Råd til forebyggelse af læber der sprækker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

Mom2

Karla skriver:

Hej

Jeg har de sidste 2 år døjet med at mine læber tørrer ud og sprækker i siden, hver gang jeg åbner munden. Det gør meget ondt! Jeg smører dem med læbepomade stort set hele tiden, men om morgenen er de helt tørret ud. Har I nogle gode råd?

læbepomade lavet af aloe vera da den ikke indeholder vand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

SussieThyssen

Karla skriver:

Hej

Jeg har de sidste 2 år døjet med at mine læber tørrer ud og sprækker i siden, hver gang jeg åbner munden. Det gør meget ondt! Jeg smører dem med læbepomade stort set hele tiden, men om morgenen er de helt tørret ud. Har I nogle gode råd?

Ja...B2 vitamin i perioder (ikke B-combin, men ren B2), som du kan købe i håndkøb på apoteket.

Tag en sammen med din almindelige vitamin i en uge af gangen og hold så 14 dage til 3 ugers pause mellem hver kur.

Det er en simpel kur, men virker på slimhinder, hud, hår og negle.

Hvis de ikke har det på apoteket så bed dem om at bestille det hjem.

Bemærk lige at man tisser ekstremt gult når man tager det..det er B-vitaminets egen farve, men bare så du ikke bliver forskrækket.

Sprøkning af mundvigene kan muligvis være et symptom på allergi, så hvis det generer dig meget, så bed evt din læge om at få dig testet for allergi.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

20. september 2012

Fenja09

Karla skriver:

Hej

Det værste du kan gøre er faktisk at bruge alm. læbepomade - de er fyldt med vand og vand tørre læberne ud. Derudover gør du læberne afhængige af pomaden, det bedste du kan gøre er at finde en fed creme f.eks Locobase Repair, den fåes vidst i 3 str og den største koster 175 kr og er drøj i brug. Den kan købes på apoteket.

Jeg købte selv en rigtig dyr læbepomade på apoteket til lige omkring 100 kr og den virkede overhovedet ikke. Nu har jeg brugt "special creme" som ovennævnte og det virker til gengæld super godt.

/Fenja

Anmeld

20. september 2012

EnGodMor

Kamulla skriver:

Elisabeth Ardens 8th hour creme.. den er tyk, drøj og bare helt perfekt.. og så kan den bruges til andet end læberne..

er det den creme i en lille hvis tube?? hvorcremen er sådan mørke orange agtig??

Anmeld

20. september 2012

Kamulla

engodmor skriver:

er det den creme i en lille hvis tube?? hvorcremen er sådan mørke orange agtig??

Yeps

Anmeld

20. september 2012

EnGodMor

Kamulla skriver:

Yeps

Den er bare super go  os til rød rumpe -altså på små børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.