Ny gene. Er her mon andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.126 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. september 2012

Mariekiksen

Hej damer. 

Ja so far har min graviditet ikke været en dans på roser. Syntes ærlig talt det har været umådelig hårdt og selvom jeg elsker min lille pige og r sikker på det er det hele værd, så tæller jeg dagene til det er overstået. 

I søndags tilstødede der endnu en gene. Jeg fik synsforstyrrelser, ganske som jeg plejer inden migræne. Sådan ligesom man har kigget ind i en blitz.. Gik i seng men hovedepinen kom ikke. Fattede nada, men tænkte, at så måtte det være væk mandag.. Det var det ikke så afsted til lægen med mig, der kunne konstatere alle mine tal var normale, så han ringede til Neurologisk der gerne ville se mig. Derud med mig og alt normalt, men hun syntes jeg skulle indlægges for der var lille mistanke om en blodprop i toppen. Gravide har åbenbart øget chance, ydermere når man har migræne og er kendt med rytmeforstyrrelser (i hjertet) 

Jeg håbede at det blot var et underligt migræne anfald og at det ville gå væk. Men nej. Er blevet udskrevet i dag, efter de har undersøgt mig i hoved og røv- øjne og det hele incl. Men de har intet ku finde. Og mine øjne, ja de flimrer videre...

Jeg kan ikke blive scannet pga. jeg har min ICD og en del ledninger i mig.... De fortalte mig de ikke har set lignende men tror på det er hormonelt og pga. min graviditet... Jeg er blevet sat på blodfortynder, men vil ikke tage dem før jeg har talt med mine andre læger, selvom neurologen lovede mig det var okay.

Er her mon andre gravide der har haft sådanne synsforstyrrelser i flere dage i træk og hvad var jeres behandling/hvordan/hvornår gik det væk??? 

Jeg får spat af ikke at se normalt. Kan ikk læse uden at anstrenge mig helt enormt.. Øv bøv... Årha jeg håber det forsvinder NU!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2012

Ciss

Jeg ved desværre intet om dette men ville ikke gå igen uden at have sendt dig en !

Det er virkelig ikke morsomt, når de ikke er sikker på årsagen. Håber virkelig, at du snart slipper af med synsproblemerne!

Anmeld

17. september 2012

Mariekiksen

Ciss skriver:

Jeg ved desværre intet om dette men ville ikke gå igen uden at have sendt dig en !

Det er virkelig ikke morsomt, når de ikke er sikker på årsagen. Håber virkelig, at du snart slipper af med synsproblemerne!

Tusind tak. Det var sødt af dig 

Jeg syntes snart det hele er til at grine af, for kan bare ikke få "ro" til at nyde graviditeten. Hele tiden er der noget. Øv bøv. 

God dag til dig! 

Anmeld

17. september 2012

SussieThyssen

Det lyder da rigtigt øv vense.

Jeg kan ikke råde dig, men jeg sender 1000 tanker, og krydser fingre for at det hurtigt forsvinder igen.

Kærligst
sussie 

Anmeld

17. september 2012

Mariekiksen

SussieThyssen skriver:

Det lyder da rigtigt øv vense.

Jeg kan ikke råde dig, men jeg sender 1000 tanker, og krydser fingre for at det hurtigt forsvinder igen.

Kærligst
sussie 

Tak hvor er du sød 

Håber også det blot er for en begrænset periode.. 

Anmeld

17. september 2012

La´chrissen

Jeg har nogle gange fået syns forstyrrelser men ikke som gravid, men tror måske mit kommer når jeg jeg tænker over for meget, stress og bekymringer. Så bliver de ved. Ved ikke om det er nogen hjælp. Men håber du snart får det bedre

Anmeld

17. september 2012

frk-stoltze

Det er nok ikk det samme, men i min graviditet, kunne jeg pludselig heller ikk se som jeg plejede, det var ligesom det var et lag film over mine øjne, så jeg fik ind for at få det tjekket og startede med konaktlinser, men det hjalp ikk en skid. De sagde så til mig, at synes kunne ændre sig rigtig meget under en graviditet og ved amningen, så jeg aftalte med dem, at jeg skulle komme igen når jeg var havde født og ikk ammede mere.

Jeg kunne slet ikk fokusere ordenlig og alt skulle helt op til næsten før jeg f.eks. kunne strikke eller læse. og når jeg kørte bil om aften, så tænkte jeg faktisk, at jeg bestemt ikk burde køre, fordi jeg så så dårligt.

Nu har jeg født og synes ikk det er så slemt mere selvom jeg stadig ammer.

Håber du kommer over det, for det er bestemt ikk rar.

Anmeld

17. september 2012

M&N

17. september 2012

Miss BananaHammock

Har haft en enkelt gang eller to at jeg så sådan nogle flyvende lys fænomener - men det gik hurtigt over. Før jeg blev gravid kunne jeg opleve det når jeg rejste mig op for hurtigt, eller overanstrengte mig. Mener min læge nævnte noget med at det ihvertfald var meget normalt når man rejser sig op som gravid at føle svimmelhed osv. pga. blodtallet. Eller noget i den stil.

Men mit var slet ikke så slemt som dit...

Sender en stor håber det hele går godt indtil lille pigen er ude !

Anmeld

17. september 2012

Miss Kat

Puha de synsforstyrrelser kender jeg godt før en migræne... Det er voldsomt ubehageligt og jeg synes godt nok, det er flot klaret, du har stavet dig gennem hele det indlæg med den gene! 

I øvrigt en fed måde at beskrive det på, at det er ligesom efter at have kigget ind i en blitz. Jeg har aldrig kunnet forklare det ordentligt over for andre. Man bliver jo halvblind, men at forklare det som en sitren i øjnene, er ikke korrekt nok, da det jo ikke kan mærkes fysisk.

Kan godt forstå, du er ved at være godt brugt, når du har døjet med det så længe nu!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.