M (: skriver:
Så er det vist på tide, at jeg giver mig til kende, og fortæller, at jeg skal være mor til foråret med termin 1/4-2013! 
Vi har endelig fået delt den glædelige nyhed med familien, og alle er meget glade på vores vegne, og derfor må det være tid til at stå frem herinde. Det er mig, der bl.a. står bag følgende tråde:
https://www.baby.dk/debat/185295pi1/graviditet/seeeeee-d.aspx
https://www.baby.dk/debat/191672pi1/graviditet/skal-til-nf-i-dag.aspx
Vi var til nakkefoldsskanning i fredags, og jeg var forud for skanningen meget nervøs og bekymret, pga. en lille pletblødning onsdag aften – men heldigvis viste skanningen ingen tegn på blodansamlinger eller andre tegn på, at der skulle være noget galt derinde.. 
Er virkelig glad for, at min læge lyttede til mine bekymringer, og flyttede skanningen fra mandag 15.30 til fredag 10.30 – har bestemt haft en meget bedre weekend på den bekostning!
Udover de positive nyheder ang. blødningen, så så vi for første gang vores lille fisk! Det var en meget livlig lille spire, og den havde travlt med at slå kolbøtter og den havde det fineste lille hjerte, der bare bankede derudaf.. 
Den lille livlige fisk svømmede så fint rundt, og skanningssygeplejersken havde svært ved at få målt nakkefolden, da fisken så selvfølgelig lagde sig til at sove i en ”forkert” vinkel, da hun ville til at måle nakkefolden.. Jeg kunne ikke lade være med at fryde mig lidt – for så længe bebse lå forkert til at få målt nakkefolden, kunne hun jo ikke gøre skanningen færdig, og dermed fik vi tilsneget os et par ekstra minutter!

Den lille spire viste sig heldigvis at have de fineste mål:
Hoved: 1,8 cm
Fod: 1,0 cm
Længde fra hoved til numse: 4,9 cm
Og en nakkefold på 0,8 mm (alt under 3,5 mm er "normalt")!
Desværre havde min læge glemt at tage blodprøverne til doubletesten (fjols!), så vi har ikke fået nogen risikoberegning.
MEN skanningssygeplejersken sagde, at når tre ud af fire parametre var helt normale, så skulle det være underligt, om blodprøven ville vise noget andet – og de ting der tæller op er, at jeg “kun” er 23 år, at den havde en tynd nakkefold (0,8 mm) og et fint næseben. Så selvom der stadig er en lille risiko for en dårlig blodprøve, er vi ikke specielt nervøse for svaret på tirsdag.
Det er meget underligt at vente på et opkald, som man håber ikke kommer, for sygeplejersken sagde nemlig, at de kun ville ringe, hvis der var noget galt – så hun regnede bestemt ikke med at kontakte os.. 
for at telefonen er larmende stille hele tirsdagen!
Hurra, jeg skal være MOR!! 
Det er stadig totalt surrealistisk - og specielt, at det nu er offentligt! 

Til sidst lige et lille billede eller tre af vores lille fisk 
(ps. til alle jer på fjæsen (og jer jeg kender IRL) – det bliver (endnu) ikke offentliggjort på fjæsen eller 100% i omgangskredsen, så håber, at I vil acceptere dette, og ikke komme med kommentarer/hentydninger/sladder før vi vælger at offentliggøre nyheden for hele verden.. På forhånd tak!)