Min søn drikker ikke mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.327 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. maj 2009

Plysbjørnen

hvad gør jeg...

Ja som over skriften siger drikker min søn ikke mælk... og vi snakker ikke Modermælkserstatning... Nej det er det almige mælk det drejer sig om... han spytter det ganske enkelt ud igen, og han kan godt drikke af kop, for han drikker fint vand... Han er 7 mdr så han skal jo have hans kalk osv...

Trold

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2009

Henri84

Hvad med bare at give ham modermælkserstatning i kop?

Anmeld

21. maj 2009

linemus

Giver I ham andre ting at drikke fx saft eller juice? For så kan det måske være, han hellere vil have det og ikke vil drikke mælk. Hvis det er tilfældet, ville jeg helt skære det fra, så det eneste han får er vand og mælk.

- Line

Anmeld

21. maj 2009

Cris

7 mdr?! Så skal han ikke drikke komælk! Han skal amme eller drikke MME i kop, tudkop, flaske... Han er meget lille til komælk, som kan være meget tung i maven... Når han bliver 9 måneder kan han sagtens spise ost og yogurt eller noget lignende, men ikke ren ko mælk! Efter 12 måneder kan de stille og rollig begynde med mælk! Og min søn er 15 måneder og vil ikke drikke mælk. Men så spiser han forskellige slags ost og jeg giver ham også yogurt, tykmælk, etc.

Anmeld

21. maj 2009

Diana...

Cris skriver:

7 mdr?! Så skal han ikke drikke komælk! Han skal amme eller drikke MME i kop, tudkop, flaske... Han er meget lille til komælk, som kan være meget tung i maven... Når han bliver 9 måneder kan han sagtens spise ost og yogurt eller noget lignende, men ikke ren ko mælk! Efter 12 måneder kan de stille og rollig begynde med mælk! Og min søn er 15 måneder og vil ikke drikke mælk. Men så spiser han forskellige slags ost og jeg giver ham også yogurt, tykmælk, etc.

Vi har lige været oppe og snakke mad med vores sp og hun sagde når de var 7-8 måneder så måtte de få sødmælk og efter et år måtte man gå til minimælk/letmælk osv.

Anmeld

21. maj 2009

linemus

Cris skriver:

Ja det havde jeg ikke lige tænkt på i mit svar Vi startede vist lige så stille med at give sødmælk, da vores piger var omkr. 9 mdr.

Trold: Du kan læse mere om mælke"reglerne" her, hvis du er i tvivl
www.altomkost.dk/Mad_hjemme/Spaed_og_smaaboern/Maelk/Forside.htm

Anmeld

21. maj 2009

Plysbjørnen

Cris skriver:

Han må faktisk få mælk fra han er 6 mdr... Men det er ikke noget problem for det kommer slet ikke ned... Det kommer ind i munden og ud igen med det samme...

Det står i de papirer jeg fik fra sundhedsplejesken, og hun sagde også da hun var her til 6 mdr undersøgelse at han måtte få mælk... Med min datter var det heller ikke noget problem...
Giver I ham andre ting at drikke fx saft eller juice? For så kan det måske være, han hellere vil have det og ikke vil drikke mælk. Hvis det er tilfældet, ville jeg helt skære det fra, så det eneste han får er vand og mælk.
Og Line nej han får ikke andet end vand, efter som mælken ikke kommer ind...  Juice og saft vil jeg ikke give ham før han er et år... Og ja der er en grund jeg ikke bare giver ham MME han gylper skidtet op... i hvert fald 1/3 kommer op...

Anmeld

21. maj 2009

Tina2

Det er SLET ikke nødvendigt med alm mælk nu. Giv ham MME i kop istedet for...

Min søn havde mælkeallergi og har fået MME fra apoteket til han var 1½ år.... Er så begyndt at give ham lidt alm mælk igen her efter nytår MEN hans børneeksem er kommet tilbage nu:-( Så nul komælk i 4 uger i første omgang.....

Han får soyamælk på sin havregryn og ellers undgår vi alt med mælk i. Han får så to kalktabletter om dagen...

Min datter på 5 år kan ikke li mælk at drikke- kun ovenpå havregryn, grød osv.
Jeg selv har ikke drukket mælk siden jeg var tre år... Så vi spiser kalktabletter... Får da ost og lidt yoghurt osv, men vi får slet ikke den ½ liter om dagen der er anbefalet....

Iøvrigt tror jeg ikke komælk er så vigtig som "det siges"....

Anmeld

21. maj 2009

Plysbjørnen

linemus skriver:

Ja det havde jeg ikke lige tænkt på i mit svar Vi startede vist lige så stille med at give sødmælk, da vores piger var omkr. 9 mdr.

Trold: Du kan læse mere om mælke"reglerne" her, hvis du er i tvivl
www.altomkost.dk/Mad_hjemme/Spaed_og_smaaboern/Maelk/Forside.htm

Line hvis du går ind under 0-1 så står der følgende:

Sødmælk og surmælksprodukter

• Fra barnet er 6 måneder, kan det få små slurke sødmælk af en kop.
  • Surmælksprodukter af sødmælkstypen kan også gives i små mængder.
  • Først fra 9-månedersalderen kan sødmælk og surmælksprodukter af sødmælkstypen gives i større mængder og blive hovedparten af barnets mælk. 
  • Det er godt at lære barnet at drikke mælk af kop, samtidig med at barnet ammes eller får modermælkserstatning i flaske frem til 1-årsalderen.

Anmeld

21. maj 2009

Mikkelmusen

sakset fra sundhedsstyrelsen:

Sødmælk og surmælksprodukter
Fra 6 måneder kan barnet få små slurke sødmælk af
en kop. Surmælksprodukter af sødmælkstypen kan
også gives i små mængder.

Mælk og andre drikkevarer
Først fra 9 måneder kan sødmælk og surmælksprodukter
af sødmælkstypen gives i større mængder
og blive hovedparten af barnets mælk. Det er godt
at lære barnet at drikke mælk af kop og samtidig
fortsætte med at amme eller give modermælkserstatning
i flaske frem til 1-års-alderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.