Nogen der har gode opskrifter med fisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.768 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. maj 2009

Sweet1978

Vi er ved at løbe surt i de 2-3 stykker vi skifter imellem, og kan se på en anden tråd af folk herinde er flinke til at spise fisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2009

Sweet1978

Kan da lige selv byde ind med den første tunbøffer:
www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php

Det er en af dem vi godt kan lide har også en med laks, men den kunne jeg ikke lige finde så den taster jeg lige ind senere.

Anmeld

19. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nam nam..elsker fisk!
Jeg tager gerne nogle laksebøffer (må gerne være dem fra frost) og kommer dem i et ovnfast fad.. så smelter jeg honnng og blander det med soya (halv/halv ca.. hellere lidt mere soya, men smag på det), pensler/hælder det på bøfferne og ind i ovnen... så lige pensle det der ligger i fadet på bøfferne engang imellem undervejs..
Serverer det med frisk pasta som jeg plejer at lave en hjemmelavet sauce til (når fisken er færdig tager jeg resten af væsken og varmer op med fløde, smager til og voila! så er der lækker fisk!

Anmeld

19. maj 2009

Sweet1978

Caroline86 skriver:

Nam nam..elsker fisk!
Jeg tager gerne nogle laksebøffer (må gerne være dem fra frost) og kommer dem i et ovnfast fad.. så smelter jeg honnng og blander det med soya (halv/halv ca.. hellere lidt mere soya, men smag på det), pensler/hælder det på bøfferne og ind i ovnen... så lige pensle det der ligger i fadet på bøfferne engang imellem undervejs..
Serverer det med frisk pasta som jeg plejer at lave en hjemmelavet sauce til (når fisken er færdig tager jeg resten af væsken og varmer op med fløde, smager til og voila! så er der lækker fisk!

Den lyder lækker, hvor lang tid skal fisken ca. have?

Anmeld

19. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Sweet1978 skriver:

Den lyder lækker, hvor lang tid skal fisken ca. have?

hehe..kan desværre ikke sige andet end "til den er færdig"  

Anmeld

19. maj 2009

Sweet1978

Caroline86 skriver:

hehe..kan desværre ikke sige andet end "til den er færdig"  

Oki vi prøver os frem

Anmeld

19. maj 2009

Sweet1978

Så er der denne her: "Laks i flødesovs med ris" (ca. 4 pers.)
1 kg. Laks uden ben
1 Løg
3 Gulerødder
2 Porrer
25 g. Smør
salt og peber
½ spsk. mel
1 ds. hakkede tomatter
1½ dl. piskefløde
persille

Rens og tør laksen, fjern skind og ben. Pil og hak løget. skræl gulerødderne og skær dem i terninger. Skyl porrerne og skær dem i ringe. Svits løger i smørret. Fordel halvdelen af grøntsagerne og løgene i bunden af et ildfast fad. Læg laksen på og krydr med salt og peber. Fordel resten af grøntsager og løg ovenpå og drys med melet. Hæld fløde og tomater over, dæk med folie og sæt fadet i ovnen ved 200 g. i 1-1 1/4 time til fisken er færdig. Server med kogte ris.

Anmeld

19. maj 2009

Sweet1978

Og så er der jo altid tun og laksemousse, find selv jeres favorit på:
www.dk-kogebogen.dk/

Anmeld

19. maj 2009

fam.4xc

Her hitter 2 meget nemme med laks og en meget nem med rødspætter....
Og så er der også lige den super lækre og nemme med varm røget laks :-)

Laks i fad med frisk pasta og broccoli;

Kog den friske pasta og læg i et ildfast fad, læg buketter af broccoli over .
Laksefeletterne skæres ud i mindre stykker og spredes ovenpå...
Derefter et par fed hvidløg og en morney sovs over, og så i ovnen 25 min.

Laks i sølvpapir og wok med nudler;

Læg en laksefilet på et stykke sølvpapir, pensl med sød chilli sovs og pak sølvpapiret om den. Læg de indpakket stykker i ovnen i 20 min mens du koger nudler og steger friske eller frosne wok grønsager.

Rødspætter rullet i pikant ost;

Smør rødpætterne i pikant ost og rul dem sammen - læg dem i midten af et ildfast fad, og hæld lidt vand ved... stil i ovn i ca 20 min... dertil frisk pasta, melon og tomat sovs.

Varmrøget laks med kartoffel/gulerodsfad;

Del en bakke små kartofler i halve, og snit nogle gulerødder i mindre stykker og bland med kartoflerne i et ildfast fad, hæld lidt olie over og de krydderier du kan li. I ovnen 40 min Køb vamt røget laks hos fiske manden og læg dem oven på kartoffel/gulerodsfadet de sidste 5 min i ovnen, Dertil Hollandaise sovs til. 

Anmeld

19. maj 2009

Miamaja

jeg eeelsker osse frisk fisk. her hjemme er det helst frisk fisk paa grillen vi bedst synes om!!! og saa med en halv presset citron oven paa fisken og salt og peber og lidt friskt krydderurter tilsidst. ikke mere end det da jeg kan lide at smagen af fisk er der uden for meget stads og krydderier

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.