Så forbandet træt .. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

261 visninger
1 svar
0 synes godt om
14. september 2012

Anonym trådstarter

Hej piger, jeg er gravid med nr 2 og er kun 4 plus de 4, og er utrolig lykkelig og glad over det endelig er lykkes os at blive gravide.. Jeg har ingen symptomer ud over en træthed der siger spar to! Har i nogle gode fif til hvordan man kan overkomme de lektier der skal læses (videregående uddannelse) og bare kommer igennem de aftener hvor sengen bare kalder og kalder.. Lagde I tingene lidt på hylden eller tog i det i stiv arm og gjorde det alligevel? Og hvornår er det typisk det her forsvinder? 

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

Tona

Hej piger, jeg er gravid med nr 2 og er kun 4 plus de 4, og er utrolig lykkelig og glad over det endelig er lykkes os at blive gravide.. Jeg har ingen symptomer ud over en træthed der siger spar to! Har i nogle gode fif til hvordan man kan overkomme de lektier der skal læses (videregående uddannelse) og bare kommer igennem de aftener hvor sengen bare kalder og kalder.. Lagde I tingene lidt på hylden eller tog i det i stiv arm og gjorde det alligevel? Og hvornår er det typisk det her forsvinder? 

Knus

Jeg er gravid i uge 15 med nr to og jeg føler med dig. Jeg har i første trimester gået igennem en udmattelse som trodser alt hvad jeg tidligere har prøvet og som var meget værre end i første graviditet.

For mit vedkommende lettede det så småt her da jeg nåede uge 12 (altså mht trætheden) og er blevet bedre dag for dag siden da. Jeg er stadig meget mere træt end før, men nu kan jeg mærke at kroppen da fungerer igen så hverdagen kan hænge sammen. Der sker det for alle gravide, at uanset hvordan graviditeten ellers er, så er du garenteret at omkring uge 12 begynder moderkagen at fungere og det vil altid medføre en lettelse i trætheden på et eller andet niveau (har jeg læst).

Råd som har hjulpet mig har primært været at spise så fornuftigt som muligt og undgå koffein og gå i seng til tiden om aftenen og gerne før tid. I løbet af dagen er det godt at sove en god morfar og hvis det ikke er muligt så kan en eller to powernaps på 10-20 min faktisk hjælpe rigtig meget. Desuden så prøv at sid ned mere end du plejer og slap af så godt det er muligt. Prøv at lægge husarbejdet lidt på hylden og vær lidt mere ligeglad med lige at få lavet avanceret mad osv. Bare kør på nødblus og få det mest nødvendige klaret og tænk om resten at det kan du ordne i andet trimester. Hvis trætheden er ekstrem og især hvis den er ledsaget af megen svimmelhed, så få lægen til at tage blodprøver og teste for jernmangel og teste for vitaminmangel og mineralmangel. Det er en enkelt simpel blodprøve. I mit tilfælde viste det sig faktisk at jeg havde salt-mangel hvilket det har hjulpet mig at få styr på

OG STORT TILLYKKE

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.