Sex og gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.688 visninger
32 svar
0 synes godt om
15. september 2012

AnthonsMor

Er jeg virkelig den eneste der synes, at sex under graviditeten er ubehagelig?

Jeg synes det gør ondt, og jeg kan absolut hverken blive tændt eller våd på nogen måde..

Jeg synes det er vildt synd for min kæreste, for vi vil jo gerne have sex begge to, men det er bare et stort problem når det gør så ondt på mig..

Er der andre der har det på samme måde? Og hvad har I gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2012

Pige2009

RikkeThygesen skriver:

Jeg synes det gør ondt, og jeg kan absolut hverken blive tændt eller våd på nogen måde..

Jeg synes det er vildt synd for min kæreste, for vi vil jo gerne have sex begge to, men det er bare et stort problem når det gør så ondt på mig..

Havde det stik modsat, men så kom tråden lige op igen

Anmeld

15. september 2012

LMX

Gør det ondt? Det forstår jeg ikke. Det må være træls

Vi måtte ikke sexe fra uge 6 af pga blødninger i min livmoder og øget risiko for SA. Det har da været et helvede, for lysten forsvinder jo ikke bare fordi man ikke må.

Nu er vi så småt begyndt igen og det er en lettelse.

Det er på den anden side meget normalt at kvinden i perioder af graviditeten ikke har så meget lyst til sex.

Jeg tænker at der må være en årsag til at det gør ondt på dig, for det er da ikke normalt.

Kan det tænkes at du ubevidst er bange for at der kan ske noget med bæbs'en hvis I dyrker sex og derfor bliver du ikke tændt?

Anmeld

15. september 2012

AnthonsMor

LMX skriver:

Gør det ondt? Det forstår jeg ikke. Det må være træls

Vi måtte ikke sexe fra uge 6 af pga blødninger i min livmoder og øget risiko for SA. Det har da været et helvede, for lysten forsvinder jo ikke bare fordi man ikke må.

Nu er vi så småt begyndt igen og det er en lettelse.

Det er på den anden side meget normalt at kvinden i perioder af graviditeten ikke har så meget lyst til sex.

Jeg tænker at der må være en årsag til at det gør ondt på dig, for det er da ikke normalt.

Kan det tænkes at du ubevidst er bange for at der kan ske noget med bæbs'en hvis I dyrker sex og derfor bliver du ikke tændt?

Jeg har overhovedet ingen problemer med, at skulle have sex imens jeg er gravid.. Og jeg bliver psykisk nemt tændt, men det er som om at min krop ikke vil være med..

Har en veninde der havde samme problem i begge hendes graviditeter, og hun bed det bare i sig.. Det har jeg bare svært ved..

Hvis bare det var fordi vi ikke måtte, og det så pinte mig, så var det jo en anden sag

Jeg har skam lysten, men der er kun bestemte tidspunkter hvor vi kan gøre det, for ellers har jeg kvalme, og dér har jeg bestemt IKKE lyst :p

Anmeld

15. september 2012

Chili

RikkeThygesen skriver:

Der har været tidspunkter i min graviditet hvor jeg har haft det som du beskriver det. Og jeg kunne altså heller ikke bare bide det i mig

Nogle andre stillinger osv. Hjalp lidt synes jeg

Og ellers har jeg fået af vide at glidecreme skulle hjælpe, hvis man ikke rigtig kan blive våd

Håber det lykkes for jer, det er trods alt en vigtig ting i et forhold

Anmeld

15. september 2012

AnthonsMor

Chili skriver:

Der har været tidspunkter i min graviditet hvor jeg har haft det som du beskriver det. Og jeg kunne altså heller ikke bare bide det i mig

Nogle andre stillinger osv. Hjalp lidt synes jeg

Og ellers har jeg fået af vide at glidecreme skulle hjælpe, hvis man ikke rigtig kan blive våd

Håber det lykkes for jer, det er trods alt en vigtig ting i et forhold

Så er jeg altså ikke HELT alene om det..

Men ja, det er sgu vigtigt, også bare for at holde det ved lige, så man ikke efter fødslen slet ikke kan komme igang igen..

Jeg håber det vil virke med andre stillinger og/eller glidecreme..

Anmeld

15. september 2012

Nettemor

Hvis du er tør så husk smørelse.. Det kan (næsten) ikke blive for meget

God fornøjelse

Anmeld

15. september 2012

Chili

RikkeThygesen skriver:

Så er jeg altså ikke HELT alene om det..

Men ja, det er sgu vigtigt, også bare for at holde det ved lige, så man ikke efter fødslen slet ikke kan komme igang igen..

Jeg håber det vil virke med andre stillinger og/eller glidecreme..

for i kan få det til at køre igen, hehe

Vi bruger også meget tid på forspil og den slags, ellers kan jeg slet ikke vores sex er i hvert fald ikke den samme, men god på andre måder

Anmeld

15. september 2012

cierva

Jeg har det meste af graviditeten ikke haft særligt lyst. Det var dog værre i starten. Nu er det mest fordi det er besværligt og meget begrænset med mulige variationer.. Føler mig lidt som en klodset klump i sengen og det er ikke så sexet (er nu 33+5). Det har dog på intet tidspunkt gjort ondt. Dog nogle gange på det seneste mærkedes forkert, som om han støder mod livmoderhalsen. Alt til trods knalder vi dog ca hver anden-tredje dag, så ikke manden bliver helt desperat;-) I forhold til at blive våd er der ingen problemer med al det småaks der konstant er dernede fra. Men i starten af graviditeten var det lidt et problem..

Anmeld

15. september 2012

Deaktiveret profil

RikkeThygesen skriver:

Du er bestemt ikke den eneste... 

Jeg er 37+0 og jeg har absolut ikke lyst til at dyrke sex overhovedet! - Jeg har tidligere i graviditeten været helt vild i sengen lige pludselig, jeg var fyldt med energi men nu er jeg bare helt smadret.... 

Det gør ondt, det er akavet, ingen stilling er behagelig og jeg føler bare det er noget der skal overstået... Heldigvis er jeg ikke sart for at give en lille sutter eller to, så det har været det eneste jeg har gjort de sidste par måneder..  Men nu går der længere imellem det, for jeg er simpelthen så træt og jeg ORKER det bare ikke mere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.