Andengangs gravid - erfaringer, tips og fakta :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.697 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. september 2012

Ditte.

Hej de damer og herre :-). Jeg er blevet andengangs gravid og jeg søger lidt info omkring det og erfaringer :-). Jeg ved ikke helt 100 hvor langt jeg er henne, jeg ved bare jeg havde mens i juli måned, så jeg skal scannes på næste fredag . Jeg var til undersøgelse i dag og han sagde at livmoderen var på størrelse med en appelsin og at det var rigtig godt.

Min søn blev 2 den 1 Juli, så han vil være 3 næsten, når den anden kommer til verden . Jeg bliver nok alene med begge hvilket jeg også har været med min søn hele vejen igennem. De 2 "banditter" her har samme far. 

Jeg har allerede nu valgt at jeg ikke vil vide kønnet denne gang . Det gjorde jeg sidst og nu vil jeg gerne prøve at ikke vide det

Jeg kunne godt tænke mig og høre om der er nogle, der har nogle gode fif til hvordan man får tingene til at køre rundt på en smart måde hvis i ved hvad jeg mener . Kan det betale sig at købe en søskendene vogn? Er der gode boger man kan læse? Hvordan var/er det for jer at blive mor for anden gang? Hvordan var jeres graviditet, evt billeder af jeres mave tidligt i forløbet. osv.

Jeg har lagt 2 billeder til af maven. Jeg tog billedet igår aftes og man kan tydelig se at jeg er meget oppustet af mad og drikke :-).

Hvis nogle kan genkende mig så må i meget gerne tysse for jeg har ikke fortalt familie og venner det endnu :-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Ciss

Hej og til lykke!

Pyh, anden graviditet er meget hårdere end første. Første gang kan man lægge sig på sofaen og hvile, når man har brug for det. Anden gang går den slags ikke, for så står der en lille livlig en og er sulten, eller skal bades eller har slået sig, eller vil have opmærksomhed.....

Jeg gik ofte i seng ved otte/halvnitiden, da jeg gik gravid anden gang. Var simpelthen bare flad.

På den positive side er der en del ting, som går lidt lettere, og jeg bekymrede mig i hvert fald ikke nær så meget anden gang. Og så ved man jo mere, hvad man kan glæde sig til.

Når først den lille er kommet til verden gælder det jo at bruge en masse tid og energi ikke kun på baby men også på den store, som pludselig får vendt sit liv lidt på hovedet. At involvere den store, når man kan er smart. Og man kan fint læse eller synge med den store, mens man giver den lille mad. Jeg fik efterhånden et helt lager af sanglege. De er geniale, når man har hænderne fulde med den lille. Så sang jeg og så gjorde storesøster alle bevægelserne. På den måde kunne jeg lege med hende og synge for den lille på samme tid. (Bjørnen sover, Lille Peter Edderkop, I en skov en hytte lå, Mon du bemærket har, Først den ene vej, Klappe klappe kage, Jeg gik mig over sø og land, Hjulene på bussen osv osv osv)

Vi satte også tiden hvor babyen sov af til storesøster. Og mange gange må den store jo vente, mens man gør noget for den lille. Nogen gange vendte jeg det om, og sagde til den lille (så den store kunne høre det) "nej, nu må du lige vente et lille øjeblik, for nu skal jeg hente et glas vand til din storesøster", sådan så hun skulle opfatte, at det ikke kun altid var hende, som måtte vente. Og vores lille nyfødte måtte også finde sig i at beundre storesøsters fine tegninger mm.  

Det er utrolig dejligt, når man ser, at de har glæde af hinanden, og du har mange fine øjeblikke at glæde dig til.

Anmeld

13. september 2012

Ditte.

Ciss skriver:

Hej og til lykke!

Pyh, anden graviditet er meget hårdere end første. Første gang kan man lægge sig på sofaen og hvile, når man har brug for det. Anden gang går den slags ikke, for så står der en lille livlig en og er sulten, eller skal bades eller har slået sig, eller vil have opmærksomhed.....

Jeg gik ofte i seng ved otte/halvnitiden, da jeg gik gravid anden gang. Var simpelthen bare flad.

På den positive side er der en del ting, som går lidt lettere, og jeg bekymrede mig i hvert fald ikke nær så meget anden gang. Og så ved man jo mere, hvad man kan glæde sig til.

Når først den lille er kommet til verden gælder det jo at bruge en masse tid og energi ikke kun på baby men også på den store, som pludselig får vendt sit liv lidt på hovedet. At involvere den store, når man kan er smart. Og man kan fint læse eller synge med den store, mens man giver den lille mad. Jeg fik efterhånden et helt lager af sanglege. De er geniale, når man har hænderne fulde med den lille. Så sang jeg og så gjorde storesøster alle bevægelserne. På den måde kunne jeg lege med hende og synge for den lille på samme tid. (Bjørnen sover, Lille Peter Edderkop, I en skov en hytte lå, Mon du bemærket har, Først den ene vej, Klappe klappe kage, Jeg gik mig over sø og land, Hjulene på bussen osv osv osv)

Vi satte også tiden hvor babyen sov af til storesøster. Og mange gange må den store jo vente, mens man gør noget for den lille. Nogen gange vendte jeg det om, og sagde til den lille (så den store kunne høre det) "nej, nu må du lige vente et lille øjeblik, for nu skal jeg hente et glas vand til din storesøster", sådan så hun skulle opfatte, at det ikke kun altid var hende, som måtte vente. Og vores lille nyfødte måtte også finde sig i at beundre storesøsters fine tegninger mm.  

Det er utrolig dejligt, når man ser, at de har glæde af hinanden, og du har mange fine øjeblikke at glæde dig til.

Tak for en rigtig god læsning . Hvor stor forskel er der på dine børn?

Anmeld

13. september 2012

Ciss

Ditte90 skriver:

Tak for en rigtig god læsning . Hvor stor forskel er der på dine børn?

23 mndr.

Jeg tror, der er mange ting, som glider lidt nemmer, hvis den ældste er lidt ældre. Vores den store havde stadig behov for en del hjælp med af- og påklædning f eks. Der er stor forskel på en 2- og 3-åring.

Til gegæld er en 3-åring vel mere vant til at være alene med forældrerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.