et ? og lidt frustrationer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

385 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. maj 2009

Nadi

Jeg skal lige høre jeres mening om noget. 
Nu har Oliver skulle forholde sig til 2 dagplejemødre og 3 gæste-dp'er, så jeg synes ikke at han skal have ny dp igen når vi flytter. For der er jo alligevel kun omkring 9 mdr til han skal starte i børnehave.
Sagen er så den at min svigerinde synes det er helt forkert, og at han selvfølgelig skal starte i dp for de sidste 9 måneder i den by vi flytter til. Så kan han skabe kontakter, forhold og venskaber til dem han skal i børnehave med inden han kommer i børnehave.
Hun vil bare ikke respektere vores valg, og har kommenteret sagen to gange nu. Og det er ikke sådan på en pæn måde synes jeg, så bliver egentlig lidt ked af det når hun nævner det.

Hvad ville I gøre? Hive jeres barn ud af dagplejen igen, og lade det starte forfra et helt fremmet sted, og lade det forlade sine trygge rammer for ca 9 måneder, inden det skulle til at omstille sig én gang!

Det blev vist lidt langt, men tak fordi du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2009

Tynen

Årh.. Synes dælme det er svært, men nok mest fordi at jeg med det samme bliver trodsig når jeg hører ordet: "Svigerinde" i sammenhæng med dig

På den ene side kan jeg godt se pointen...
På den anden side synes jeg jo at DP-skift er en stor omvæltning og ved ikke om man skal tage "kampen" for bare 9 mdr.?

Tror en mere garvet må komme på banen... Jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv her

Anmeld

21. maj 2009

bette

jeg ville gøre fuldstændig som du gør..
luk af for hende.. og tænk på at du ved du gør det rigtige

Anmeld

21. maj 2009

Lise

Hvis i kan overskue den daglige transport, synes jeg bestemt at  skal holde ved den dp i har nu. Jeg ville ikke flytte Simon for ni mdr, hvis jeg kunne undgå det. Det der med venskaber...altså, han er jo kun to år - han skal nok finde venner i børnehaven alligevel. Det er da dejligt hvis de kender nogen i børnehaven når de starter, men dem der ikke gør, klarer sg nok også. F.eks. har jeg hverken gået  dp eller vugger, så jeg havde INGEN venner da jeg startede - og det gk egentlig fnt nok

Anmeld

21. maj 2009

linemus

Jeg ville også gøre, som du har lyst til. Det med relationerne gi'r jeg ikke ret meget. Det er de for små til, og det går hurtigt over, når de kommer i børnehave. Er der bare et par måneders forskel i alder, så har "den første" jo dannet nye venskaber i børnehaven, når "den anden" starter.

Sebastian startede i bh, da vi flyttede til byen, så han kendte ingen. Havde vi stadig været i Nr.Sundby, havde han alligevel ikke kendt nogen, fordi dp'en lå så langt væk i forhold til bh'en, så dp-børnene blev spredt ud over byen. Han fik jo nye venner med det samme og glemte ret hurtigt dp'en.

Har han en særlig ven i dp'en, så kan I jo forsætte med at mødes og lege sammen. Sebastian har fx et super godt forhold til dem fra hans mødregruppe - det er hans rigtige venner, selvom de max mødes en gang om måneden.

Anmeld

21. maj 2009

Nadi

Okay, det lyder til at jeg ikke er helt gal på den! Jeg synes nemlig ikke at han er tjent med at han skal til at indordne sig hos en ny dp, for han har det bare SÅ godt hos hende han er ho snu. Han leger super godt med tøserne, men han er ikke specielt knyttet til en af dem, så dem tror jeg heller ikke han komemr til at savne. Og jeg er også sikker på at når han starter i bh så finder han en masse ny legekammerater som han får mere ud af.

