Gravid2012 skriver:
i aften er barnet HELT VILDT aktiv.. det er bare hele tiden der sker noget, og sparker saa meget at det goer ondt!
jeg ligger paa sofaen og min mave bliver haard naar det er vaerst....
det er ikke noget jeg skal bekymre mig om, vel?
Du har højest tænkeligt plukveer, forårsaget af bebsens tumlen rundt derinde, og det er helt normalt, det giver nemlig den der "hårdheds-følelse..plukveer altså 
Prøv evt at skifte stilling, så du ligge-sidder mere sidelæns på sofaen i stedet for at ligge på ryggen.
Det giver baby mere plads og dermed også mere ro i din livmoder. Læg evt. en pude under maven.
Der er kun grund til bekymring, hvis du får decideret ondt..altså ikke ondt fordi babyen maser rundt, men mens-agtigt ondt der trækker ned i lår eller om i ryggen, eller at smerterne kommer med regelmæssige intervaller, så er det en god ide at ringe til FG og få en snak med dem. For baby kan faktisk godt forårsage en for tidlig fødsel, hvis den er alt for super overaktiv, der giver alt for mange plukveer.
Men for mig at høre, så lyder din beskrivelse som sagt helt normal, men prøv at anbringe dig anderledes på sofaen, som jeg foreslog.

Kærligst
Sussie
Anmeld