Over tid...eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.015 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. september 2012

MediaAnarchy

Vi prøver ikke at blive gravide, endnu. Vi har planer om at begynde om ca. et år, og er begge meget rolige og tilfredse med den plan.

I september har jeg ikke taget p-piller, vi kunne ikke finde dem selvom vi købte i sidste måned, og da jeg efter et par dage uden p-piller havde øget sexlyst, ikke var mad sulten hele tiden og havde det godt i min krop, blev vi enige om at jeg prøvede at blive af pillerne, og så kunne vi have sex med kondom/andre steder/måder.

Det gik fint hele måneden, og jeg har det fantastisk i min krop. Jeg har været på pillen i 8 år, og begyndte inden min cyklus var reglmæssig, jeg er derfor ikke sikkert på hvornår jeg burde begynde at bløde. Men læste mig frem til at en normal cyklus ca. er 28 dage. 4 dage før jeg så havde beregnet at jeg skulle have min mens, sexede vi igen. Vi havde ikke kondom på os, og ville bare gøre det på anden vis, men kæresten sagde at jeg jo umuligt kunne blive gravid når jeg skulle have mens lige om lidt, og jeg var meget i stemning, så vi havde vaginal sex, vi stoppede dog inden kæresten kom. Det samme skete næste dag.

Nu er det over en uge siden (9 dage) at jeg i følge normen skulle have haft min mens - jeg er altså oppe på en cyklus på 37 dage.
Jeg tog en graviditetstest i går som havde en streg. Jeg er latså ikke gravid, skulle jeg mene. Jeg har ingen af de normale symptomer jeg plejer at få 2 dage inden mens, svingende humør, ondt i lænden, ondt i den ene side, osv.  - så intet tyder på at den er lige om hjørnet.

Til mine spørgsmål:

Jer der har prøvet at være på pillen længe, og så pludselig stopper - har i oplevet noget lignende?

Testen var købt i Netto - kan jeg være sikker på den?

Kan læse mig frem til at en cyklus stortset aldrig er længere en 35 dage - er der nogle der har længere?

Skal jeg være nervøs? 

Tak for hjælpen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

Aabye

Når du har været på p-piller SÅ længe så skal kroppen lige finde sig selv.. Derfor kan din cyklus godt være helt hen i hegnet de første par gange indtil kroppen finder rytmen igen..

Selvom din kæreste ikke kommer op i dig er der stadig præ-sæd, og det kan godt gøre dig gravid..
Nogen danner HCG ekstremt langsomt.. I min første graviditet kunne jeg først lave en positiv test da jeg var omkring 9 uger henne..

Anmeld

10. september 2012

Aabye

Hvis du er RIGTIG nervøs så tag et smut til lægen og få ham/hende til at tage en blodprøve  på dig..

Anmeld

10. september 2012

MediaAnarchy

Tak for svar. Du har nok ret, det er bare sådan en mærkelig ting at gå og vente på, når man i 8 år har vist hvornår den kom (jeg har desuden også sprunget mange menstruationer over - så min krop er nok helt forvirret)
Skrev med kæresten i går (vi bor lige nå i hver sin ende af landet) og fik en sms om at hvis det er nu, så er det fordi det er meningen. Så er ikke helt panikken hvis det skulle vise sig at den overhovedet ikke kom. Men det er bare dårlig planlægning

Anmeld

10. september 2012

Klematis

Jeg er begge gange blevet hurtigt gravid efter p- pillestop. Som i: 1 måned efter og 2 måneder efter.
Du kan ikke regne med andet end at du har en chance/risiko for at blive gravid, når du ikke beskytter dig.

Håber at det rigtige sker for dig.

Anmeld

10. september 2012

Frk. Himmelblå

MediaAnachy skriver:

Vi prøver ikke at blive gravide, endnu. Vi har planer om at begynde om ca. et år, og er begge meget rolige og tilfredse med den plan.

I september har jeg ikke taget p-piller, vi kunne ikke finde dem selvom vi købte i sidste måned, og da jeg efter et par dage uden p-piller havde øget sexlyst, ikke var mad sulten hele tiden og havde det godt i min krop, blev vi enige om at jeg prøvede at blive af pillerne, og så kunne vi have sex med kondom/andre steder/måder.

