Anonym skriver:
må du meget gerne, vil gerne gøre alt for at han bliver så glad så mulig og ikke føler sig tilsidesat(:
jeg synes faktisk det har været ret nemt.
det første vi har gjort, ubevidst har været at lade ham vente.
jeg er tit alene da min mand er tjener og derfor er vi alene mange eftermiddage/aftener. Og jeg vil stadig kunne tjekke min mail, se go'aften danmark og almindelige ting som jeg godt kan lide -så han får fx afvide at jeg lige skal svare på en mail fra min moster eller lign, og jeg kommer om 5 min.
og det har gjort a han er 'vant til' at vente, eller i hvert flad få afvide at der går et øjeblik. Det har været en STOR fordel nu hvor lillebror er kommet, for den store er vant til at det nogen gange ikke bliver lige som han vil, og han bliver aldrig sur når jeg skal amme eller andet og han må vente lidt.
de børn som er vant til a de voksne render dem i røven og gør alt hver gang de siger noget, får det virkelig svært, for de vil nemlig føle sig meget tilsidesat, når mor så fra den ene dag til den anden ikke liiiiige kommer.
dernæst har vi selvfølgelig tilbudt a den store kunne komme med ind og se a vi skifter og sidde i sofaen når jeg ammer og lign, men ikke gjort et nummer ud af det med fx a sige 'kom nu, skal du ikke med, jooo kom nu, det er sjovt, og seee hvor sød lillebror er, kom nuu' -i vores verden virker det sådan lidt for opstillet og har virket meget bedre hvis vi har sagt 'jeg går lige ind og skifter lillebror, du er velkommen hvis du vil'
så har vi selvfølgelig rost den store når han har aet den lille eller ventet på jeg kom fra amning.
lån evt bogen der hedder 'barn nr 2', den sys jeg har været rigtig god