sko / støvler - pris og kvalitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.277 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. september 2012

serinasmor

Hej i skønne mødre

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med

Hænger pris og kvalitet sammen på sko til voksne?

Jeg går rigtig meget og slider derfor rigtigt meget på mine sko.. Jeg skal nu igenigen have nye vinterstøvler fordi dem fra sidste år er slidt op! der er slidt hul i sålen på hælen... jeg nåede sidste år at slide mig igennem 3 (TRE!)par...

Jeg tænker det måske er fordi jeg køber for billige sko og støvler- men jeg aner det ikke ... og jeg har ikke lyst til at bruge 2000 kr på støvler der holder 1 måned ... det er vores budget slet ikke til måske er jeg heller ikke aller bedst til at passe på dem (men kan man gøre noget for at sålen holder bedre?)

Derfor:

Hvad er jeres erfaringer?

Holder de dyre sko og støvler længere end de billige?

hvis ja - hvilke mærker er så værd at gå efter ....

er der nogle gode tricks til at få dem til at holde bedre?

måske skal det nævnes at jeg går i flade sko og støvler som oftest - netop fordi jeg går meget ...

mange tak for jeres altid gode hjælp

Serinasmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

An&Jo

ærligt, så nej, jeg synes ikke det hænger sammen ved voksne..

Største delen af mine sko er fra bilka, føtex, HM osv, og det er nogen af de bedste sko jeg har..

Så har jeg få dyre par (kan ikke lige huske mærket) hvoraf de to par nu er blevet lappet op til flere gange..
Så vil jeg bare ikke give så mange penge for et par sko, så vil jeg hellere kunne tillade mig at skifte ud hvis det kommer dertil, men har indtil videre kun direkte slidt 5 par sko op eller sådan noget, og så sent som igår måtte jeg sande at favoritskoene fra Bilka ikke holder til den 3 sæson, men nu er nødt til at lade livet.. og det er forresten et par ankelstøvler som jeg har gået i stort set hver eneste dag fra efterår til forår i 2 år..

Anmeld

18. september 2012

serinasmor

An&Jo skriver:

ærligt, så nej, jeg synes ikke det hænger sammen ved voksne..

Største delen af mine sko er fra bilka, føtex, HM osv, og det er nogen af de bedste sko jeg har..

Så har jeg få dyre par (kan ikke lige huske mærket) hvoraf de to par nu er blevet lappet op til flere gange..
Så vil jeg bare ikke give så mange penge for et par sko, så vil jeg hellere kunne tillade mig at skifte ud hvis det kommer dertil, men har indtil videre kun direkte slidt 5 par sko op eller sådan noget, og så sent som igår måtte jeg sande at favoritskoene fra Bilka ikke holder til den 3 sæson, men nu er nødt til at lade livet.. og det er forresten et par ankelstøvler som jeg har gået i stort set hver eneste dag fra efterår til forår i 2 år..

hmmm ...

gør du et eller andet specielt for at holde dem ved lige ??

og tak for indput ...

Anmeld

18. september 2012

tarkoflen

serinasmor skriver:

Hej i skønne mødre

Jeg går rigtig meget og slider derfor rigtigt meget på mine sko.. Jeg skal nu igenigen have nye vinterstøvler fordi dem fra sidste år er slidt op! der er slidt hul i sålen på hælen... jeg nåede sidste år at slide mig igennem 3 (TRE!)par...

Jeg tænker det måske er fordi jeg køber for billige sko og støvler- men jeg aner det ikke ... og jeg har ikke lyst til at bruge 2000 kr på støvler der holder 1 måned ... det er vores budget slet ikke til måske er jeg heller ikke aller bedst til at passe på dem (men kan man gøre noget for at sålen holder bedre?)

Derfor:

måske skal det nævnes at jeg går i flade sko og støvler som oftest - netop fordi jeg går meget ...

Serinasmor

Hvis du går rigtig meget og det skal være flade sko så tror jeg, at jeg ville købe et par rigtig gode vandrestøvler, men det kommer selvfølgelig an på, om det er meningen det skal være et par pæne støvler eller det skal være praktiske støvler

Jeg elsker mine vandrestøvler til at gå langt i, de er gode at have på, de er varme og bare lækre!

Anmeld

18. september 2012

An&Jo

serinasmor skriver:

hmmm ...

gør du et eller andet specielt for at holde dem ved lige ??

og tak for indput ...

nej jeg gør intet ved dem overhovedet..

Hvis jeg får afvide ved kassen at de skal vedligeholdes, så stiller jeg dem gerne tilbage.. det gider jeg slet ikke døje med, og ellers så bliver de bare brugt til de ikke kan mere..

Anmeld

18. september 2012

serinasmor

tarkoflen skriver:

Hvis du går rigtig meget og det skal være flade sko så tror jeg, at jeg ville købe et par rigtig gode vandrestøvler, men det kommer selvfølgelig an på, om det er meningen det skal være et par pæne støvler eller det skal være praktiske støvler

Jeg elsker mine vandrestøvler til at gå langt i, de er gode at have på, de er varme og bare lækre!

de skal bare helst være lidt pæne samtidig

men ellers var det da et rigtig godt bud ...

mon man kan få pæne vandrestøvler

Anmeld

18. september 2012

serinasmor

An&Jo skriver:

nej jeg gør intet ved dem overhovedet..

Hvis jeg får afvide ved kassen at de skal vedligeholdes, så stiller jeg dem gerne tilbage.. det gider jeg slet ikke døje med, og ellers så bliver de bare brugt til de ikke kan mere..

det kender jeg godt

men det kunne jo være du vare sådan en med tid og overskud til den slags

det eneste jeg kan huske at få gjort er imprenering - og det er oftest kun den gang lige inden de bliver taget i brug resten glemmer jeg ALT om

Anmeld

18. september 2012

An&Jo

serinasmor skriver:

det kender jeg godt

men det kunne jo være du vare sådan en med tid og overskud til den slags

det eneste jeg kan huske at få gjort er imprenering - og det er oftest kun den gang lige inden de bliver taget i brug resten glemmer jeg ALT om

haha, nej det har jeg ikke tid til overhovedet..

Anmeld

18. september 2012

FrkZier

serinasmor skriver:

Hej i skønne mødre

Derfor:

Serinasmor

jeg synes der er forskel i kvalitet mellem fx føtex eller skoringen/bianco osv, men synes ikke at kvaliteten bliver bedre jo længere du går op i pris, hvis du forstår hvad jeg mener?

jeg er selv stor fan af at købe sko i fx føtex og bilka, men de holder altså bare ikke ligeså længe, men de er tilgengæld så billige at man har råd til at skulle købe nogen ekstra

Anmeld

18. september 2012

serinasmor

FrkZier skriver:

jeg synes der er forskel i kvalitet mellem fx føtex eller skoringen/bianco osv, men synes ikke at kvaliteten bliver bedre jo længere du går op i pris, hvis du forstår hvad jeg mener?

jeg er selv stor fan af at købe sko i fx føtex og bilka, men de holder altså bare ikke ligeså længe, men de er tilgengæld så billige at man har råd til at skulle købe nogen ekstra

så det du siger er at det ville kunne betale sig at gå i en rigtig skobutik ... og købe deres billigste mærke - ish .....

hmmm ...

er der nogen der ved om man kan tage det på garantien hvis man slider hul på sine vinterstøvler på 1-1½ måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.