Makeup hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.424 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. maj 2009

Mor.sander

Havde en diskution med min den ældste i går.. Inden vi skulle til taltent show på skolen. Hun mente helt sikkert at hun skulle have makeup på, mens vi gamle her i hytte absorlut ikke mente hun skulle have det, da vi mener hun er alt alt for ung.. Hun er næsten 10½ år.

Hva er jeres mening om makeup?, Hvornår er man gammel nok osv.

Hilsen den strenge mor som aldrig selv har været den store makeup bruger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2009

Honningblomst

Mor.sander skriver:

Havde en diskution med min den ældste i går.. Inden vi skulle til taltent show på skolen. Hun mente helt sikkert at hun skulle have makeup på, mens vi gamle her i hytte absorlut ikke mente hun skulle have det, da vi mener hun er alt alt for ung.. Hun er næsten 10½ år.

Tja, det kommer vel an på hvad og hvor meget, synes jeg....jeg ville mest tænke på at købe noget makeup uden kemi i...
Jeg tror jeg var 12-13 år da jeg begyndte for sjov og som 15 årig gik jeg det med dagligt og det gør jeg stadig.
Men lidt neglelak øjenskygge og læbestift, det synes jeg nu sagtens en 10 årig kan have på til fest, det er da hyggeligt...hvad med de andre piger i klassen, er de så småt begyndt??
Så jeg ville lade hende prøve lidt...hun vil jo bare være fin, ikke-smiler
Knus Eva..som ikke har så mange idéer om hvornår børn skal hvad, men synes man skal vurdere ud fra det enkelte barn.

Anmeld

20. maj 2009

Lone Jakobsen

åh hvor kanon at du bringer det emne op.
jeg er nemlig den heldige mor til netop en 10 årig datter....som har arvet en del makeup fra hendes faster.
hun eeelsker det, og til hendes forsvar skal siges at det klær hende....meen....
jeg har sagt at hun må bruge det herhjemme alt det hun vil, men ikke i skolen.
og da hun spurgte "hvornår så" var svaret "det ser vi på" men jeg mener også at omkring de 13 år... så nærmer vi os konfirmationen.....og mon ikke de andre fra klassen vil begynde at bruge det der.

Anmeld

20. maj 2009

Cris

Til talent show er måske ok at bruge en lille smule og give hende den oplevelse. Men jeg ville overhovedet ikke give hende make-up til hver dag. Jeg har set nogle små piger på 10/12 som går rundt med make up på og jeg synes, at det er så syndt og det ser helt forkert ud... Man skal tage kampen, for der er nogle piger som er meget stærke i deres mening, men jeg ville ikke lade dem bruge make up til hver dag.

Anmeld

20. maj 2009

Sweet1978

Jeg vil give de andre ret omkring 12-13 år, men derfor kan hun jo godt øve sig, ved særlige lejligheder. Til gengæld er jeg begyndt, også ved særlige lejligheder, at give min 9 årige datter deo og parfume på. Så føler hun sig speciel og stor.

Anmeld

20. maj 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Tja, det kommer vel an på hvad og hvor meget, synes jeg....jeg ville mest tænke på at købe noget makeup uden kemi i...
Jeg tror jeg var 12-13 år da jeg begyndte for sjov og som 15 årig gik jeg det med dagligt og det gør jeg stadig.
Men lidt neglelak øjenskygge og læbestift, det synes jeg nu sagtens en 10 årig kan have på til fest, det er da hyggeligt...hvad med de andre piger i klassen, er de så småt begyndt??
Så jeg ville lade hende prøve lidt...hun vil jo bare være fin, ikke-smiler
Knus Eva..som ikke har så mange idéer om hvornår børn skal hvad, men synes man skal vurdere ud fra det enkelte barn.

Enig

Anmeld

20. maj 2009

smokie

Jamen jeg ved ikke helt hvornår børn er klar til makeup det er vel op til forældrene selv og barnet hvor voksent det er da børn idag er meget forskellige nogen ældre i sind end andre jeg har selv en datter på 13 som ikke har lyst til det endnu men føler sig lidt presset fra andre fra klassen da mange af hendes veninder bruger det nu og har gjort længe..

Nadia

Anmeld

20. maj 2009

missKat

hmm den er MEGET svær!
Jeg synes også det er op til den enkelte familie og afgøre. Min personlige holdning er når de skal konfimeres ca.

Jeg kan huske at da jeg skulle konfirmeres, spurgte jeg min mor om morgenen om jeg måtte låne lidt mascara, og prøve det  
Jeg fik lov og tænkte ikke mere over det. De fleste af pigerne i klassen brugte eyeliner og mascara i forvejen, men jeg gjorde som sagt ikke.

senere fik jeg smag for det og har i dag arbejdet i kosmetikbranchen i 11 år - hihi.

Jeg råder dagligt forældre der kommer ind og spørger ang makeup til deres piger og siger, at jeg synes de skal tage dialogen stille og roligt og hvis de har tillid til mig, så overdrag datteren til mig og så skal jeg hjælpe hende.
Så undgår de en evt konfrontation, med deres teenager og jeg hjælper pigerne med at lægge det ordentligt, bruge de rigtige ting osv.
Jeg kan nemlig heller ikke klare de helt unge piger der er helt blege i ansigtet og kulsorte om øjnene!!!!
makeup kan være utrolig smukt, også til de unge, hvis de lærer det rigtigt fra start.

Anmeld

20. maj 2009

mortil(nichlasogmathias)

Mor.sander skriver:

min lillesøster går med make up daglig, hun er 12 år..

Anmeld

20. maj 2009

SmørBlomstens Mor

Jeg synes at det er meget tidligt
Min datter får lov at have makeup på udenfor hjemmet når hun når konfirmations alderen dvs. 13 -14 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.