Jeg har brug for at vide at alt kan være OK!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.835 visninger
21 svar
0 synes godt om
14. september 2012

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg er lige kommet hjem fra NF scanning, som bare ikke gik ret godt.. Fik et risikotal der hedder 1:13... kg og nakkefolden var 3.3 mm æv æv øv!!!
Jeg er så ked af det og SÅ bange!!

Skal have taget moderkagebiopsi på mandag..

Kom med alle de historierene på godt og ondt, hvad vi kan have i vente?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

Faith

Øv sikke en dum besked at få

Jeg har en veninde som 1:6 og stadig fik et sundt og raskt barn ud. Og har en bekendt som fik 1:2 og også fik et raskt barn.

Krydser fingre for at du venter en sund og rask lille baby.

Anmeld

14. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg er lige kommet hjem fra NF scanning, som bare ikke gik ret godt.. Fik et risikotal der hedder 1:13... kg og nakkefolden var 3.3 mm æv æv øv!!!

Åhh nej dog, det er jeg ked af at høre

Har en bekendt, der også fik virkelig dårlige tal, ved ikke hvad de var, men moderkagebiopsien viste at de ventede sig en sund og rask dreng og han har det fint i dag!

Jeg alt hvad jeg kan for et positivt resultat, men ventetiden må være helt ulidelig!

Kæmpe stort

Anmeld

14. september 2012

babymus77

Jeg har læst rigtig mange herinde som fik dårlige tal, men alligevel raske børn som lå i mavsen;-) Krydser og håber på, at alt er ok!!!! Kram Anne 

Anmeld

14. september 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hejsa

Har ikke selv erfaring med dårlige tal til NF, men prøv at tænke på at der er UNDER 10 pct sandsynlighed for at der er noget galt...

Alligevel ret gode odds...

Anmeld

14. september 2012

M (:

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg har ellers læst, at hvis bare nakkefolden er under 3,5 mm, er den at betegne som normal? Er det blodprøven, der er slået ud?

Anmeld

14. september 2012

Camillos

Anonym skriver:

Hejsa

ihhh for F...... ! .. det er jeg frygtelig ked af ...  1 barn ud af 13 har riciko for downs... Jeg har set rigtig mange piger herinde på sitet der har haft samme oplevelse til Nf.. hvor i der ikke har været noget galt med deres piger eller drenge efter moderkage biopsien. ¨

for jeres lille spirer er sund og rask.. 

Anmeld

14. september 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hejsa

Har du besluttet, hvad du vil gøre, hvis modekagebiopsien siger Downs Syndrom?

Jeg mener bare, at der er naturligvis allerstørst sandsynlighed for, at barnet er sundt og raskt, men du skal nok alligevel forberede dig på, hvad du ønsker... Det vil give dig mere ro, tror jeg. At du kommer overens med dig selv.

Og husk så på, at en kromosomtest , - som den du får foretaget ved moderkagebiopsi - ikke er nogen garanti for noget.  Jo - for om barnet har Downs, men selvom det ikke har dette, kan der være 1000 andre ting.  Man kan aldrig vide sig sikker på noget som helst.

Også derfor mener jeg, det er vigtigt at gøre sig klart, hvad det egentlig er, der er formålet med en biopsi. Hvad skal konsekvensen være af et eventuelt ckokerende svar?

Jeg krydser fingre for jer. Og lige nu tænker jeg på 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12 søde og dejlige og fuldstændigt perfekte børn, - og så tænker jeg på nr. 13, som er sød, dejlig og fuldstændig perfekt med Downs syndrom. - Scenariet behøver ikke være uendeligt skræmmende...

Anmeld

14. september 2012

MMOGM

Anonym skriver:

Hejsa

Øv sikke en omgang! 

Sender dig et kæmpe  og krydser for at alt er som det skal være med jeres lille baby 

Har selv været det samme igennem, dog hed vores tal 1:87. Men men men, vi venter en sund og rask dreng d. 18 september 

Så også at der var andre solstråle historier, så håber på en glædelig opdatering fra dig om en lille uges tid 

Anmeld

14. september 2012

FruK

Jeg fik også et dårligt tal til NF. Og det er bare så hårdt at gå og vente på prøven og bagefter at vente på svaret.

Hold fast i, at der stadig er aller størst chance for, at I skal have et sundt og raskt barn!

Vi var ikke afklarede med, hvad der skulle ske, hvis svaret var skidt - det kunne vi ikke tage 100 % stilling til, før vi vidste det.

Jeg gik ligesom dig weekenden over og ventede på prøven - og vi tudede det meste af weekenden.

Selve prøven var ikke slem fysisk. Det gik stærkt og gjorde ikke vildt ondt. Men ubehageligt jo - især tanken om, at de stikker en stor nål ind i ens mave, som man jo ellers går og beskytter mod alt ondt.
Vi fik lavet prøven mandag og fik allerede svar med posten onsdag middag. Og det var godt.

Jeg blev faktisk overrasket over, hvor mange der sagde "det har jeg også prøvet, og det gik helt fint!" Det viste sig, at jeg faktisk kendte en hel flok, der havde været igennem det samme, og ingen med skidt udfald - det hjalp lidt på de negative tanker.

Håber det bedste for jer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.