Anbefal en bæresele!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Finemoar<3 skriver:

Min datter er ikke stor af sin alder, 4,5 kilo"vi" er ikke til mave mod mave, det er kun når hun skal sove - hvilket hun nyder at gøre på ammepudenJeg må trille ned i byen og prøve alt hvad der kan bære børn - tak for svarende

Ja, gør det. Det er jo også meget forskelligt hvad man er til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

Thalia

Så skal det være et stort barn, for strækviklen fungerer fint helt op til 10 kg.

Men alternativt kan man jo så bruge en fastvikle. Det gode ved viklerne synes jeg, er at de er nemme at binde og få strammet godt op. F.eks. synes jeg en ringslynge er elendig at bære.

Jeg har slynget og viklet alle mine børn og jeg ville aldrig bære en baby på 10 kg i en strækvikle da stoffet efter min mening vil blive strukket i en grad hvor støtten ikke længere er optimal for hverken barn eller bærer.

Jeg er helt klar over at mange forhandlere siger noget andet, men strækviklen er i mine øjne kun rigtigt god indtil barnet er 3-4 mdr gammel. Derefter skal der noget fastere til hvis støtten fortsat skal være optimal

Ringslyngen er en favorit herhjemme fordi jeg kan bruge den både til babyen på 10 uger og storebror på 3 år. Babyen ryger i vuggestilling og storebror på hoften eller ryggen.

Anmeld

20. september 2012

Thalia

Finemoar<3 skriver:

De billeder jeg har set af en strækvikle, udadvendt - der ligner det ikke at barnet sidder særlig godt!!:/

Uanset hvad man bærer i er det helt grundlæggende en rigtig skidt ide at bære børnene udadvendt. Dels fordi de som du selv er inde på, ikke sidder nær så godt, og dels fordi de ikke kan skærmes for indtryk når de sidder på den måde.

Anmeld

20. september 2012

modesty

De billeder jeg har set af en strækvikle, udadvendt - der ligner det ikke at barnet sidder særlig godt!!:/

Har du tænkt dig at bære din datter udadvendt, som i en klassisk bæresele? For det skal du helst ikke før hun er et halvt år, da indtrykkene kan være alt for voldsomme og overstimulere hende. Hun skal som det mindste have mulighed for selv at vende ansigtet væk hvis det bliver for meget, og det kan hun ikke hvis hun sidder udadvendt.

Anmeld

20. september 2012

Finemoar<3

modesty skriver:

Har du tænkt dig at bære din datter udadvendt, som i en klassisk bæresele? For det skal du helst ikke før hun er et halvt år, da indtrykkene kan være alt for voldsomme og overstimulere hende. Hun skal som det mindste have mulighed for selv at vende ansigtet væk hvis det bliver for meget, og det kan hun ikke hvis hun sidder udadvendt.

Hun vil kun kigge ud mod verden, så jeg vil da mene at det er bedre med en sele så jeg ikke smadre min ryg totalt!!

Min sp sagde idag intet til at jeg bære hende sådan!

Anmeld

20. september 2012

Ciss

Finemoar<3 skriver:

Hun vil kun kigge ud mod verden, så jeg vil da mene at det er bedre med en sele så jeg ikke smadre min ryg totalt!!

En "mellemversion" kan være at bære hende mere over hoften. Da kan hun stadig have maven ind mod den, som bærer, men hovedet er mere frit til at hun kan se fremover.

Jeg husker ikke helt, hvor gamle de skal være, før den vikling er anbefalet, men det kan du helt sikkert finde på net. MobyWrap har i hvert fald en netside, hvor alle de forskellige måder at bære på er vist, og hvor der står lidt om, hvilken alder de er egnet for mm.

Anmeld

20. september 2012

Thalia

Ciss skriver:

En "mellemversion" kan være at bære hende mere over hoften. Da kan hun stadig have maven ind mod den, som bærer, men hovedet er mere frit til at hun kan se fremover.

Jeg husker ikke helt, hvor gamle de skal være, før den vikling er anbefalet, men det kan du helt sikkert finde på net. MobyWrap har i hvert fald en netside, hvor alle de forskellige måder at bære på er vist, og hvor der står lidt om, hvilken alder de er egnet for mm.

Det anbefales aldrig at bære dem udadvendt, hverken i vikle eller bæresele, for det er usundt på så mange måder for både barn og bærer.

I stedet kan man som du selv er inde på bære på hoften eller på ryggen og dermed give mere kig til verden, uden at man fjerner muligheden for at skærme af mod mange indtryk

Anmeld

20. september 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Finemoar<3 skriver:

Hej Piger!

Min skønlækre datter på 9 uger, nægter at ligge selv & ligge i vore arme

Jeg skal så meget have købt en bæresele , IDAG - min ryg græder snart af udmattelse

Anbefal derfor en bæresele - prisen skal ikke overstige 1200!

Knus herfra

Jeg har en  babybjørn bæresele og den kan jeg ikke anbefale. Jeg ville i dag nok købe en slynge 

Anmeld

20. september 2012

modesty

Sikke mange udråbstegn!!!

Der er ikke nogen grund til at blive fornærmet, jeg videregiver blot info jeg selv har fået af en børnepsykolog (og læst flere steder på nettet).

Derudover tvivler jeg på at du kan finde en sele som er ergonomisk korrekt, hvor baby kan vende fremad. Små babyers ben må ikke hænge og dingle, som de gør i fremadvendte seler, da det kan skade deres hofter.

Som andre skriver, vil det måske være en løsning med sidevendt stilling på hoften.

Anmeld

20. september 2012

Giraffen

Finemoar<3 skriver:

Hej Piger!

Min skønlækre datter på 9 uger, nægter at ligge selv & ligge i vore arme

Jeg skal så meget have købt en bæresele , IDAG - min ryg græder snart af udmattelse

Anbefal derfor en bæresele - prisen skal ikke overstige 1200!

Knus herfra

bæreselen Manduca er genial til gåture!
men jeg vil som andre anbefale en strækvikle hvis det er til alm hjemmebrug pga en kontaktsøgende lille baby...

jeg prøvede en lommeslynge men jeg synes den var svær at få til at side ordentlig fordi den både var stram og for løs på samme tid

så ja: strækvikler til hjemme og evt en manduca til gåture  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.