Råd til forebyggelse af læber der sprækker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.913 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. september 2012

Karla

Hej

Jeg har de sidste 2 år døjet med at mine læber tørrer ud og sprækker i siden, hver gang jeg åbner munden. Det gør meget ondt! Jeg smører dem med læbepomade stort set hele tiden, men om morgenen er de helt tørret ud. Har I nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

Clisolka

Karla skriver:

Hej

Jeg har de sidste 2 år døjet med at mine læber tørrer ud og sprækker i siden, hver gang jeg åbner munden. Det gør meget ondt! Jeg smører dem med læbepomade stort set hele tiden, men om morgenen er de helt tørret ud. Har I nogle gode råd?

Jeg har haft det samme problem de sidste mange år, men jeg kan klare det med noget læbepomade... Min overlæbe sprækkede den anden dag - auv 

Anmeld

20. september 2012

Tona

Karla skriver:

Hej

Har du prøvet med levertransalve? Det er godt at smøre med.

Anmeld

20. september 2012

Kamulla

Elisabeth Ardens 8th hour creme.. den er tyk, drøj og bare helt perfekt.. og så kan den bruges til andet end læberne..

Anmeld

20. september 2012

foto på lærred

Karla skriver:

Hej

Mentilatum læbepomade synes jeg er god. Fåes i Matas eller Apoteket.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Invitationer til dåb, søde wallstickers til ungernes værelse, flotte collager overført på lærred.

Anmeld

20. september 2012

Savannah

Kamulla skriver:

Elisabeth Ardens 8th hour creme.. den er tyk, drøj og bare helt perfekt.. og så kan den bruges til andet end læberne..

Helt enig, den fåes også i læbepomade-form

Anmeld

20. september 2012

Skouboe

Du skal have fat i en læbestift der ikke trænger ind i læberne, men lægger sig ovenpå - labello er god. Smør læberne med et godt lag lige inden sengetid og igen når du vågner, og hvis du fx er oppe og tisse om natten. 

Og så behold den iøvrigt i lommen hele dagen og smør med jævne mellemrum. Du kan evt. supplere med Ceridal fedtcreme fra apoteket. Den er helt uden vand.

Anmeld

20. september 2012

Karla

Tusind tak for jeres svar Jeg vil lige smutte i matas og høre ad imorgen Lyder da til der er noget at gøre ved det i hvert fald

Anmeld

20. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har kun en ting at sige... VASELINE! Det er mit must have om vinterne. Jeg lider af tørre læber året rundt - dog ikke så slemt mere. Og Vaseline er bare det bedste.

Smørrer et rigtig godt tykt lag på om aftenen inden jeg går i seng. Og så smører jeg lidt i løbet af dagen også.

Anmeld

20. september 2012

Mussen2

Min mand døjer med det samme. Han har prøvet alt. Virkelig alt. Mentholatum, vaselind, fedtcremer osv.

Han har nu en læbepomade fra apoteket fra Avene en kold creme. Den er dyr men suveræn. Han skal tilmed ikke smører så ofte da den holder længe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.