Nyuddannet sygeplejerske og nybagt mor - hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

otlitrom

132319 skriver:

De andre har svaret, du skal dog være opmærksom på at du ingen penge får den første måned efter endt uddannelse.

Som tiderne er nu, ville jeg finde et job inden jeg fik barn. Det er i forvejen svært at få job og det er absolut ikke et plus at en nyuddannet har været væk i 1 år, til den tid vil de nyere uddannede være klart mere foretrukne fordi de har nyere viden.

Jeg har selv været der og det er ikke nemt!

Men hvis man nu inderligt ønsker sig de her børn, og synes det er det rette tidspunkt, så kan man jo holde sig opdateret viia fagblad og andre vidensportaler, samtale med studiekammerater der er i job, og så holde sig opdateret... Meget tror jeg også handler om indstilling til tingene, og villigheden til at ofre drømmestillingen for en start?

Hilsen en der får 2 år på barsel, inden hun skal ud og søge - men stadig er ved godt mod!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

132319

kitty skriver:

Men hvis man nu inderligt ønsker sig de her børn, og synes det er det rette tidspunkt, så kan man jo holde sig opdateret viia fagblad og andre vidensportaler, samtale med studiekammerater der er i job, og så holde sig opdateret... Meget tror jeg også handler om indstilling til tingene, og villigheden til at ofre drømmestillingen for en start?

Hilsen en der får 2 år på barsel, inden hun skal ud og søge - men stadig er ved godt mod!

Tja, jeg vil nu stadig mene at det er klogest lige at vente ½-1 år, jobs som sygeplejerske hænger jo absolut ikke på træerne og så kan man være nok så opdateret, de vil stadig foretrække en med nyeste viden eller faglig erfaring.

Det handler ikke om indstilling overhovedet men om at der hvert år uddannes alt for mange sygeplejersker i forhold til hvad der er job til.

Anmeld

14. september 2012

MinNoah

kitty skriver:

Enig.. man skal ikke altid bare vente og vente... for hvad hvis der går 6 mdr og du stadig hverken har job eller er gravid?!

Jeg kommer selv i samme situation, og man får ca 12.500 før skat i dagpenge dimmitend sats.

Anmeld

14. september 2012

nusenjo88

kitty skriver:

Jeg blev færdigudd. 41+0, så nåede sjovt nok ikke i arbejde.

Jeg modtog barselsdagpenge på dimmitentsats, som det så fint hedder, og jeg har 9240kr udbetalt de fleste måneder, og 11.000 ca i de måneder, hvor der er 5 uger i stedet for 4. Du er berettiget penge fra start, så du kommer ikke i "karantæne" ved a-kassen, som dine jobsøgende studiekammrater nok kommer. Der er dog det, at SU er forudbetalt og DP bagud, så der kommer et hul.

Husk du er berettiget til de såkaldte fødselsklip også. Dem fik jeg de sidste 3 mdr. jeg læste, og dem lagde vi så til side, til den måned der ikke var penge udbetalt fra SU/DP, så blev der ikke noget hul i økonomien!

De kan helt sikkert hjælpe dig på dit studiekontor

tusind taknfor dit svar Nu har jeg ro i maven men jeg har brugt mine 12 fødselsklip til 1. barn og jeg har vel ikke flere end de 12?

Ang. det at vente med at få barn nr.2 i forhold til at det skulle være lettere at få arbejde så - det vil jeg ikke gå på kompromis med. Det vigtigste for mig er at der ikke er for stor aldersforskel mellem mine børn. Det er noget de skal leve med resten af livet. Så vil jeg hellere kæmpe lidt ekstra for at finde et job. Og jeg har da helt klart tænkt mig at søge jobs mens jeg er på barsel så jeg minimerer risikoen for at gå arbejdsløs. Så må jeg tage hvad der er - og når det er der. Vil dog gerne have min. 6 mdr. barsel

Anmeld

15. september 2012

TrineMine86

nusenjo88 skriver:

Jeg bliver færdiguddannet som sygeplejerske sidst i juni måned næste år. Vi planlægger at blive gravide så jeg kan føde kort tid efter end uddannelse. Men hvordan er det så lige med pengene under barsel? Nogen der kan hjælpe mig med det?

(Jeg er medlem af DSA)

jeg var 28 uger henne da jeg afsluttede min sygepleje eksamen sidste sommer i 2011 - herefter gik jeg på dagpenge fra DSA, 4 uger før termin, skal du så have barselsdagpenge fra din kommune af.

men de er rigtig gode til at hjælpe og vejlede dig inde ved DSA, så bare ring og forhør dig

jeg mener at satsen er omkring 13-14-000 før skat.

jeg fik udbetalt mellem 8-12-000 hver måned, afhængig af om det var en 4 eller 5 ugers periode

Anmeld

15. september 2012

TrineMine86

132319 skriver:

De andre har svaret, du skal dog være opmærksom på at du ingen penge får den første måned efter endt uddannelse.

Som tiderne er nu, ville jeg finde et job inden jeg fik barn. Det er i forvejen svært at få job og det er absolut ikke et plus at en nyuddannet har været væk i 1 år, til den tid vil de nyere uddannede være klart mere foretrukne fordi de har nyere viden.

Jeg har selv været der og det er ikke nemt!

vil lige sige at tiderne har ændret sig meget det seneste år, og der er mange flere ledige jobs nu!

jeg gik selv direkte på barsel efter endt uddannelse som sygeplejerske. min barsel sluttede for 3 uger siden, jeg begyndte der at skrive ansøgninger, efter en uge som ledig blev jeg kaldt til min første jobsamtale og nu har jeg allerede fået en fast stilling fra 1 okt. så det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld

15. september 2012

nusenjo88

hvor lyder det bare skønt tusind tak for alle jeres svar

Anmeld

15. september 2012

132319

TrineMine86 skriver:

vil lige sige at tiderne har ændret sig meget det seneste år, og der er mange flere ledige jobs nu!

jeg gik selv direkte på barsel efter endt uddannelse som sygeplejerske. min barsel sluttede for 3 uger siden, jeg begyndte der at skrive ansøgninger, efter en uge som ledig blev jeg kaldt til min første jobsamtale og nu har jeg allerede fået en fast stilling fra 1 okt. så det kan sagtens lade sig gøre

Det kommer meget an på hvor i landet man er fra. Her har det ikke ændret sig.

JEG siger blot at JEG ville have ventet til jeg havde et job hvid jeg kunne gøre det om og få præcis samme barn, naturligvis for det har IKKE været nemt at finde job efterfølgende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.