Mor-til-asta-09 skriver:
Sagen er den at jeg hver nat flere gange om natten bliver vækket af vores datters gråd pga mareridt. Halvdelen af gangene vågner hun helt op og græder, andre gange græder hun i søvne...
Nogle der kan hjælpe med hvad jeg kan gøre, for at hun kan undgå de mareridt? Er simpelthen i vildrede, får så ondt af hende.
Det er synd for hende. Jeg kender det godt.
Måske sker der meget for hende lige nu. Noget hun kunne tumle med i børnehaven måske?
Jeg ville snakke med hende om det at have mareridt. Jeg har på et tidspunkt set en bog til småbørn om emnet, - men kan desværre ikke huske titlen. Mon ikke du kan google dig frem til noget? Måske I kunne tage udgangspunkt i den? Vigtigt at få sat nogle ord på. Så det ikke går hen og bliver til en angst for søvnen eller lignende.
Jeg går ud fra, du også ser det som en fase... Hvis det er et vedvarende problem, skulle man måske lige undersøge, om det kan være noget, der skulle gøres noget mere ved. Det er vidst ikke et helt ukendt fænomen. Men jeg mener at vide, at hvis mareridtene foregår i den sidste halvdel af natten, så er de "ufarlige". Det KAN være night terrors, hvis det er inden for de første timer efter, hun bliver lagt.
Vær i øvrigt forsigtig med for megen spænding den sidste vågne time. Væk med Disney og medrivende historier. Frem med vuggeviser og hyggelig snak om dagens gang. -Måske der da kan komme lidt dagsrester i behandling, som ellers kunne sætte sig til en grim drøm (William tog min skovl i sandkassen/Matilde vil ikke lege med mig/De voksne skældte ud, da jeg spildte...osv...)
Held og lykke med det
og

til den lille pige
Anmeld