hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

L&V

Tænker lidt at en ferie i lalandia eller lignende er lige så dyr som en udlandsrejse. Også vil jeg da klart hellere til udlandet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg lever efter H.C. Andersens motto "At rejse er at leve".

Jeg elsker at komme ud og rejse og se nye ting, møde ny mennesker/kulturer, prøve ny mad og selvfølgelig også at se solen lidt

For mig er Danmark ikke interessant nok til at holde ferie i. Jeg er ked af, hvis jeg fornærmer nogen, men jeg synes, jeg har set meget i dette land, og jeg vil meget hellere til udlandet.

Det er måske også derfor, at min datter i en alder af 3 år, ved hvad man skal gøre ved security i lufthaven, da hun allerede har fløjet så meget

Jeg er selv opvokset med udlandsture så ofte som muligt, og for mig er det en gave til mine børn at vise dem verden (og også til mig selv )

Jeg har til gengæld et minimalt forbrug i hverdagen og sparer alle mine penge op til rejser, da det er vigtigere for mig.

Anmeld

18. september 2012

PernilleogLouis

Her er Lalandia et stort hit så det besøger vi ofte MEN jeg bliver nød til at komme til udlandet for jeg vil gerne være sikker på bare at få godt vejr noget af min ferie

Anmeld

18. september 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej
Jeg sad lige og læste debatten om kontanthjælp og der er mange der snakker om udlandsrejser og så kommer jeg til at tænke på.
Hvor vigtigt er det at komme til udlandet måske hvert år eller hvert andet?
Altså jeg ved at det er super hyggeligt, men hvorfor tager man til udlanet når man har helt små børn der ville have det lige så hyggeligt i lalandia?
Jeg snakkede med en og det lød som om at man ikke var normal hvis man ikkd rejste til udlandet hvert år.

For os er det ikke vigtigt. På de godt 5½ år vi har været sammen har vi aldrig været på ferie i udlandet. (dog tæller vi ikke sverige som udland)

Vi har andre ting vi hellere vil bruge vores tid og penge på

Anmeld

18. september 2012

lukaj

herhjemme bliver vore ferie prioteret HØJT. vi er i udlandet 2 gange hvert år og det ligger helt fast det ville jeg aldrig lave om på (så længe vi har råd selvfølgelig) men vi tager os råd til det og vi overfører et ret stort beløb til vores opsparing hver mdr for at få råd.

og så vil jeg lige påpege at en uge i lalandia bestemt ikke er billigere end en uge i f.eks tyrkiet. faktisk kan jeg finde adskillige rejser til alanya der koster det samme som en uge i sommerhus i dk og ja så vil jeg til hver en tid vælge alanya (og det vil mine drenge også) da de også er glade for solskin som ikke er en garanti når man holder ferie herhjemme.

derudover er vi altid på skiferie i uge 7, også her en ferie som ungerne virkelig elsker og som du ikke kan få hvis du bliver i danmark

Anmeld

18. september 2012

Lotus86

Herhjemme bliver udenlandsrejserne også prioriteret meget højt. Vores søn er 14 måneder, og vi har været i udlandet med ham 3 gange, og jo, jeg synes det har en betydning for ham, for VI nyder det i stor stil, og vi slapper af på en helt anden måde end vi ville gøre herhjemme, og det kan han mærke, han er så meget i sit es når vi tre er sammen på ferie i udlandet. I øvrigt så ELSKER han at lege i vandkanten på stranden, og det er der altså ikke altid særlig store muligheder for herhjemme, med det vejr vi tit har om sommeren

Anmeld

18. september 2012

Lotus86

Anonym skriver:

Hej
Jeg sad lige og læste debatten om kontanthjælp og der er mange der snakker om udlandsrejser og så kommer jeg til at tænke på.
Altså jeg ved at det er super hyggeligt, men hvorfor tager man til udlanet når man har helt små børn der ville have det lige så hyggeligt i lalandia?
Jeg snakkede med en og det lød som om at man ikke var normal hvis man ikkd rejste til udlandet hvert år.

Hvis man nu hygger sig bedre i Grækenland, hvorfor skulle man så tage til Lalandia i stedet?

Anmeld

18. september 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Hej

Altså herhjemme er der ingen børn endnu.. Men vi rejser ikke hvert år.. 

Vi var afsted i 2010.. Og var penge jeg havde sparet sammen.. Pt er der bare ikke penge til det .. Så vi er ved kærestens forældre, tager ud og ser nogle ting. Og bare slapper af .. 

Så ved vi jo at vi engang nok ska få penge til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.