Igangsættelse (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.632 visninger
30 svar
0 synes godt om
14. september 2012

MorDk

Hvor lang tid gik der fra du blev sat igang til du fødte?

Hvordan blev du sat igang og hvorfor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

AnnaK89

9 timer
Fik en stikpille kl 12, fik første ve kl 18 og fødte kl 21.09

Anmeld

14. september 2012

Maise86

Jeg blev sat igang da jeg var 39 plus 5 med min søn.

Jeg var så "uheldig" at blive uplanlagt gravid med min søn da jeg lige var startet i behandling for en depression. Graviditeten var hård og jeg kunne ikke knytte mig til ham i maven. Jeg var simpelthen bange for ikke at kunne elske ham.

I slutningen var det simpelthen for hårdt for mig at gå og vente på fødslen fordi det nærmest var "knald eller fald" for mig om jeg kunne elske denne lille skabning. Jeg kunne ikke vide det før jeg fødte ham!

Derfor valgte de at sætte mig igang før tid.

Blev sat igang med en stikpille kl. 11 om formiddagen. Fik veer hen af eftermiddagen og han er født kl. 5.00 næste morgen.

Det skal lige siges at jeg har elsket ham højere end højt fra første øjeblik

Anmeld

14. september 2012

mybaby-girl

MorDk skriver:

Hvor lang tid gik der fra du blev sat igang til du fødte?

Hvordan blev du sat igang og hvorfor?

Ved min første graviditet, skulle jeg til jordmoder den dag og hun havde fuldstændig glemt mig og måtte vente en time ekstra, men kom ind til hende og vi havde snakket om hindeløsning ved sidste besøg, og det gjorde hun så, det gjorde lidt nas

Jeg sagde til hende at jeg godt ville have kørt strimmel (CTG) da jeg ikke havde mærket ham så meget, (foranliggende moderkage) jeg kom hen og fik den der på maven og skulle ligge der ihvert fald en time, og der kunne de se at jeg havde begyndt at få flere plukveer og at hans hjerterytme ikk gik helt som det skulle og da var jeg 41+2, og lå der i flere timer og der kom lidt flere forskellig og kiggede til mig og jeg blev virkelig bekymret og de besluttede endelig at sætte mig igang fordi jeg var så langt henne, og fik lagt én stikpille op, og blev indlagt, kl. 19:50 gik vandet så i en skylle da jeg sad og fik aftensmad, men ingen veer får kl. 2:50 om natten og de forsvandt igen, skulle møde på fødestuen kl. 8 næste morgen og fik sat ve-drop kl. 10 og Oliver er født kl. 17:11 ...

Undskyld det lange svar

Anmeld

14. september 2012

chael

Jeg blev sat igang med min mellemste. Godt nok uge 38.

Men jeg havde fået modningspiller. Og dagen efter tog de vandet.

Fra de tog vandet til min søn er født, gik der 3,5 time.

*C

Anmeld

14. september 2012

MorDk

mybaby-girl skriver:

Ved min første graviditet, skulle jeg til jordmoder den dag og hun havde fuldstændig glemt mig og måtte vente en time ekstra, men kom ind til hende og vi havde snakket om hindeløsning ved sidste besøg, og det gjorde hun så, det gjorde lidt nas

Jeg sagde til hende at jeg godt ville have kørt strimmel (CTG) da jeg ikke havde mærket ham så meget, (foranliggende moderkage) jeg kom hen og fik den der på maven og skulle ligge der ihvert fald en time, og der kunne de se at jeg havde begyndt at få flere plukveer og at hans hjerterytme ikk gik helt som det skulle og da var jeg 41+2, og lå der i flere timer og der kom lidt flere forskellig og kiggede til mig og jeg blev virkelig bekymret og de besluttede endelig at sætte mig igang fordi jeg var så langt henne, og fik lagt én stikpille op, og blev indlagt, kl. 19:50 gik vandet så i en skylle da jeg sad og fik aftensmad, men ingen veer får kl. 2:50 om natten og de forsvandt igen, skulle møde på fødestuen kl. 8 næste morgen og fik sat ve-drop kl. 10 og Oliver er født kl. 17:11 ...

Undskyld det lange svar

Dejligt du ville bruge din tid på at svare! Det er jeg glad for!

Sikke noget med dig... men godt at det endte godt i sidste ende *S* Jeg håber jo jeg får min prinsesse i armene meget snart!

Anmeld

14. september 2012

MorDk

chael skriver:

Jeg blev sat igang med min mellemste. Godt nok uge 38.

Men jeg havde fået modningspiller. Og dagen efter tog de vandet.

Fra de tog vandet til min søn er født, gik der 3,5 time.

*C

Uha det var alligevel hurtigt!!!

Anmeld

14. september 2012

nielsen80

Fik lagt en stikpille kl 8.10, og fødte kl 21.08 samme dag ved akut kejsersnit. Jeg var dog på det tidspunkt 8cm åben, og ville nok have født et par timer senere af mig selv, havde det ikke endt som det gjorde.

Jeg var overhovedet ikke moden da den første stikpille blev lagt op, men det gik alligevel stærkt for mig. Så det behøver ikke at trække i langdrag.

Håber altså du snart går fødsel, gerne i nat bare sådan spontant

Anmeld

14. september 2012

nielsen80

nielsen80 skriver:

Fik lagt en stikpille kl 8.10, og fødte kl 21.08 samme dag ved akut kejsersnit. Jeg var dog på det tidspunkt 8cm åben, og ville nok have født et par timer senere af mig selv, havde det ikke endt som det gjorde.

Jeg var overhovedet ikke moden da den første stikpille blev lagt op, men det gik alligevel stærkt for mig. Så det behøver ikke at trække i langdrag.

Håber altså du snart går fødsel, gerne i nat bare sådan spontant

Hov glemte lige, blev sat i gang, da jeg gik 10 dage over termin

Anmeld

14. september 2012

mybaby-girl

MorDk skriver:

Dejligt du ville bruge din tid på at svare! Det er jeg glad for!

Sikke noget med dig... men godt at det endte godt i sidste ende *S* Jeg håber jo jeg får min prinsesse i armene meget snart!

Tak

Håber også for dig at det sker snart - jeg skal på sygehuset i morgen til Hindeløsning og håber virkelig det gir pote for er godt nok også ved at være mørbanket og træt, ellers  sætter de mig igang på tirsdag senest

Er 40+6 i dag

Sender vestøv til dig PUSSSSSSSST ***********************

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.