Spørgsmål til de erfarne kage damer ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.987 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. september 2012

Den lykkelige

Jeg har lige lidt spørgsmål..  Håber nogle kan hjælpe
Hvorfor er det lige at mine kager buler op på midten når jeg bager? Er det fordi temperaturen er for høj eller???
Hvordan får i lige kanter?? Altså jeg bager altid i en bradepande også skær den.. Men tænker måske jeg skal begynde at bage i bageringe f.eks. så jeg ikke får "spild" ved at skulle skære kagen helt lige..?
Hvor tykt er jeres opsmørings lag ca?
Nogle der har prøvet lave red velvet? Smagte det godt og hvad brugte du af fyld i?? Bare cream cheese?? Eller??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

Team Putte

Den lykkelige skriver:

Hvorfor er det lige at mine kager buler op på midten når jeg bager? Er det fordi temperaturen er for høj eller???
Hvordan får i lige kanter?? Altså jeg bager altid i en bradepande også skær den.. Men tænker måske jeg skal begynde at bage i bageringe f.eks. så jeg ikke får "spild" ved at skulle skære kagen helt lige..?
Nogle der har prøvet lave red velvet? Smagte det godt og hvad brugte du af fyld i?? Bare cream cheese?? Eller??

Det kan være hvis din ovn bager ujævnt, hvis det er tyk dej og du ik får smurt nok helt ud i hjørnerne eller hvis du pisker æg og sukker for meget

Helt lige kanter får jeg nogenlunde, jeg bager oz bare i alm bradepande og springforme jeg retter til med opsmøringen som jeg ligger i ca. 5 mm tykkelse

Har aldrig lavet red velvet.. kunne godt tænke mig at smage det

Anmeld

10. september 2012

mariamiss6

Den lykkelige skriver:

Hej, jeg har ikke prøvet at æave en red velvet cake, så der kan jeg ikke hjælpe dig. 

Dine kager hæver ekstra på midten, fordi varmen ikke blive fordelt ens i dejen. 

Det kan du løse enten ved at vikle et vådt stykke stof om formen, eller ved at sætte flower nails i kagen. 

Hvis jeg skal bygge en rund kage, så bager jeg bare i en rund form, og skærer den igennem til bunde bagefter.

Et godt råd, for at få en pæn top på din færdige kage, er at vende det på hovedet når du samler din kage igen. Altså læg toppen af kagen som den nederste bund, så midten, og så bunden i toppen, med bunden opad. Så krummer det ikke så meget, og bunden er altid lige jo

jeg vil skyde på at mit opsmørings lag er ca. ½ cm tykt, i gennemsnit. Noghle steder på kagen er det tykkere, andre steder tyndere. Det kommer helt an på hvor ren din kage er i kanterne. 

du kan med fodel sprøjte en pølse af din opsmøring hele vejen rundt i kanten af bundene, før du putter fyld i, når du sampler den. På den måde kommer dit fyld ikke helt ud til kanten, og det kan godt lette opsmøringen lidt, sådan at man blandt andet ikke har brug for så tykt et lag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.