laver noget spændende, hun kan gå glip af.

Der er jo mange metoder, det vigtigste er at vide hvorfor din dreng græder. Og så tror jeg på det virker at være fast og kærlig

Anmeld

21. september 2012

SukkerDronning

SukkerDronning skriver:

Kender det SÅ godt, og det duer bare ikke at de sover i ens seng.

Når vi har haft sådan nogle perioder, har jeg sat mig ned skrevet ned præcis hvodan det er gået med putningen i den periode. Hvad har virket, hvor lang tid har det taget, har hun været faldet i søvn, for så at vågne igen osv.osv.På den mådet kunne jeg danne mig et billede af hvorfor hun ikke ville sove.

Sidste gang havde vi holdt liv i det, fordi vi havde brugt forskellige metoder til at putte hende. Ved ikke hvorfor det startede.

Jeg har haft god erfaring med, at tage hende op og se en lille tegnefilm, hvis hun er blevet helt ulykkelig. Der kan ligesom komme et vanvids punkt, hvor jeg ikke kan få hende til, at stoppe med at græde, unless jeg tager hende ud at situationen. Når hun så har set filmen kan jeg putte hende på ny igen. Det er selvfølgelig ikke noget, man skal gøre for meget

Vi har også haft god erfaring med, at putte hende, lade døren stå på klem og lave noget (fx vasketøj) lige uden foran hendes dør, så hun kan se mig. Mens jeg taler til hende (fortæller hende, at der ikke sker noget spændene og at hun bare kan ligge sig til at sove, hvis hun har lyst) og evt. går ind på hendes værelse med tøj eller et stykke legetøj hun har glemt i stuen. På den måde viser jeg hende, at hun trygt kan ligge sig til at sove, og at jeg altså ikke laver noget spændende, hun kan gå glip af.

Der er jo mange metoder, det vigtigste er at vide hvorfor din dreng græder. Og så tror jeg på det virker at være fast og kærlig

Og nårh ja, pt kan min datter godt finde på, at hoppe ud af sengen og hente mig, så jeg kan putte hende igen. Den ene dag blev hun ved med at sige "Det er en leg, det er en leg".

Den leg gider jeg ikke. Og jo hurtigere den stopper, des bedre. Har fundet ud af, at jeg skal lyde rigtig gal og kommandere hende tilbage i seng. Jeg får så dårlig samvittighed fordi, hun ser lidt betuttet ud når jeg gør det, men tilgengæld stopper legen dér og alle får deres søvn.

Anmeld

21. september 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Vi holdt fast i hun akulle sove i sin egen seng. Men det er også fordi hun tror vores seng betuder tid til leg.
Men selvom vi aå kunne putte hende i vores seng ville vi ikke gøre det. Da vi har den holdning at hun skal blive i hendes seng. Om vi så skulle sidde inde ved hende i 1.5 time til hun sov så gjorde vi det. Det tog normalt 1-2timer hver dag før hun sov.

Men jeg tænkte på om dit barn sover om eftermiddagen? For det kan også godt være derfor det kan være svært for dem at falde i søvn om aftenen. Hvis den ihvertfald ligger for sent.

Ja han sover fra ca. 11:30 til 14:00 kommer i seng kl 19 Han står op kl 6:30

Hvor længe tog det før hun var ovre det?

Anmeld

21. september 2012

Mother-love

Anonym skriver:

Ja han sover fra ca. 11:30 til 14:00 kommer i seng kl 19 Han står op kl 6:30

Hvor længe tog det før hun var ovre det?

okay. det tog ca en ugers tid.
men hvis det er tigerspring kan det tage op til 6 uger.
det er fordi når de kommer i seng er der ro og tid til at tænke på alle de nye indtryk.
men ihvertfald bare husk på det er en periode og det går over igen. det giver altid os ro til at forstå isabella og det gør også det er lidt nemmere at bære over med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.