killinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.915 visninger
21 svar
0 synes godt om
21. maj 2009

Janep

i tirsdags da jeg kom hjem fra arb fandt jeg 3 nyfødte killinger uden for min havedør.

Moren til killingerne er væk så vi prøver at flaske dem op

2 af dem er døde så vi har en tilbage.

er der nogen der har et par råd til hvordan vi holder den i live?
den ser ud til at ha det godt nok.

Vi gir den mælkeerfstatning hver anden time og så varmer jeg en bamse i ovenen som den ligger med så den kan holde varmen

u må vi se om det funker

ër der noget der har efaring med så små killinger?
Tar gerne i mod råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2009

Janep

ingen der ved noget som helst om noget om små killinger?

Anmeld

21. maj 2009

Tina2

Ej hvor er I bare gode:-) Ville selv gøre det samme, jeg ELSKER dyr.....

Kan faktisk ikke rigtig give dig nogle råd, men du kunne jo evt ringe til dyrlægen og få nogle råd der....

Ville bare sige jeg synes det er flot du tager dig af dem (den)

Anmeld

21. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
SEJT at du gør det!!
Jeg opflaskede selv 3 killinger (fra de var et par dage gamle) sidste sommer (som alle 3 lever i bedste velgående i dag ), så jeg har masser af gode råd..
Det vigtigste er at de mærker masser af nærhed (og varme), og nu hvor den to søskende desværre er døde, vil jeg faktisk anbefale at tage en lur sammen med den engang imellem så den ikke er ensom.. du kan også lægge et armbåndsur (eller et andet ur), under en opvarmet pude, da det så vil lyde ligesom hjerteslag.. Spørg løs hvad du gerne vil vide, er næsten lettere end at jeg bare remser op
knuser

Anmeld

21. maj 2009

Janep

Caroline86 skriver:

SEJT at du gør det!!
Jeg opflaskede selv 3 killinger (fra de var et par dage gamle) sidste sommer (som alle 3 lever i bedste velgående i dag ), så jeg har masser af gode råd..
Det vigtigste er at de mærker masser af nærhed (og varme), og nu hvor den to søskende desværre er døde, vil jeg faktisk anbefale at tage en lur sammen med den engang imellem så den ikke er ensom.. du kan også lægge et armbåndsur (eller et andet ur), under en opvarmet pude, da det så vil lyde ligesom hjerteslag.. Spørg løs hvad du gerne vil vide, er næsten lettere end at jeg bare remser op
knuser

jeg ville da aldrig tænke ikke at gøre det. De ska da os ha en chance

vi har den i en lille kasse og så med en varm flaske så den holde varmen.

Så er vi løbet tør for mælkeerstatning så den får sødmælk med sukker æggeblome og babyvitaminer

Nu må vi se om den overlever på den mad

hva gav du dine at spise.
og hvor længe ska de ha mad hver 3 time?

Heh jah jeg lå os med den i går aftes på sofaen. kan det passe at den spant? ´ved ikk om de kan spinde når de er så små men den så ihvertfald ud til at nyde det

Anmeld

21. maj 2009

Janep

Tina2 skriver:

Ej hvor er I bare gode:-) Ville selv gøre det samme, jeg ELSKER dyr.....

Kan faktisk ikke rigtig give dig nogle råd, men du kunne jo evt ringe til dyrlægen og få nogle råd der....

Ville bare sige jeg synes det er flot du tager dig af dem (den)

heh tak ska du ha

jah var ved dyrlægen da vi fandt dem men de var ikke til stor hjælp

Anmeld

21. maj 2009

Moderator

Janep skriver:

jeg ville da aldrig tænke ikke at gøre det. De ska da os ha en chance

vi har den i en lille kasse og så med en varm flaske så den holde varmen.

Så er vi løbet tør for mælkeerstatning så den får sødmælk med sukker æggeblome og babyvitaminer

Nu må vi se om den overlever på den mad

hva gav du dine at spise.
og hvor længe ska de ha mad hver 3 time?

