Den der fucking madordning... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Der er snart forældremøde i børnehaven. Der skal være information om den der madordning der træder i kraft ved årsskiftet...

Jeg er bare helt ude af det, ved tanken om den der madordning. Jeg har prøvet at snakke med pædagogerne om det lidt, jeg ved godt at de ikke har noget med det at gøre og de helst gerne ville undvære det.

Men jeg bliver bare pisse ked af det... Jeg kan slet ikke have at jeg ikke kan selv kan bestemme, hvad Idun har med på madpakken, at jeg slet ikke kan se, hvad og hvor meget hun har spist i børnehaven. Hun er jo mega-småt-spiser og også lidt kræsen, så jeg er bare pisse bange for at hun ikke får nok at spise, hvis det skal være det der madordnings noget.

Samtidig føler jeg at der ligger super meget kærlighed i madpakken. Det er virkelig vigtigt for mig, at give hende den kærlighed med, hver dag.

Jeg spurgte lederen i børnehaven idag, om der ikke var noget man kunne gøre, for at protestere... Og hun sagde at jeg kunne skrive til velfærdsministeret... Så det tror jeg at jeg vil gøre!

Og jeg vil opfordre alle der er imod madordnignen til at skrive til dem også, for det kan simpelthen ikke være rigtig at det skal være TVUNGET og noget som man SKAL betale for... Samtidig med at man simpelthen ikke kan lide at det skal være sådan 

Samtidig med at pædagogerne ikke har fået timer til det, så det ender med at være en pakke rugbrød og en bunke pålæg som de skal smøre til måltiderne... ARGH... jeg bliver bare helt ausindig ved tanken 

FÅÅÅÅK, hvad skal man dog gøre?

Er jeg den eneste der har det sådan?...

Suk...

Så nu vil jeg i hvertfald skrive til velfærdsministeret!!!!...

KRAM

Fandt lige det her:
linetteoglone.skrivunder.dk/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2009

Tina2

Det er du bestemt ikke.... Jeg bryder mig absolut heller ikke om det...

Jeg lægger meget i det at smøre Filucas madpakke og putter masser af små forskellige ting i, hun er også ret småtspisende og det de ikke spiser blir jo i madkassen, så jeg VED hvad hun har spist når jeg åbner den....

Aner jo intet om hvad hun får hvis jeg ikke selv har indflydelse:-(

Anmeld

20. maj 2009

Moderator

Tina2 skriver:

Det er du bestemt ikke.... Jeg bryder mig absolut heller ikke om det...

Jeg lægger meget i det at smøre Filucas madpakke og putter masser af små forskellige ting i, hun er også ret småtspisende og det de ikke spiser blir jo i madkassen, så jeg VED hvad hun har spist når jeg åbner den....

Aner jo intet om hvad hun får hvis jeg ikke selv har indflydelse:-(

JA for pædagogerne har IKKE nogen mulighed for at se og undersøge hvad og hvor meget de spiser... suk ...

Anmeld

21. maj 2009

lene

Jamen jeg er helt enig, Mathias er kræsen og her starter de altså til august med madordningen, så gad vide hvad dregen skal leve, de skal stadig ha eftermiddags mad med oppe hos dem, men det slet ikke sikkert han går der til august, vi er ved at finde nye pladser til dem tættere på hvor vi bor, så jeg kan godt forstå problemet
knus Lene

Anmeld

21. maj 2009

karina1980

vi har slet ikke hørt noget om den i vores BH, men jeg er heldig at have et barn der spiser ALT næsten, men hun er så rigtig kræsen med sit rugbrød der er kun 3 slags hun vil spise, bondebrød, levebrød gulerod og duobrød fra paagen og det nok ikke lige det der bliver serveret

pt spiser hun 4 halve stk rugbrød i bh og da hun ikke er så stor vil jeg gerne have det forsætter, men det tror jeg næppe sker,

her vil det nok ende med at hun stadig vil få madpakke med

Anmeld

21. maj 2009

Moderator

karina1980 skriver:

vi har slet ikke hørt noget om den i vores BH, men jeg er heldig at have et barn der spiser ALT næsten, men hun er så rigtig kræsen med sit rugbrød der er kun 3 slags hun vil spise, bondebrød, levebrød gulerod og duobrød fra paagen og det nok ikke lige det der bliver serveret

pt spiser hun 4 halve stk rugbrød i bh og da hun ikke er så stor vil jeg gerne have det forsætter, men det tror jeg næppe sker,

her vil det nok ende med at hun stadig vil få madpakke med

Problemet er at man SKAL betale for det, uanset om man giver sit barn madpakke med... Det er så fucking træls..:!! 

Men jo, jeg vil jo også nok ende med at give hende noget med.

Anmeld

21. maj 2009

tumle81

Jeg synes også at det er en dum ordning.

Victoria er godt nok ikke særlig kræsen og mangler ikke noget hverken i højde eller drøjde, men jeg kan godt lide at lave madpakke til hende, og hvis de alligevel "bare" får urgbrødsmadder med ordningen synes jeg det er ligemeget... Det er jo ligeså nemt at lave selv!

Ideen for mig lå i at de skulle have varm mad ligesom de får i vuggestuen ellers er der ingen ide overhovedet!!

Knus Kathrina

Anmeld

21. maj 2009

Tina2

Jeg synes faktisk ikke engang det ville være godt med varm mad, for det får vi her om aftenen... Kan ikke se ideen i at få varm mad to gange om dagen, må jeg indrømme....

Filuca mangler bestemt heller ikke noget i højde og drøjde, hun er som hun skal være, men synes bare det er lidt ufedt at man er tvunget til at betale for noget man egentlig ikke synes særlig godt om.....

Anmeld

21. maj 2009

Muslingen

I Amalies børnehave har der været valgfri madordning det sidste halve år. Vi har betalt 440 kr om måneden for at de får varm frokost og så eftermiddagsmad. Der er en økonoma i institutionen som laver maden - børnehave ig vuggestue får det samme. Så som udgangspunkt synes jeg det er en god ordning. MEN Amalie er super super kræsen (Cecilie er det ikke, så tror ikke vi kan gøre ret meget ved det selv). Det udviklede sig til sidst til at hun slet ikke ville i børnehave, fordi hun var så bange for ikke at kunne lide maden og mange dage fik hun slet ikke mad, fordi pædagogerne besluttede at man ikke kunne få en rugbrødsmad hvis man ikke kunne lide maden, da de ikke mente der var nok næring i rugbrødsmader!?!?!?!?!? Så nu har vi meldt Amalie ud igen og hun er lykkelig for sin madpakke. Men til januar starter det jo så igen og jeg gruer for hvordan det skal gå!
Så jeg er helt enig i at det bare er en møg-ordning!
KH Fie

Anmeld

22. maj 2009

SHJuP

Altså jeg er også godt gal i skralden over at skulle betale 300,-kr. mere om måneden, for at spare EN skive rugbrød om dagen!

Ida skal nemlig stadig både have formiddagsmad og eftermiddagsmad med... Så det er kun ca. en eneste skive rugbrød vi sparer, ved at betale de 300,-kr.

Synes det er SÅ DUMT!!!

Så lærer ungerne så lige at maden bliver serveret, og når de så kommer i skole skal de igen til at have madpakke med!

LORTE-REGEL!!!!

Derudover har de lige valgt at spare mælken væk i vores BH, så nu skal de selv have drikkedunke med vand med... Ikke andet end vand, for den skal også bruges ude på legepladsen... SUK!

Knus fra Stine -der bestemt heller ikke er tilfreds!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.