(november) Jordmoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.064 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. maj 2009

Pje

Hvornår har I andre eller skal I til jeres første jordemoder besøg????
Jeg er i dag 16 + 3 og venter stadigvæk på indkaldelse til jordmoder, synes det er lidt mærkeligt at jeg ikke har hørt noget overhovedet endnu. Derfor ringet jeg også til jordmodercentet i tirsdag godt nok ikke det sted jeg skal hen da de kun har åben om torsdagen, men ved at den jordmoder ligeledes arbejde det sted jeg ringet hen. Men ja det kom jeg ingen steder med, andet end jeg blev sur. Sekretærer var rigtig træls og ville ikke rigtig hjælpe  Det eneste jeg fik at vide var at jeg ikke stod i nogen kalender (hvilket jeg godt selv kunne regne ud, for så havde jeg jo nok fået besked). Og at jeg kunne ringe i hendes telefon tid om torsdagen hvilket er 30 minutter, så jeg må pænt vente til næste uge.....
Sekretæren sagde ligeledes at det kunne være mine papirer var blevet væk og det håber jeg ikke, så  for hun bare har glemt mig.

Pia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2009

tumle81

Jeg var til jm da jeg var i 15. uge, og nu går der mange uger før man skal afsted igen.
Jeg blev rigtig træls over mit besøg, da den jm jeg var til var den samme som sidste graviditet. Det var jo som sådan hyggeligt nok, men hun sagde så at hun skulle på pension nu og kun havde en uge tilbage på job!!
Så synes jeg godt man kunne have ventet og så ladet mig komme til den nye jm istedet for at starte op med hende her og så næste gang er det en helt ny!!!
Knus Kathrina 17+2

Anmeld

24. maj 2009

Pje

Det er sku da også træls at skulle starte ved en og gangen efter til en anden, man startere ligesom forfra ved 2. besøg.
Jeg er spændt på hvad hun siger på torsdag når jeg ringer, der er jeg i 17 + 3

Anmeld

25. maj 2009

tumle81

Ja jeg blev sgu også lidt irriteret, og vil nævne det næste gang jeg er afsted!!

Mærkeligt at du slet ikke har hørt noget endnu...

Knus Kathrina

Anmeld

28. maj 2009

Pje

Kan jeg godt forstå du vil gøre.

Ja meget mærkeligt, men det er blevet torsdag i dag også kan jeg ringe til hende og høre hvad der er gået galt. Og forhåbentlig giver hun mig en tid

Anmeld

28. maj 2009

Pje

Så fik jeg fat i min kommende jordmoder. Og hun havde ikke modtaget nogle papirer, så det var ikke så godt. Hun kunne ikke give mig en tid indenfor kort tid og det skal det gerne være. Så vi aftale at jeg skulle komme i hendes konsultationstid kl. 11.20 på torsdag. Hvor vi så skal lægge en videre plan. Og hun ville få fat i min egen læge så hun kunne få nogle papirer på mig.

Anmeld

28. maj 2009

tumle81

Arj hvor irriterende at hun slet ikke har modtaget nogle papirer på dig!!

Jeg håber da at I finder ud af noget når du skal derned på torsdag, så du hurtigst muligt kan få et godt og dejligt forløb hos din jordemoder!!

Jeg skal først afsted igen om ca 2 mdr, men det er også fint nok for indtil da skal jeg jo både til MD scanning, lægebesøg samt ekstra scanning fordi jeg er med i et projekt på Roskilde sygehus :-)

Knus Kathrina 18+2 

Anmeld

4. juni 2009

Pje

Så var jeg til jordemor og fuck hvor bliver man skuffe ved første besøg
Havde godt nok fået at vide det mest var en samtale og det må jeg sku sige det var. Næsten spid af tid, var inde i 25 minutter og det gik mere på at fortælle om hvordan jeg havde det, mit forbrug af diverse ting og ja var så vidst det.
Skal til næste jordemor besøg d. 27. august - så det er jo laaaang tid til. Så håber jeg det bliver mere spændene og jeg kommer til at høre hjertelydet der.
Men ja, det har sikkert været det samme ved jer ved første besøg????

Anmeld

5. juni 2009

haps

Har også været til første jm besøg for nyligt - var lidt fordomsfuld idet det er et stort center og havde hørt man ikke kan regne med at få den samme hver gang. Meen til min store overraskelse har jeg fået en god garvet jordemor der vil være der til alle besøgene (medmindre sygdom kommer i vejen). Var også meget fordomsfuld ift. samtaleemner - Skulle hun lære mig en sygeplejerske om kost og motion?? Men igen måtte jeg æde mine ord. Meget relevant og meget fornuftig samtale - såå ser frem til næste besøg i august
Ked af at høre om jeres dårlige oplevelser - det er lidt ærgeligt midt i den hyggelige ventetid..

Anmeld

6. juni 2009

Pje

Dejligt at høre du (haps) havde en dejlig første samtale med din jodemoder og det var en dejlig oplevelse.
Jeg får også den samme hver gang, så det er altid noget. Hun var rigtig sød, men havde andre forventninger til jordemoder besøget, såsom at høre hjertelydet og at hun skulle mærke på maven. Men nej  det gør hun vist først næste gang.

Så nu ser jeg frem til vi skal til MD scanning på torsdag  Glæder os vildt meget til at se den lille igen - bliver bare for fedt. Håber alt er som det skal være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.