Det gik fint hele måneden, og jeg har det fantastisk i min krop. Jeg har været på pillen i 8 år, og begyndte inden min cyklus var reglmæssig, jeg er derfor ikke sikkert på hvornår jeg burde begynde at bløde. Men læste mig frem til at en normal cyklus ca. er 28 dage. 4 dage før jeg så havde beregnet at jeg skulle have min mens, sexede vi igen. Vi havde ikke kondom på os, og ville bare gøre det på anden vis, men kæresten sagde at jeg jo umuligt kunne blive gravid når jeg skulle have mens lige om lidt, og jeg var meget i stemning, så vi havde vaginal sex, vi stoppede dog inden kæresten kom. Det samme skete næste dag.

Nu er det over en uge siden (9 dage) at jeg i følge normen skulle have haft min mens - jeg er altså oppe på en cyklus på 37 dage.
Jeg tog en graviditetstest i går som havde en streg. Jeg er latså ikke gravid, skulle jeg mene. Jeg har ingen af de normale symptomer jeg plejer at få 2 dage inden mens, svingende humør, ondt i lænden, ondt i den ene side, osv.  - så intet tyder på at den er lige om hjørnet.

Til mine spørgsmål:

Jer der har prøvet at være på pillen længe, og så pludselig stopper - har i oplevet noget lignende?

Kan læse mig frem til at en cyklus stortset aldrig er længere en 35 dage - er der nogle der har længere?

Skal jeg være nervøs? 

Tak for hjælpen!

Min cyklus er 36 dage.

Efter at have brugt p-piller, kan man opleve alt fra utroligt lange cyklusser (flere måneder) til ultra korte (en uge) eller laaaange blødningsperioder med mens i både to og tre uger. Everything goes, siger kroppen og griner ondkskabsfuldt af en! 

Valmedteste fra Netto er fuldt gyldige.

Tror bestemt ikke, du er gravid. 

Men man kan selvfølgelig aldrig vide, når man har sexet uden kondom, men hvis jeg var dig, ville jeg tage det heeeeelt roligt.

Anmeld

10. september 2012

th

MediaAnachy skriver:

Til mine spørgsmål:

Skal jeg være nervøs? 

Tak for hjælpen!

EFTER STOP PÅ P PILLER, KOM MIN MENS FØRST 4 MD. EFTER.

Anmeld

10. september 2012

Amagerpigen82

MediaAnachy skriver:

Til mine spørgsmål:

Skal jeg være nervøs? 

Tak for hjælpen!

Hvordan var din cyklus før du startede på p-piller? Min var super uregelmæssig og ikke mærkeligt var den det igen efter p-pille stop (10 år). Min cyklus var alt mellem 3 og 6 uger. Så det kan sagtens være helt normalt.

Men du kan også godt blive gravid. Og mon ikke I skal finde en anden slags prævention hvis I ønsker at beskytte jer det næste år siden det allerede går 'galt' her i første måned?

Anmeld

10. september 2012

MediaAnarchy

th skriver:

EFTER STOP PÅ P PILLER, KOM MIN MENS FØRST 4 MD. EFTER.

Wow - 4 måneder. Ja, så kan jeg godt se at det er tidligt at blive utålmodig.

Anmeld

10. september 2012

MediaAnarchy

Amagerpigen82 skriver:

Hvordan var din cyklus før du startede på p-piller? Min var super uregelmæssig og ikke mærkeligt var den det igen efter p-pille stop (10 år). Min cyklus var alt mellem 3 og 6 uger. Så det kan sagtens være helt normalt.

Men du kan også godt blive gravid. Og mon ikke I skal finde en anden slags prævention hvis I ønsker at beskytte jer det næste år siden det allerede går 'galt' her i første måned?

Min cyklus var ureglmæssig - også fordi jeg kun havde haft det i et halvt år. Det er så lang tid siden at jeg ikke kan huske hvordan det var, kan bare huske at det ikke var helt reglmæssigt.

Ja, det er bare svært hvad men så skal vælge? Jeg har det så meget fysisk og psykisk bedre efter at have stoppet på pillen (større sexlyst, mindre appetit, roligere i kroppen osv) at jeg ikke har lyst til at begynde igen lige forløbigt, og vi glemte kondomet to gange i sidste måned (vi havde dog kun sex vaginalt fordi jeg regnede med en reglmæssig cyklus, og så bliver ægget vel ikke befrugtet 4 dage inden mens?). Er der andre gode præventionsformer, der er lige så sikker som p-piller, men uden de negative følger på min krop/mit sind?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.