Hej piger
Var til NF-scanning i mandags hvor jeg var 12+4/12+5. Jeg følte slet ikke der var tid til at snakke og besvare mine spørgsmål. Det var en meget stressende situation - alt gik stærkt. Jeg er så nervøs over min risikoberegning. Først og fremmest kunne hun ikke måle nakkefolden der hvor hun ville, da navlestrengen lå i vejen - SÅ TRÆLS. Hun målte derfor 2 steder, men hørte kun den ene måling som var 1,9 mm, hvilket jeg synes lyder af meget
Den anden måling ved jeg så ikke om var bedre eller om tallet har været endnu højere. Jeg er 23 år og fik vurderingen 1:4121, hvilket i sig selv ikke er dårligt. MEN den nakkefold går mig på, specielt fordi jeg ikke ved om den anden måling var højere. Jeg føler slet ikke jeg kan få ro. Alle har fået målt nakkefolden til 1,2, 1,3, 1,4 osv. synes min er i den dårlige endnu. Jeg ved ikke om jeg nogensinde får ro før jeg ved barnet er raskt øv.
Det virkede også som om hun undrede sig lidt over risikotallet, fordi jeg er så ung. Hun tjekkede derfor, hvornår blodprøven blev taget (9+3) og det sagde hun var fint. Jeg synes godt nok, det virkede til hun synes det var underligt mit tal ikke var bedre.
Hvad er jeres erfaringer?
Anmeld