Mht den daglige transport så bor Oliver's dp i samme område, hvor Dennis arbejder, så det bliver slet ikke noget problem. Og vi møder på nogenlunde samme tid, og jeg har fri en time før Dennis (undtagen tirsdag + hver 2. fredag). Så det passer faktisk helt perfekt

Anmeld

21. maj 2009

Sweet1978

Nadi skriver:

Nu har Oliver skulle forholde sig til 2 dagplejemødre og 3 gæste-dp'er, så jeg synes ikke at han skal have ny dp igen når vi flytter. For der er jo alligevel kun omkring 9 mdr til han skal starte i børnehave.
Sagen er så den at min svigerinde synes det er helt forkert, og at han selvfølgelig skal starte i dp for de sidste 9 måneder i den by vi flytter til. Så kan han skabe kontakter, forhold og venskaber til dem han skal i børnehave med inden han kommer i børnehave.
Hun vil bare ikke respektere vores valg, og har kommenteret sagen to gange nu. Og det er ikke sådan på en pæn måde synes jeg, så bliver egentlig lidt ked af det når hun nævner det.

Hvad ville I gøre? Hive jeres barn ud af dagplejen igen, og lade det starte forfra et helt fremmet sted, og lade det forlade sine trygge rammer for ca 9 måneder, inden det skulle til at omstille sig én gang!

I skal holde fast i jeres og følge jeres hjerter, men børn vænner sig nu heldigvis hurtigt til nye ting, så det ville sikkert heller ikke være et problem med en ny, og hun har jo en pointe med det sociale. Men føl efter og gør som i synes bedst.

Anmeld

22. maj 2009

Louise mortil4

Nadi skriver:

vi havde samme problem da vi flyttede, dog havde freja kun haft 1 anden dper end hende hun var ved da vi skulle flytte. Vi var rigtig glade for hende og havde det rigtig skidt med at flytte freja der fra for så lidt tid. Vi algt ½at lade hende live hvor hun var, got nok betød det en køretur på 40 - 50 km ekstra om dagen, men når det kun var for så kort tid betød det ikke så meget, det meste af tiden gik jeg alligevel hjemme og kunne sagtens aflevere hende der ude og hente hende igen uden at det betød noget. Det har ikke betydet noget i forhold til de andre børn i BHen, hun har jo lært dem at ende da hun startede der ude og har fået nogler rigtig gode veninder, så vi har ikke fortrut vores valg overhovedet.

Knus Louise

Anmeld

22. maj 2009

Loggidut

Aj for helvede...så havde jeg skrevet et forfærdeligt langt svar...og vupti kom nissen og tog det...satans også!

nå kort resume...

I bestemmer suverent selv!
Har i muligheden, så lad ham blive hjemme...
Vores unger er så små at de ikke stifter bekendsskaber for livet endnu, og der er ingen garanti for de følges videre til børnehaven, da mange forældre selv vælger børnehave.

din søster lyder enten til ikke selv at have børn (siden hun gider konsentrere sig om dit barn, eller også lyder det som om hun har en udd. inden for gog-verdenen?)

nå hvor om alting er, så slå fast at det kun er jer der bestemmer, og det ikke er til debat længere!

ps/ hvor er din rygrad smuttet hen?

Anmeld

22. maj 2009

Nadi

Loggidut skriver:

Aj for helvede...så havde jeg skrevet et forfærdeligt langt svar...og vupti kom nissen og tog det...satans også!

nå kort resume...

I bestemmer suverent selv!
Har i muligheden, så lad ham blive hjemme...
Vores unger er så små at de ikke stifter bekendsskaber for livet endnu, og der er ingen garanti for de følges videre til børnehaven, da mange forældre selv vælger børnehave.

din søster lyder enten til ikke selv at have børn (siden hun gider konsentrere sig om dit barn, eller også lyder det som om hun har en udd. inden for gog-verdenen?)

nå hvor om alting er, så slå fast at det kun er jer der bestemmer, og det ikke er til debat længere!

ps/ hvor er din rygrad smuttet hen?

Bare rolig Slogs den er der stadig, altså min rygrad  Jeg skulle bare lige lukke luft ud og høre om jeg var helt tosset!

Min svigerinde har selv to børn, men det er lidt sjovt at du har konkluderet at hun er noget inden for goggerne. For det er hun faktisk  Hun er, ja hva hedder det nu, hun er sådan en der "holder øje" med dp'erne i kommunen og bliver sendt ud til dp'erne og sådan noget. Så lidt sjovt at du kunne læse det ud fra mit indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.