killinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Killingers normale gennemsnitsudvikling: 

1 uge

Øjne og ører er tillukkede, og killingerne putter sig sammen hos morkatten og hinanden, for at holde varmen.

2 uger

Øjnene åbner sig. Killingerne ligger stadig tæt ved morkatten og hinanden.

3 uger

Nu sker der noget - killingerne er mere mobile.

Rystekilling: Fænomen der ses indimellem som ukoordineret og rystende bevægelse, der går over af sig selv. Vil du vide mere, har de mere erfarne opdrættere mere viden. Det er sjældent man ser dette, men det sker.

4 uger

Nu kan killingerne så småt begynde at optage fast føde, og træning på kattebakken kan begynde.

5-6 uger

Killingerne lærer at jage gennem leg, og de leger meget med deres søskende.

7-8 uger

Killingerne er mere uafhængige af deres mor, som ofte ser på killingernes leg, og deres øvelser i at være kat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2009

Janep

Caroline86 skriver:

vi brugte bare en vatrundle(staves) med lunkent vand.. bliver lettere når den er ældre, for så er det der kommer ud mere fast, og så kan man bare lade det klare det selv og hjælpe den på vej med et par "slik" med vattet
du skal ikke være bange for at den bliver våd og kold - pak den evt. ind i et håndklæde.. vi havde også lidt problemer med at de var meget beskidte, så vi puttede dem i bad i håndvasken..det nød de
Vi vaskede dem med lunkent vand - en enkelt gang med katte shampoo - tørrede dem forsigtigt med at håndklæde, og så pakkede vi dem ind i tørre håndklæder og puttede med dem indtil de var tørre - vi havde sådan en elektrisk varmepude som de lå meget på de første 2 uger - så blev de mere nysgerrige da de fik øjne og fik rejst sig på benene, så der brugte vi ikke varmepuden mere.

okay

hvor gammle var de så første gang de kom i bad?

Vi har ingen varmepude men tror os den klare sig fint i sin lille lune hule vi har lavet til den

Anmeld

21. maj 2009

Moderator

Janep skriver:

okay

hvor gammle var de så første gang de kom i bad?

Vi har ingen varmepude men tror os den klare sig fint i sin lille lune hule vi har lavet til den

Ja, så længe de har noget de kan holde varmen på, er det jo ligemeget hvad det er.
Jeg kan ikke huske præcis hvor gamle de var, men ikke ret gamle.. måske en uge gamle (vi fik dem jo først da de var nogle dage)
Hvordan tager den på? følger den sin kurve?
knus

Anmeld

21. maj 2009

Janep

Caroline86 skriver:

Ja, så længe de har noget de kan holde varmen på, er det jo ligemeget hvad det er.
Jeg kan ikke huske præcis hvor gamle de var, men ikke ret gamle.. måske en uge gamle (vi fik dem jo først da de var nogle dage)
Hvordan tager den på? følger den sin kurve?
knus

okay så venter vi lidt endnu med det

det ved jeg ikk for har ikk vejet den endnu

Jeg tror måske min er mere skrøbelig end din er da den ikke har fået noget mælk fra sin mor af.
men vi håber det går Den spiser ca 5-10 ml pr måltid er det for lidt?

Anmeld

21. maj 2009

Moderator

Janep skriver:

okay så venter vi lidt endnu med det

det ved jeg ikk for har ikk vejet den endnu

Jeg tror måske min er mere skrøbelig end din er da den ikke har fået noget mælk fra sin mor af.
men vi håber det går Den spiser ca 5-10 ml pr måltid er det for lidt?

det er sååå fint at den spiser så meget allerede!!
Du bliver overrasket når den pludselig slubrer 15-20-30 ml i sig
Vores den ene var MEGET lille og sart da den var lille, og udviklede sig ikke ligesom de to andre.. så den var vi meget nervøse for ville overleve.. det var den lille pige! da de var ca. 15 uger fandt vi så ud af at det var en dreng, han blev bare senere udviklet end de andre fordi han havde været så lille hele tiden
alle 3 katte bor hos venner og familie, så vi ser dem ofte

Anmeld

21. maj 2009

Janep

Caroline86 skriver:

det er sååå fint at den spiser så meget allerede!!
Du bliver overrasket når den pludselig slubrer 15-20-30 ml i sig
Vores den ene var MEGET lille og sart da den var lille, og udviklede sig ikke ligesom de to andre.. så den var vi meget nervøse for ville overleve.. det var den lille pige! da de var ca. 15 uger fandt vi så ud af at det var en dreng, han blev bare senere udviklet end de andre fordi han havde været så lille hele tiden
alle 3 katte bor hos venner og familie, så vi ser dem ofte

ok super den virker jo bare ikk af  så meget men den er self heller ikke stor

Min er os en lille pige. Og er ret sikker på det er en pige

dejligt at i ser dem ofte

vi har ikke rigtig spurgt nogen endnu da vi først il være sikre på at den overlever.
men vi har haft den i 2 dage nu så mund ikke det går.
tror du ikk den ville være død nu hvis det var?

træls med sådan nogle små nogen. men kommer jo til at kunne li dem

Anmeld

21. maj 2009

BinaMor

jeg flaskede 3 killinger op og de overlevede. jeg sov med dem for varme/tryghed. mad hver 2 anden time. ikke vaske dem i en vask el lign. lige så stille med en lun klud som en mors tunge ville gøre. husk at stimuler deres bagdel så de kommer af med afføringen.
husk også at vaske deres øjne mm.

Anmeld

21. maj 2009

Miamaja

Caroline86 skriver:

SEJT at du gør det!!
Jeg opflaskede selv 3 killinger (fra de var et par dage gamle) sidste sommer (som alle 3 lever i bedste velgående i dag ), så jeg har masser af gode råd..
Det vigtigste er at de mærker masser af nærhed (og varme), og nu hvor den to søskende desværre er døde, vil jeg faktisk anbefale at tage en lur sammen med den engang imellem så den ikke er ensom.. du kan også lægge et armbåndsur (eller et andet ur), under en opvarmet pude, da det så vil lyde ligesom hjerteslag.. Spørg løs hvad du gerne vil vide, er næsten lettere end at jeg bare remser op
knuser

uha det er ellers svaert . det er flot. jeg provede selv men de dode alle efter et par uger selvom de fik flaske hver 2 time hele dognet

Anmeld

21. maj 2009

Moderator

Janep skriver:

ok super den virker jo bare ikk af  så meget men den er self heller ikke stor

Min er os en lille pige. Og er ret sikker på det er en pige

dejligt at i ser dem ofte

vi har ikke rigtig spurgt nogen endnu da vi først il være sikre på at den overlever.
men vi har haft den i 2 dage nu så mund ikke det går.
tror du ikk den ville være død nu hvis det var?

træls med sådan nogle små nogen. men kommer jo til at kunne li dem

efter 2 dage vil jeg sige, hvis den virker glad (hvilket den jo gør, når den spinder) og den spiser godt (hvilket den jo også gør), så er der rigtig god, og stor, chance for at den overlever!
Det kan være rigtig svært at se kønnet når den er så lille, der vil de allesammen ligene små damer

Anmeld

21. maj 2009

Janep

Caroline86 skriver:

efter 2 dage vil jeg sige, hvis den virker glad (hvilket den jo gør, når den spinder) og den spiser godt (hvilket den jo også gør), så er der rigtig god, og stor, chance for at den overlever!
Det kan være rigtig svært at se kønnet når den er så lille, der vil de allesammen ligene små damer

okay

vi krydser fingre  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.