Hvornår/hvor hurtigt kan lægen bekræfte graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.048 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. september 2012

Jupiter

Hej med jer!

Nu har jeg bestilt tid ved lægen til på mandag

Jeg havde min sidste første mens dag d. 15. august, så vil mene jeg er 4+1, og så må jeg være 4+5 på mandag?

Hvad gør lægen? Tager han en blodprøve, og hvornår får man så svar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Madam Blå

Jupiter skriver:

Hej med jer!

Nu har jeg bestilt tid ved lægen til på mandag

Jeg havde min sidste første mens dag d. 15. august, så vil mene jeg er 4+1, og så må jeg være 4+5 på mandag?

Hvad gør lægen? Tager han en blodprøve, og hvornår får man så svar?

Er ret sikker på, at hvis lægen tester dig, så bliver din urin stixet. Men mange læger bruger ikke tid på at teste. Har man testet positiv derhjemme, så gør man det jo også ved lægen

Hvis mens stadig udebliver, og man ikke kan teste på en hjemmetest, så vil han nok tage en blodprøve

Og stort tillykke da!

Anmeld

13. september 2012

Jupiter

Madam Blå skriver:

Er ret sikker på, at hvis lægen tester dig, så bliver din urin stixet. Men mange læger bruger ikke tid på at teste. Har man testet positiv derhjemme, så gør man det jo også ved lægen

Hvis mens stadig udebliver, og man ikke kan teste på en hjemmetest, så vil han nok tage en blodprøve

Og stort tillykke da!

Mange tak

Jeg har testet positv siden mandag, dog svagt i starten, men nu er den nogenlunde tydelig.

Jeg skal egentlig have min mens i morgen, så jeg kan godt gå ud fra at lægen bare "tager mit ord for gode varer" på mandag - uden at han tester eller tager blodprøve?

Anmeld

13. september 2012

Rockertand

Jupiter skriver:

Mange tak

Jeg har testet positv siden mandag, dog svagt i starten, men nu er den nogenlunde tydelig.

Jeg skal egentlig have min mens i morgen, så jeg kan godt gå ud fra at lægen bare "tager mit ord for gode varer" på mandag - uden at han tester eller tager blodprøve?

Tillykke.

Hvad er det helt nøjagtigt, du tager til læge for??

Hvis du har testet positiv derhjemme, så er der ikke nogen grund til at forstyrre din læge - du skal blot bestille tid til vandrejournal ca. uge 8, hvor der så også skal tages blodprøver.

Anmeld

13. september 2012

Jupiter

Rockertand skriver:

Tillykke.

Hvad er det helt nøjagtigt, du tager til læge for??

Hvis du har testet positiv derhjemme, så er der ikke nogen grund til at forstyrre din læge - du skal blot bestille tid til vandrejournal ca. uge 8, hvor der så også skal tages blodprøver.

Ja det fik jeg formuleret forkert. Jeg har en tid hos lægen i forvejen mht. noget helt andet

Jeg regnede egentlig bare med at sige til ham at jeg har testet positiv, og spørge ham: "Hvad så nu?", og så var jeg bare i tvivl om han ville tage blodprøve for at bekræfte, eller hvad han ville gøre

Anmeld

13. september 2012

FruK

Hos min læge tjekker sygeplejersken en urinprøve, hvid man selv ønsker at få det bekræftet. Ellers går de ud fra, at den er god nok når man selv har testet positiv.

Og så får man en tid omkring uge 9.

Anmeld

13. september 2012

Jupiter

FruK skriver:

Hos min læge tjekker sygeplejersken en urinprøve, hvid man selv ønsker at få det bekræftet. Ellers går de ud fra, at den er god nok når man selv har testet positiv.

Og så får man en tid omkring uge 9.

Jamen super

Hvis jeg ikke får en lidt tydeligere streg i løbet af weekenden, så kan det være jeg beder ham tjekke. Det er meget rart at have muligheden i hvert fald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.