Overtøj til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.813 visninger
17 svar
0 synes godt om
9. september 2012

FruK

Jeg har termin i starten af januar, og er begyndt at shoppe lidt, men er meget i tvivl om, hvad man skal bruge af overtøj.

Hjælp... 

Man skal vel have en slags køredragt... Jeg har kig på en i merino uld eller tyk fleece. Og så lun hue og vanter. Men er det nok hvis sådan en meget lille en skal ud i barnevognen i januar/februar hvor det måske er koldt? 

Jeg regner ikke med at jeg skal have Voksi eller lign, men bare barnevogn og dyne.

Og hvordan er det med temperatur i forhold til alder - er der nogen retningslinier  for hvor gamle de skal være og hvor koldt det så må være?

Ja, jeg er lidt på bar bund - det er 10 år siden jeg har haft nyfødt baby, og det var ikke om vinteren. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

FruK

Ingen med gode tips?

Anmeld

10. september 2012

2babygirls

FruK skriver:

Jeg har termin i starten af januar, og er begyndt at shoppe lidt, men er meget i tvivl om, hvad man skal bruge af overtøj.

Hjælp... 

Man skal vel have en slags køredragt... Jeg har kig på en i merino uld eller tyk fleece. Og så lun hue og vanter. Men er det nok hvis sådan en meget lille en skal ud i barnevognen i januar/februar hvor det måske er koldt? 

Jeg regner ikke med at jeg skal have Voksi eller lign, men bare barnevogn og dyne.

Og hvordan er det med temperatur i forhold til alder - er der nogen retningslinier  for hvor gamle de skal være og hvor koldt det så må være?

Ja, jeg er lidt på bar bund - det er 10 år siden jeg har haft nyfødt baby, og det var ikke om vinteren. 

Jeg skal føde slut januar, men vores pige på næsten 2 er fra oktober 2010, og da hun var næsten 2 mdr gammel væltede det ned med sne, og hun sov bare i bjørnen fra HM, hue og vanter. Vi købte først slee bee'en i januar, så hun sov med dyne og fleece tæppe over sig.

Anmeld

10. september 2012

FruK

Baby2påvej skriver:

Jeg skal føde slut januar, men vores pige på næsten 2 er fra oktober 2010, og da hun var næsten 2 mdr gammel væltede det ned med sne, og hun sov bare i bjørnen fra HM, hue og vanter. Vi købte først slee bee'en i januar, så hun sov med dyne og fleece tæppe over sig.

Tak - så er det nok sådan noget jeg skal have fundet.

Anmeld

10. september 2012

_-Kathrine-_

Skal føde slut december og vi har sådan en køredragt i merino uld til når vi skal på tur osv.... Til barnevognen har vi en voksi og det er nok den bedste investering vi har gjort!!
Og så har min nabos mor strikket nogle lækre huer, og vi skal have købt nogle vanter...
Men hvis der er meget meget koldt, kommer han i den første tid til at sove inde, da de små lunger ikke kan holde til ret mange frostgrader...!

Anmeld

10. september 2012

FruK

_-Kathrine-_ skriver:

Skal føde slut december og vi har sådan en køredragt i merino uld til når vi skal på tur osv.... Til barnevognen har vi en voksi og det er nok den bedste investering vi har gjort!!
Og så har min nabos mor strikket nogle lækre huer, og vi skal have købt nogle vanter...
Men hvis der er meget meget koldt, kommer han i den første tid til at sove inde, da de små lunger ikke kan holde til ret mange frostgrader...!

Tak for svar.

Ved du hvor koldt det skal være før de ikke må komme ud, når de er helt små?

Anmeld

10. september 2012

_-Kathrine-_

FruK skriver:

Tak for svar.

Mener det er -10 grader...

Anmeld

10. september 2012

_-Kathrine-_

FruK skriver:

Tak for svar.

Fandt lige denne
http://www.sundhedsplejersken.dk/Born/Artikler-om- born2/Sundhed-og-miljo/Frost-og-spadborn/

Anmeld

10. september 2012

FruK

10. september 2012

Pigent

FruK skriver:

Hjælp... 

Hvis det er fordi du synes en voksi pose er dyr så kan du også få nogle andre der er billigere

Bilka har en der hedder Slee bee.

Trille har også lavet nogen

http://www.babytrold.dk/shop/trilleposen-dun-uld-79c1.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.