Svare igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.392 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. maj 2009

86babii86

Hej har en datter på 6 år som svare igen nåår man siger noget til hende.
hun kan rigtig godt li at grine mig op i hovedet nåår jeg fortæller hende hvad hun skal og ikke skal!
Nåår klokken bliver 20.00 Bliver hun lagt i seng men ikke uden kamp.
det kan tage op til 1 time før hun er færdig!
Ville lige høre jers mening! og gode råd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2009

Musen5

Det lyder rigtig meget som min 6årige pige... bortset fra at vi ikk har noget bøvl m hende når hun skal sove...

Ville ønske jeg kunne give dig nogle hints til hvad du kunne gøre for at det ville blive nemmere, men da vi selv står i samme situation såååå....

/Mette 24+4

Anmeld

20. maj 2009

Valle81

Hejsa,

Min datter er 5 1/2 og hun svarer også igen hele tiden , og bander og siger dumme mor, at vi er tarvelige, at hun aldrig må noget eller får noget osv osvv. DET ER HELE DAGEN LANG.

Min kæreste og jeg prøver at bevare roen trække vejret dybt og hver gang gå ned på hendes højde og tale pænt til hende og sige at vi ikke vil have det. Men det er svært, for har desværre tendens til at falde i fælden og lyde lige så dum og irrierende som hende

Det bliver bedre og bedre, men det er så anstrengende at gøre det hver dag.

Vi har dog ingen problemer med hensyn til sovetid eller noget. Hun ved at når det er nat nat  mellem 19-20, så er det godnat

Anmeld

20. maj 2009

86babii86

Tak for jers historie!
Ja det er svært i drømmer ikke om hvad hun kalder os!
Vi har prøvet at smide hende på værelset fra hun kom hjem fra børnehaven og til det var senge tid men det var hun lige glad med!

Anmeld

20. maj 2009

fam.4xc

86babii86 skriver:

Tak for jers historie!
Ja det er svært i drømmer ikke om hvad hun kalder os!
Vi har prøvet at smide hende på værelset fra hun kom hjem fra børnehaven og til det var senge tid men det var hun lige glad med!

Py Det var da godt nok også voldsomt.

Sku det være for at straffe hende???

Prøv at snakke med din datter før det kommer dertil hvor det hele går i hårdknuder..., snak med hende om hvad I kan gøre anderledes for det skal fungere og I alle trives... Måske hun ik træt kl 20 men skal ha lov at være en halv time længere oppe, eller måske hun har lyst til at lave noget feks sammen med jer, så hun måske dropper den negative måde at få opmærksomheden fra jer på.
Og vigtigt!! Husk at ha en god tone forældre imellem, for at vi skal lære vores børn at tale pænt og opføre dig pænt er vi ligesom nød til at være forbilleder.

Anmeld

20. maj 2009

Honningblomst

"Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst", det tænker jeg tit når mine børn (udfra voksen verden og tanker) er umulige....livet er stort og hårdt når man er 6 år. Der sker meget og det bearbejdes hjemme ved mor.
Alle følelser er ok, men måske handlingen bag dem ikke er så gode...er der noget din datter rigtig godt kan lide?? læse en bog med dig, spille, hoppe trampolin...hvad ved jeg. Men brug en halv time på hende lige når I kommer hjem..jeg har med held brugt den med at smide mig midt på gulvet og lade ungerne få fuld fokus og så gik de da der var fyldt op.
Hendes adfærd er jo ikek for at genere jer...alle børn og voksne for den sags skyld, vil jo bare gerne elskes og være en del af gruppen...at sende hende væk fra jer og SÅ længe er et kæmpe svigt fra jeres side....jeg mener slet ikke det hjælper at sende dem væk og har aldrig brugt det...find ud af hvorfor hun opfører sig sådan og giv hende respons på altd et gode hun helt sikkert indeholder.
I dag havde jeg min lille trætte meget sure tre årige med i skole og skulle lige på biblio og der var han så sur og sagde dumme mor konstant...til sidst satte jeg mig ned på hug og kikede på ham og sagde jeg kunne se og mærke han godt kunne bruge et kram og så fik jeg det største kram...men for dælen det er da træls når de gør alt hvad vi voksne opfatter som provokerende og uartigt...men det er børn, de tænker ikek voksen tanker....
Knus Eva..

Anmeld

20. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg er enig med Eva og resten af koret   En hel dag på værelset er simpelthen for voldsomt!! Hvorfor er det du er "dumme mor"? Er der noget specielt der "trigger" hendes vrede / frustration / behov for respons? For det ER et behov for respons der får hende til at bevidst provokere jer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.