Heh jah jeg lå os med den i går aftes på sofaen. kan det passe at den spant? ´ved ikk om de kan spinde når de er så små men den så ihvertfald ud til at nyde det

vores fik erstatning som jeg købte hos dyrlægen...
http://ingeskattehjem.dk/#hvad_goer_jeg_-_Killinger_u_5_uger
Vi begyndte med at give dem hver 2. time, og da de var omkring en uge gik vi op til hver 3. da de var 2 uger gik vi op til hver 4. time og så forsøgte vi at strækken den så længe som muligt om natten, og det gik faktisk rigtig fint selvom der gik op til 6 timer om natten (de sov selv, og de tog fint på, så dyrlægen sagde det var helt fint).
Det kan sagtens passe at den spandt - gjorde vores også meget tidligt, og det er bare såå dejligt!
Ved I hvor gammel den er?
De får jo øjne når de er ca 10 dage gamle, og det er såå fantastisk når det sker!
går det fint med at rengøre den lille når den har spist? for det kan nemlig godt være ret besværligt!?

Anmeld

21. maj 2009

Moderator

Janep skriver:

heh tak ska du ha

jah var ved dyrlægen da vi fandt dem men de var ikke til stor hjælp

Jeg synes heller ikke dyrlægen var til stor hjælp dengang med vores..

Anmeld

21. maj 2009

Janep

Caroline86 skriver:

vores fik erstatning som jeg købte hos dyrlægen...
http://ingeskattehjem.dk/#hvad_goer_jeg_-_Killinger_u_5_uger
Vi begyndte med at give dem hver 2. time, og da de var omkring en uge gik vi op til hver 3. da de var 2 uger gik vi op til hver 4. time og så forsøgte vi at strækken den så længe som muligt om natten, og det gik faktisk rigtig fint selvom der gik op til 6 timer om natten (de sov selv, og de tog fint på, så dyrlægen sagde det var helt fint).
Det kan sagtens passe at den spandt - gjorde vores også meget tidligt, og det er bare såå dejligt!
Ved I hvor gammel den er?
De får jo øjne når de er ca 10 dage gamle, og det er såå fantastisk når det sker!
går det fint med at rengøre den lille når den har spist? for det kan nemlig godt være ret besværligt!?

jah det gjorde vores os til i dag men vi løb tør
men læste man kunne lave det selv og den drikker det fint så vi håber det virker

den er 3 dage gammen regner vi med

ok super vi har givet den hver 2 time men det går fin hver 3 time

heh jaah det var rigtig sødt. og så ved man de har det godt
jah det ved jeg det glæder jeg mig os ´til Men da den jo stadig er meget skøbelig vil jeg ikke glæde mig for meget

nej det er faktisk utroligt svært. Så den er ret beskidt.. Jeg er bange for at den blir for våd og blir syg. i går prøvede jeg en en vådserviet og så med hårtøren bagefter Men den er stadig meget beskidt

har du nogen fif ?

Anmeld

21. maj 2009

Moderator

Janep skriver:

jah det gjorde vores os til i dag men vi løb tør
men læste man kunne lave det selv og den drikker det fint så vi håber det virker

den er 3 dage gammen regner vi med

ok super vi har givet den hver 2 time men det går fin hver 3 time

heh jaah det var rigtig sødt. og så ved man de har det godt
jah det ved jeg det glæder jeg mig os ´til Men da den jo stadig er meget skøbelig vil jeg ikke glæde mig for meget

nej det er faktisk utroligt svært. Så den er ret beskidt.. Jeg er bange for at den blir for våd og blir syg. i går prøvede jeg en en vådserviet og så med hårtøren bagefter Men den er stadig meget beskidt

har du nogen fif ?

vi brugte bare en vatrundle(staves) med lunkent vand.. bliver lettere når den er ældre, for så er det der kommer ud mere fast, og så kan man bare lade det klare det selv og hjælpe den på vej med et par "slik" med vattet
du skal ikke være bange for at den bliver våd og kold - pak den evt. ind i et håndklæde.. vi havde også lidt problemer med at de var meget beskidte, så vi puttede dem i bad i håndvasken..det nød de
Vi vaskede dem med lunkent vand - en enkelt gang med katte shampoo - tørrede dem forsigtigt med at håndklæde, og så pakkede vi dem ind i tørre håndklæder og puttede med dem indtil de var tørre - vi havde sådan en elektrisk varmepude som de lå meget på de første 2 uger - så blev de mere nysgerrige da de fik øjne og fik rejst sig på benene, så der brugte vi ikke varmepuden mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.