i dag skal jeg ned og have KH....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.305 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. september 2012

Vidunderligeunger

... og jeg kan mærke hvor TRÆLS! jeg faktisk synes det er

Men det er kun for en periode til og med januar...

I torsdags ringede min studievejleder fra VUC, hvor jeg har taget fagpakken til at blive enten pædagog eller sygeplejerske, og sagde at jeg ikke kan få de ønskede barselsklip.

forhistorie:
Jeg fødte marts 12, gik til eksamen juni 12 og får Su til og med denne måned, altså tre måneder, hvor jeg reelt ikke er studieaktiv.

Men jeg er åbenbart ikke berettiget barselsklip, da jeg ikke er igang med en udd, men har afsluttet een slags udd og skal igang med en ny.. var jeg derimod startet på videregående udd i august og ville har barsel i september, kunne jeg godt.. så øv øv...

Nu kalder KH'en, da jeg i sin tid, inden jeg kom på VUC, kun var medlem af ASE i 8 mdr.. Jeg har ikke kunne fortsætte mit medlemskab da det kræver at man arbejder 25 timer ved siden af sin skole og det har jeg desværre ikke haft mulighed for med et barn og et på vej...

MEN MEN, det er en periode på 4 mdr så jeg overlever nok. Håber så bare på at finde et arbejde pr. 1.2.12, eller noget andet relevant arbejde

Andre i samme situation, eller som har prøvet noget lignende?

god dag til alle derude, arbejdsløse, selvstændige, funktionærere, studerende, KH'ere og hvad vi ellers har  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

Troldemommi

I min praktik har jeg været med til at give mange mennesker kontanthjælp, det er slet ikke så slemt du vil jo trods alt møde personale der er professionelle og som godt ved at ingen mennesker elsker at få kontanthjælp, det er bare sådan livet nogengange er.

Monica

Anmeld

19. september 2012

TeamRocket

Så længe du har en plan og ikke bare har tænkt dig at få kh på ubestemt tid synes jeg godt du kan gå med oprejst pande. :-)

Anmeld

19. september 2012

Vidunderligeunger

Monica P skriver:

I min praktik har jeg været med til at give mange mennesker kontanthjælp, det er slet ikke så slemt du vil jo trods alt møde personale der er professionelle og som godt ved at ingen mennesker elsker at få kontanthjælp, det er bare sådan livet nogengange er.

Monica

jeg tror det hjælper mig meget, at jeg ligesom ved hvad jeg vil med mit liv og at jeg virker selvsikker.. De kan jo godt se jeg ikke er den der samfundsnasser(og lad nu være med at ta det personligt derude bag skærmene) som kun vil misbruge systemet.. GLÆDER mig til jeg har været medlem af a-kasse i 12 mdr..

Anmeld

19. september 2012

Vidunderligeunger

TeamRocket skriver:

Så længe du har en plan og ikke bare har tænkt dig at få kh på ubestemt tid synes jeg godt du kan gå med oprejst pande. :-)

tak 

Anmeld

19. september 2012

Pige2009

TeamRocket skriver:

Lige præcis!

Anmeld

19. september 2012

Vidunderligeunger

Baagøe skriver:

Lige præcis!

Anmeld

20. september 2012

Pige2009

Vidunderligeunger skriver:

Anmeld

20. september 2012

Isabella_mor

TeamRocket skriver:

agreed.... 

der er jo en plan. du har nogle måneder at være på kh i. og det er DET KH er til for... 

så det skal du bestemt ikke have det dårligt over...  

Anmeld

20. september 2012

Vidunderligeunger

Isabella_mor skriver:

agreed.... 

der er jo en plan. du har nogle måneder at være på kh i. og det er DET KH er til for... 

så det skal du bestemt ikke have det dårligt over...  

jeg er bare træt af den der "nå hvad laver du så?" og jeg svarer "jeg er på overførselsindkomst" og blikket i øjnene på den spørgende er lidt en blanding af:   men det er nok noget der foregår inde i mig... men ja det er en PERIODE og jeg melder mig i a-kasse den dag jeg står med arbejde. selvom der er mange som mig, der søger arbejde.. kan man ikk stemme dørklokker? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.