Jeg har brug for at vide at alt kan være OK!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2012

LMX

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg er lige kommet hjem fra NF scanning, som bare ikke gik ret godt.. Fik et risikotal der hedder 1:13... kg og nakkefolden var 3.3 mm æv æv øv!!!
Jeg er så ked af det og SÅ bange!!

Skal have taget moderkagebiopsi på mandag..

Kom med alle de historierene på godt og ondt, hvad vi kan have i vente?!

Årh jeg ved om nogen anden præcis hvordan du har det.

Vi fik tallet 1:15 (nakkefold 5,9mm) og fik foretaget moderkagebiopsi allerede næste morgen.

2 dage efter fik vi det hurtige svar som viste en pige med normale kromosomer, og efter ca en uges tid fik vi det endelige svar på prøven som igen viste en sund og rask pige på kromosomfronten.

Men.. Vi fik så også at vide at der var en ret stor risiko for misdannelser på anden vis som ikke har noget med kromosomerne at gøre. Det kunne primært være hjertefejl af større eller mindre grad. MEN, det er vigtigt at få sagt at risikoen kun var så høj pga den meget tykke nakkefold. Og jeres nakkefold er jo "kun" 3,3 og det gør altså risokoen betydelig mindre.

Vi har været til tidlig MD scanning i uge 16+ og skal igen på mandag 21+.

Den første scanning viste ikke noget unormalt, så vi håber på at den sidste scanning viser det samme

Jeg kan kun sige at du skal prøve på ikke at bekymre dig for meget. Det er ikke nemt, det ved jeg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Anonym skriver:

Hejsa

Jeg er lige kommet hjem fra NF scanning, som bare ikke gik ret godt.. Fik et risikotal der hedder 1:13... kg og nakkefolden var 3.3 mm æv æv øv!!!
Jeg er så ked af det og SÅ bange!!

Skal have taget moderkagebiopsi på mandag..

Kom med alle de historierene på godt og ondt, hvad vi kan have i vente?!

I marts fik vi tallet 1:2 pga. af nakkefolden (4,1 mener jeg). Vi fik en moderkagebiopsi med det samme og 3 dage efter det første svar. Begge svar kom tilbage normale, vi er blevet scannet ekstra for at tjekke hjertet og alt ser normal ud. Har termin om 11 dage, så vi får snart det endelige svar, på om alt er ok.

Håber i får et godt resultat, vente tiden er hård.
Vores første graviditet endte i 16. uge pga. en alvorlig kromosomfejl hos vores datter. Så har nu prøvet begge slags. Moderkagebiopsi er ikke så slem og de er dygtige til det, har prøvet det 3 gange nu, uden komplikationer.

Sender positive tanker til jer.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

14. september 2012

Anonym trådstarter

Tusind tusind tak alle sammen. Siden vi kom hjem er der godt nok blevet grædt mange tårer. Forsøger virkelig at se på det som værende en lille procent del hvor der er risiko.

Vi har snakket rigtig meget om hvad vi vil gøre hvis det viser sig at barnet har downs, vi er ikke helt enige men er sikker på at hvis det er den situation vi kommer til at stå i, så blir vi enige.

Igen tusind tak for alle jeres opmuntrende ord!

Anmeld

14. september 2012

Ciss

14. september 2012

SussieThyssen

babymus77 skriver:

Jeg har læst rigtig mange herinde som fik dårlige tal, men alligevel raske børn som lå i mavsen;-) Krydser og håber på, at alt er ok!!!! Kram Anne 

Ja MON ikke...man hører det bare gang på gang, så jeg synes ikke man skal hænge sig i de tal..selvfølgelig er det fint nok at få foretaget de ekstra prøver, men man skal ikke male pokker på væggen.

1000 kram, jeg er sikker på, at du nok skal få en sund og rask baby

Kærligst
Sussie 

Anmeld

14. september 2012

Muhmi

Snakkede med min jordemoder om det her emne sidst jeg var der...

Hun synes det absurd at der gives risikotal på den måde i dag... 1:13 det er jo virkelige dårlige odds men alligevel sagde hun at over størstedelen af de børn der får sådan nogle tal ender med at være super sunde og raske... På Viborg Hospital giver de en risikovudering der hedder: meget lav, lav, høj eller meget høj.. Ingen tal, hvilket jeg synes er vidunderligt, der er også mange der får moderkagebiobsi selvom de ligger i den lave ende af risikoen, men det kan jeg så ikke forstå...

Synes det er godt at i får lavet de nødvendige test, for i skal selvfølgelig være trygge hele graviditeten igennem!

Håber alt det bedste for at bebsi er ok! 

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

Svaret var desværre det værst tænkelige, skal derfor have fjernet fostret.

Anmeld

19. september 2012

FruK

Åh nej... Det gør mig forfærdeligt ondt.

Ved slet ikke hvad jeg skal skrive... Du får bare dem her:

Anmeld

19. september 2012

Faith

Anonym skriver:

Det gør mig meget ondt

Anmeld

19. september 2012

FrkRaarup

Anonym skriver:

Det gør mig frygtelig ondt

Sender jer en kæmpe ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.