Hjælp til risikovurdering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. september 2012

SRP

Hej piger

Jeg var i dag til NF-scanning, og det gik godt. Problemet er at jeg hænger mig i det tal vi fik 1:4127. Jeg havde forventet det var endnu højere, da jeg kun er 23 år;( Ved ikke hvad der har trukket ned. Er klar over, at der aldrig er nogen garanti for noget, men øv tror jeg mentalt var mere rolig, hvis tallet hed 1:17.000, som jeg synes rigtig mange får. Er 12+4 i dag og fik taget blodprøve i uge 9+3. Puha alle de dumme og forhåbentlige unødvendige bekymringer. Har set mange på 39 med bedre tal end mit. Undskyld den negative tankegang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

LMX

SRP skriver:

Hej piger

Jeg var i dag til NF-scanning, og det gik godt. Problemet er at jeg hænger mig i det tal vi fik 1:4127. Jeg havde forventet det var endnu højere, da jeg kun er 23 år;( Ved ikke hvad der har trukket ned. Er klar over, at der aldrig er nogen garanti for noget, men øv tror jeg mentalt var mere rolig, hvis tallet hed 1:17.000, som jeg synes rigtig mange får. Er 12+4 i dag og fik taget blodprøve i uge 9+3. Puha alle de dumme og forhåbentlige unødvendige bekymringer. Har set mange på 39 med bedre tal end mit. Undskyld den negative tankegang.

Jeg forstår faktisk godt din bekymring. Det er altid en følsom situation at stå i at være gravid med alle de tanker det medbringer.

Men kan altså godt blive en lille bitte smule irriteret når jeg nu fortæller dig at vores tal hed 1:15

Jeg er slet ikke ude på at negligere din bekymring. Bliver bare sådan lidt øv over det.

Argh jeg er slet ikke ude på at virke negativ og nu får jeg det helt dårligt over det alligevel

til dig trods alt.

Anmeld

17. september 2012

SRP

LMX skriver:

Jeg forstår faktisk godt din bekymring. Det er altid en følsom situation at stå i at være gravid med alle de tanker det medbringer.

Men kan altså godt blive en lille bitte smule irriteret når jeg nu fortæller dig at vores tal hed 1:15

Jeg er slet ikke ude på at negligere din bekymring. Bliver bare sådan lidt øv over det.

Argh jeg er slet ikke ude på at virke negativ og nu får jeg det helt dårligt over det alligevel

til dig trods alt.

Forstår godt hvis du føler det virker provokerende, når du selv har fået et lavere tal. Håber alt er okay med din baby tiltrods for tallet

Det er også lidt af et luksusproblem at tænke sådan, som jeg gør lige nu. Det er også bare fordi jeg hele tiden møder de her ekstremt høje tal og ikke kan lade være med at sammenligne Det er så dumt ved det godt. Det er nok fordi det er så svært at forstå, at tallene kan svinge så meget.

Anmeld

17. september 2012

LMX

SRP skriver:

Forstår godt hvis du føler det virker provokerende, når du selv har fået et lavere tal. Håber alt er okay med din baby tiltrods for tallet

Det er også lidt af et luksusproblem at tænke sådan, som jeg gør lige nu. Det er også bare fordi jeg hele tiden møder de her ekstremt høje tal og ikke kan lade være med at sammenligne Det er så dumt ved det godt. Det er nok fordi det er så svært at forstå, at tallene kan svinge så meget.

Jeg er glad for at du forstod præcis hvad jeg mente

Kan fortælle at selv med vores skodtal så tyder alt på at vi venter en sund og rask lille pige.

Vi har været igennem både biopsi og 2 MD scanninger og alt ser helt normalt ud.

Håber du kommer til at affinde dig med dit egentlig ret så flotte tal

Anmeld

17. september 2012

mortilnoahogmelina

JEG forstår dig virkelig godt ..
Første gang hed mit tal kun noget med 1:2000 ca . Jeg var os død nervøs var kun 21 år . Men ud kom en sund og rask og velskabt dreng . Som trives i bedste velgående .

Jeg er nu gravid igen 34+ og jeg har helt bevist ikke at få tallet af vide den her gang netop grundet alle de bekymringer det medfører . Og altså scanningerne siger den lille er normal ..

Så slap helt af er sikker på din lille spire har det skønt i din mave

Anmeld

17. september 2012

FruK

til dig trods alt.

Kan godt tilslutte mig denne med et tal på 1:93. Men jeg er også så gammel (38), at tallet alene ud fra min alder var 126 - og så var der desværre noget i blodprøven der trak ned i stedet for op. 

Om du havde fået et tal på 20.000 så var det stadig en sandsynlighed, og der ville alligevel være en risiko.

Men jeg forstår nu alligevel godt dine tanker. Jeg synes det er super godt  at de nogen steder lader være med at fortælle tallet, kun om den er høj eller lav. Tallene giver da kun anledning til alt for meget bekymring.

Jeg har fået lavet moderkagebiopsi og venter en pige med helt normale kromosomer. Men den der uge fra vi fik tallet til vi fik svar på prøven, var et helvede. 

Er sikker på at du bekymrer dig helt unødigt! 

Anmeld

17. september 2012

AnthonsMor

Jeg tror absolut ikke du skal have noget at være nervøs overfor.. Jeg mener smertegrænsen for hvornår man "bør" være nervøs er når den hedder 1:350 eller derunder.. MÅSKE!

Da jeg var til NF fik jeg bare af vide, at risikoen var meget lav, ingen tal eller noget.. Tror det er noget de gør bevidst for ikke at gøre folk unødvendig nervøse eller kede af det..

Men jeg mener vidst nok, at når du skal til MD omkring 20+ kan de enten be eller afkræfte om der er DS eller ej

Jeg  for der ikke er noget med din bebs!

herfra!

Anmeld

17. september 2012

MyBigWish

SRP skriver:

Hej piger

Synes da det er et flot tal du har fået ..  

Jeg fik kun 1:858 og jeg var enda kun 20 år  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.