VIPpigen skriver:
Du skal række hånden ud og få den hjælp du har brug for. Lægen selv kan gøre meget, bare samtaler der kan hjælpe dig på rette vej. Det er på tide du åbner op, og siger at du har brug for hjælp. Du kan ikke klare det selv når du er derude.
Giv tid til dig selv, lad kæresten tage jeres barn nogen timer et par gange om ugen, gå en tur, giv dig selv den ro. Du skal lære at hvile i dig selv, ellers finder du aldrig dig selv
Jeg er selv på antidepressiv, og har været det i 11 år. Det har ændret mit liv fuldstændig. Jeg respektere dem som ikke vil medicin, men nogen gange har man brug for hjælp til at fungere normalt. Det har jeg hvertfald. Har været trappet ned nogen gange, men det har ikke fungeret. Du skal huske at en depression kommer fordi din hjerne ikke længere producere nok serotonin, og det skal du have hjælp til, enten ved samtaler, glæde og motion, eller medicin... Der er flere muligheder for at få serotonin forbruget op, og det kan alt sammen findes på nettet (tak for Google) 
Tak for dit svar og tanker

Jeg beskæftiger mig med depression rent psykologisk og farmakologisk på mit studie, samt klinisk ved behandling med samtaler. Ironisk nok, hehe! Men alt i alt, så ved jeg godt hvordan det hele fungerer, og det ved jeg egentlig ikke om er en fordel og ulempe. Jeg ved godt jeg skal række ud og have hjælp, jeg er bare ALTID typen der fremstår stærk og ikke kan finde ud af at åbne op om mine følelser..
Angående medicin kopierer jeg lige hvad jeg skrev til en anden:
Jeg er nok farvet af min faglige viden... Depression og behandling af denne er noget af det jeg, ironisk nok, beskæftiger mig med på mit studie. Og derfor ved jeg også, at selvom studier beviser at pillerne påvirker serotonin-niveauet, har man ikke som sådan bevist at det skulle gøre en forskel i depression. Forskellen kan lige så vel skyldes at sygdommen i sig selv som regel aftager over tid, eller det faktum, at "tro flytter bjerge" - Placebostudier viser, at kalkpiller, som patienten tror er antidepressiver, har stort set samme effekt som pillerne. Og at terapi er lige så effektivt som medicin, men uden bivirkningerne. Det er nye studier, og der er meget kritik af medicinalindustrien og læger. Læger udskriver medicinen som slik uden at lytte ordentligt til den enkelte patient, og det handler mest om at tjene penge. Det er rigtig sørgerligt! Så derfor har jeg selvfølgelig en naturlig skepsis, og foretrækker ikke at tilføre min krop så voldsom medicin hvis jeg kan undgå det

Og ja, så er jeg jo gravid, så det er også en faktor...
Jeg er fuld respekt for nogen føler det virker for dem - Hvorfor det virker jo egentlig ligegyldigt. Om det så er fordi folk tror på det - Hvis det virker, så virker det. Men fordi jeg har den baggrundsviden jeg har, er jeg sikker på jeg er for skeptisk til at kunne få den optimale effekt af medicinen, og så har jeg også set hvad den kan gøre ved folk af negative ting