Plukkeveer når jeg slapper af... (lidt langt!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.723 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. september 2012

Jenie

Hej i skønne gravide kvinder

jeg er godt på vej ind i uge 28 og lider af mange plukkeveer, specielt om morgenen og sent om aftenen.

synes kun jeg har læst at det kan forekomme af hurtige bevægelser og overanstrengelser og man så skal prøve at slappe af.. self. ved jeg godt de kan komme uden grund når nu det er øvelser til de rigtige veer,

MEN er det normalt at jeg stort set kun mærker dem når jeg ligger i sengen eller på sofaen og slapper af og de er hyppige over en kortere eller længere tidsperiode ?
til tider finder jeg dem ret så slemme, men føler ikke at min krop fortæller mig at noget er galt og siger ofte til mig selv at det gør ikke ondt, ihvertfald ikke i forhold til hvad jeg tror skal defineres som at de er smertefulde. jeg er førstegangs gravid så har absolut intet at sammenligne med og jeg har det som jeg kan læse mange andre også har det at man ikke vil ringe til FG hvis man bare spilder deres tid.

nogen råd eller efaringer i vil dele med mig ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

_-Kathrine-_

Følger lige med, da jeg oplever det samme...! Er 2. Gangs gravid, men oplevede slet ikke plukveer så tidligt 1. Gang!

Anmeld

10. september 2012

cierva

Jeg er 32+6 og har i en del uger efterhånden haft mange plukveer. Om morgenen når jeg vågner (nok fordi jeg skal tisse) og så ellers mest eftermiddag og aften. Har ofter omkring 10 i timen og har haft perioder af nogle timer om aftenen hvor der er kommet med 3-5 min mellemrum og gjort lidt ondt i lænden. Jeg har snakket med min JM om det og fået tjekket min livmoderhals som så fin ud. Men at de kommer når man slapper af er der vist ikke noget mærkeligt i. I følge min JM kommer de ofte som forsinket reaktion på aktivitet. Altså når man efterfølgende slapper af. Og så lægger man måske også mere mærke til dem når man slapper af.

Anmeld

10. september 2012

cierva

Er du bekymret så ring til din JM og spørg. FG er mere til det akutte. Altså hvis det pludselig går lidt amok med plukveerne (regelmæssige med få min mellemrum og evt. amerter). Så skal man jo ringe hvis man er nervøs. Så kan de over tlf'en vurdere om de synes du skal komme ind forbi.

Anmeld

10. september 2012

modesty

Jeg havde i hvert fald 100 plukkeveer om dagen fra uge 20. Jeg var MEGET nervøs og bange for at miste, så fik min læge til at lave en henvisning til en gynækolog, som målte min livmoderhals. Det fik jeg gjort to gange, og det var meget betryggende.

M.h.t. det med at have plukkeveer når man hviler. Ja. Jeg havde dem nærmest konstant og kunne også mærke dem mest når jeg hvilede (hvilket jo også giver mening da man så er mere opmærksom). Mine har aldrig gjort ondt, og har ikke engang nevet specielt meget.

Anmeld

10. september 2012

2babygirls

Jenie skriver:

Hej i skønne gravide kvinder

jeg er godt på vej ind i uge 28 og lider af mange plukkeveer, specielt om morgenen og sent om aftenen.

synes kun jeg har læst at det kan forekomme af hurtige bevægelser og overanstrengelser og man så skal prøve at slappe af.. self. ved jeg godt de kan komme uden grund når nu det er øvelser til de rigtige veer,

MEN er det normalt at jeg stort set kun mærker dem når jeg ligger i sengen eller på sofaen og slapper af og de er hyppige over en kortere eller længere tidsperiode ?
til tider finder jeg dem ret så slemme, men føler ikke at min krop fortæller mig at noget er galt og siger ofte til mig selv at det gør ikke ondt, ihvertfald ikke i forhold til hvad jeg tror skal defineres som at de er smertefulde. jeg er førstegangs gravid så har absolut intet at sammenligne med og jeg har det som jeg kan læse mange andre også har det at man ikke vil ringe til FG hvis man bare spilder deres tid.

nogen råd eller efaringer i vil dele med mig ?

Da jeg var gravid første gang havde jeg også MANGE plukveer, men aldrig nogen der nev eller gjorde ondt.
Helt til sidst kunne jeg ligge bom stille på sofaen mens de væltede ind over mig, og fødte 40+5.

Er du utryg ved at de gør ondt, ville jeg klart ringe til FG, heller være sikker så baby ikke pludselig kommer for tidligt

Anmeld

10. september 2012

Jenie

tak for alle jeres svar, er glad for jeg ikke er helt alene

jeg ser lige tiden lidt an og ringer til JM hvis det bliver ved og jeg er utryg

kunne måske være rart nok at få hendes ord for at det skal tjekkes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.