Anonym skriver:
Hejsa
Jeg er lige kommet hjem fra NF scanning, som bare ikke gik ret godt.. Fik et risikotal der hedder 1:13...
kg og nakkefolden var 3.3 mm æv æv øv!!!
Jeg er så ked af det og SÅ bange!!
Skal have taget moderkagebiopsi på mandag.. 
Kom med alle de historierene på godt og ondt, hvad vi kan have i vente?!

Har du besluttet, hvad du vil gøre, hvis modekagebiopsien siger Downs Syndrom?
Jeg mener bare, at der er naturligvis allerstørst sandsynlighed for, at barnet er sundt og raskt, men du skal nok alligevel forberede dig på, hvad du ønsker... Det vil give dig mere ro, tror jeg. At du kommer overens med dig selv.
Og husk så på, at en kromosomtest , - som den du får foretaget ved moderkagebiopsi - ikke er nogen garanti for noget. Jo - for om barnet har Downs, men selvom det ikke har dette, kan der være 1000 andre ting. Man kan aldrig vide sig sikker på noget som helst.
Også derfor mener jeg, det er vigtigt at gøre sig klart, hvad det egentlig er, der er formålet med en biopsi. Hvad skal konsekvensen være af et eventuelt ckokerende svar?
Jeg krydser fingre for jer. Og lige nu tænker jeg på 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12 søde og dejlige og fuldstændigt perfekte børn, - og så tænker jeg på nr. 13, som er sød, dejlig og fuldstændig perfekt med Downs syndrom. - Scenariet behøver ikke være uendeligt skræmmende...

Anmeld