Min søn drikker ikke mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2009

linemus

Jamen, det er også rigtigt, Betina, det kan jeg godt se, men små slurke er jo heller ikke meget, så han skal stadig have mme. Ved ikke hvad du skal gøre mht. gylpningen af det. Nogle børn gylper jo meget, men han skal jo stadig have det, som så bliver i ham. Tror du skal snakke med din SP om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2009

Plysbjørnen

linemus skriver:

Jamen, det er også rigtigt, Betina, det kan jeg godt se, men små slurke er jo heller ikke meget, så han skal stadig have mme. Ved ikke hvad du skal gøre mht. gylpningen af det. Nogle børn gylper jo meget, men han skal jo stadig have det, som så bliver i ham. Tror du skal snakke med din SP om det.

Det har jeg prøvet på i 7 mdr nu... Men han får også MME om aftenen, for sjovt nok det eneste tidspunkt han ikke gylper på er om natten... Men må bare snakke med lægen om det...

Anmeld

21. maj 2009

Plysbjørnen

linemus skriver:

Nej det er ikke meget men han vil slet ikke have det... han spytter det hele ud igen...

Anmeld

22. maj 2009

Cris

Nå, men jeg  ville bare sige til jer, at der må være en grund at der er så mange mennesker med problemer med at tåle mælk i Skandinavien... puha! I andre lande (Spanien, Frankrig, Tysklan, etc etc) giver man aldrig komælk før de er blivet 12 måneder! Komælk er faktisk ret tung til tarmen og der kan komme en reaktion på det! Ost og yogurt kan man godt give til dem, for de tunge mælke proteiner er allerede lidt "fordøjet" af bakterierne. Men jeg vil sige det her til jer, hvis der er nogle som vil vide det. Faktisk er der nogle børn i Spanien som ikke smager på komælk til de bliver 18 månder, kun MME (og self. yogurt og ost). Hvis I kunne læse anbefelinger fra andre lande vil I forstå det, hvad jeg siger. Det undrer mig meget af man er så afslappet med mælken i DK. Det kan være, at det er fordi det er et "mælke" land, jeg mener, at der er en lang tradition med landbrug og mælk... måske...

Anmeld

22. maj 2009

Anja

Jeg synes du tidligere har skrevet, at I har en mistanke om at han har mælkeallergi ??? Hvis jeg husker rigtigt, så forstår jeg ikke, hvorfor du gerne vil give ham komælk allerede nu.

Esther får kun mme (nutramigen) og det forsætter vi med længe endnu. Hun er jo under mistanke for mælkeallergi og børnelægen har sagt, at de anbefaler at man forsætter med mme helt frem til de er 3 år, hvis de reagerer med opkast på alm mælkeprodukter. Esther kaster op/gylper så snart hun får noget med meget mælk. Hun har EN gang fået en kvart teskefuld is og hun kastede op længe efter, så hun får ikke noget med meget mælk i.

Anmeld

22. maj 2009

Plysbjørnen

Anja skriver:

Jeg synes du tidligere har skrevet, at I har en mistanke om at han har mælkeallergi ??? Hvis jeg husker rigtigt, så forstår jeg ikke, hvorfor du gerne vil give ham komælk allerede nu.

Esther får kun mme (nutramigen) og det forsætter vi med længe endnu. Hun er jo under mistanke for mælkeallergi og børnelægen har sagt, at de anbefaler at man forsætter med mme helt frem til de er 3 år, hvis de reagerer med opkast på alm mælkeprodukter. Esther kaster op/gylper så snart hun får noget med meget mælk. Hun har EN gang fået en kvart teskefuld is og hun kastede op længe efter, så hun får ikke noget med meget mælk i.

Ja det havde vi også... Grunden til at jeg gerne vil have at han skal have mælk, er fordi det er sundt (efter min mening)... Og der sker jo ikke noget ved at prøve...

Men jeg kan fortælle at jeg prøvede noget i dag... Jeg gav ham skummet mælk og det drak han... og nej han gylpede ikke...

Men hvad... Jeg kan ikke blive klog på det skidt...

Anmeld

22. maj 2009

Tina2

Det er absolut ikke godt at give ham komælk hvis du har DEN MINDSTE mistanke om mælkeallergi, så få en grøn recept på nutramigen/profylac!

Anmeld

22. maj 2009

Plysbjørnen

Det er absolut ikke godt at give ham komælk hvis du har DEN MINDSTE mistanke om mælkeallergi, så få en grøn recept på nutramigen/profylac!

Det kan vi ikke få for knægten er ikke testet for allergi risiko (da han blev født), og han er over 4 mdr... Vi fik fra kommunen afvide at vi hvis vi brugte for 4000 kr inden han blev 4 mdr kunne vi få ellers kunne vi ikke...

Og i øvrigt jeg har selv Laktose intolerans, hvilket er det både min søn og datter er mistænkt for at have, og jeg kan altså godt drikke mælk i begrænsede mængder... Det jeg ville om jeg kunne gøre et eller andet for at sikre mig han får den kalk han skulle have haft via sin mælk...

Anmeld

22. maj 2009

Loggidut

Cris skriver:

Nå, men jeg  ville bare sige til jer, at der må være en grund at der er så mange mennesker med problemer med at tåle mælk i Skandinavien... puha! I andre lande (Spanien, Frankrig, Tysklan, etc etc) giver man aldrig komælk før de er blivet 12 måneder! Komælk er faktisk ret tung til tarmen og der kan komme en reaktion på det! Ost og yogurt kan man godt give til dem, for de tunge mælke proteiner er allerede lidt "fordøjet" af bakterierne. Men jeg vil sige det her til jer, hvis der er nogle som vil vide det. Faktisk er der nogle børn i Spanien som ikke smager på komælk til de bliver 18 månder, kun MME (og self. yogurt og ost). Hvis I kunne læse anbefelinger fra andre lande vil I forstå det, hvad jeg siger. Det undrer mig meget af man er så afslappet med mælken i DK. Det kan være, at det er fordi det er et "mælke" land, jeg mener, at der er en lang tradition med landbrug og mælk... måske...

Jeg synes det er meget fint du har en skarp holdning til det med mælk, men altså, sagen er den at da jeg f.eks var barn, og min mor ikke kunne amme mig, så fik jeg mælkeblanding, bestående af letmælk, blandet med kogt vand, og sådan er jeg opvokset, og jeg har ingen mærker efter det i dag...
Så jeg tror ikke der er nogen som helst grund til at gå i panik over det...

Og trold, det er meget bedre at konsultere din sp, hvis det er den lille purk ikke vil have mælk af kop, så prøv med en tudekop, eller giv ham 14 dg. pause, og prøv så igen...

bare mit råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.