Hævede fødder - svangerskabsforgiftning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. september 2012

chas12

Hej

Jeg er begyndt at få vand i kroppen hvilket betyder hævede fødder.. men syntes det er tager til i weekenden og i aften efter at have siddet ned næsten siden middag ligner mine fødder nærmest elefantfødder! Jeg får så afvide jeg skal holde øje da det kan være svangerskabsforgiftning.. Nogle der kender til det og hvor slemt skal det lige være før man skal reagere på det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

MyLove E

chas12 skriver:

Hej

Jeg er begyndt at få vand i kroppen hvilket betyder hævede fødder.. men syntes det er tager til i weekenden og i aften efter at have siddet ned næsten siden middag ligner mine fødder nærmest elefantfødder! Jeg får så afvide jeg skal holde øje da det kan være svangerskabsforgiftning.. Nogle der kender til det og hvor slemt skal det lige være før man skal reagere på det??

Du skal ringe hvis du er i tvivl og bange.. Så kan du snakke med dem på fødegangen. Heller ring en gang for meget end for lidt:-):-):-):-)

Anmeld

17. september 2012

SussieThyssen

chas12 skriver:

Hej

det er normalt hvis man hen mod svangerskabets slutning hæver meget på især ben og fødder, hvis man sidder, går og står i længere tid i den samme stilling.
Det hjælper at sidde ned med benene oppe, og også lægge sig ned og lave nogle venepumpe øvelser.

Men...sker det ret pludseligt, så skal man tage det ret alvorligt, for det kan netop være tegn på svargskabsforgiftning.
Så jeg ville nok lige ringe til FG og få en snak med dem...hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

17. september 2012

Ciss

Jeg har haft det på den måde mod slutten af begge graviditeter. Den første gang havde jeg begyndende svangerskabsforgiftning. Den anden gang ikke.

Få det kontrolleret. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Hvis det er svangerskabsforgiftning vil der være andre symptomer også, men det er ikke dem alle, du selv nødvendigvis mærker noget til, så det er smart at få det kontrolleret.

for at det bare er "uskyldigt" vand i benene.

Anmeld

17. september 2012

chas12

SussieThyssen skriver:

det er normalt hvis man hen mod svangerskabets slutning hæver meget på især ben og fødder, hvis man sidder, går og står i længere tid i den samme stilling.
Det hjælper at sidde ned med benene oppe, og også lægge sig ned og lave nogle venepumpe øvelser.

Men...sker det ret pludseligt, så skal man tage det ret alvorligt, for det kan netop være tegn på svargskabsforgiftning.
Så jeg ville nok lige ringe til FG og få en snak med dem...hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Kærligst
Sussie 

Men vil hævelsen så falde i løbet af natten?? De er nemlig slet ikke så hævede som igår aftes men der var det godt nok også ekstremt..

Anmeld

17. september 2012

chas12

Ciss skriver:

Jeg har haft det på den måde mod slutten af begge graviditeter. Den første gang havde jeg begyndende svangerskabsforgiftning. Den anden gang ikke.

Få det kontrolleret. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Hvis det er svangerskabsforgiftning vil der være andre symptomer også, men det er ikke dem alle, du selv nødvendigvis mærker noget til, så det er smart at få det kontrolleret.

for at det bare er "uskyldigt" vand i benene.

Ja det er rigtigt - gider bare ikke ringe hvis det nu er pjat.. Men det ved jeg selvfølgelig ikke før jeg har ringet
Men vil hævelsen falde hvis det er svangerskabsforgiftning?? For de er noget mindre i forhold til igår. Men da lignede de godt nok også elefantfødder!!!

Anmeld

17. september 2012

Ciss

chas12 skriver:

Ja det er rigtigt - gider bare ikke ringe hvis det nu er pjat.. Men det ved jeg selvfølgelig ikke før jeg har ringet
Men vil hævelsen falde hvis det er svangerskabsforgiftning?? For de er noget mindre i forhold til igår. Men da lignede de godt nok også elefantfødder!!!

Mine var mindre om morgenen end om aftnen begge gange.

Men prøv at trykke med en finger. Hvis du kan se fingermærket i huden, når du løfter den væk, så ville jeg altså ringe....

Anmeld

17. september 2012

SussieThyssen

chas12 skriver:

Men vil hævelsen så falde i løbet af natten?? De er nemlig slet ikke så hævede som igår aftes men der var det godt nok også ekstremt..

Ja, det vil de, og hvis du ellers ikke har nogen symptomer, så som flimmer for øjnene, trykken bag øjnene, hovedpine, uforklarlig kløe, hjertebanken, så har du nok kun alm. svangerskabshævelse...det man kalder ødemer.

Det hjælper hvis du hæver fodenden i sengen. 

Men få alligevel en snak med lægen her inden for de nærmeste dage eller jordemoder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.