At være supermor! ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

305 visninger
1 svar
0 synes godt om
19. maj 2009

Charlie

Hvorfor er det nu lige, at det ikke er muligt, når man nu så gerne vil??

Jeg synes gang på gang, jeg oplever at have de allerbedste intentioner, men når der så opstår en eller anden situation, så handler jeg ikke altid liiiige, som jeg havde tænkt, at jeg skulle. Eller også ligner situationen ikke lige de scenarier, jeg havde set for mit indre øje, og så står jeg der og ved egentlig ikke rigtigt, hvad jeg synes er rigtigt eller forkert...
Jeg har læst Jesper Juuls: Dit kompetente barn, Margrethe Brun-Hansens: Rød stur kalder og De kompetente forældre. Samt Lykke Møller Kristensens bog: Barn nr. 2 - når familien vokser, som hun har skrevet i samarbejde med Margrethe Brun-Hansen. Jeg oplever, at når jeg læser disse bøger, så sidder jeg der og tænker: "Selvfølgelig, det er jo sådan det skal være, hvordan kan nogen dog også gøre det anderledes!" osv. osv. osv. Men så er det, at de der situationer opstår, som jo ikke lige ligner dem i bogen, eller dem jeg har forestillet mig eller hørt om osv. Og ofte kan jeg bagefter genkende rigtig meget af min mor og far i mine handlinger, og det er nogle af de handlinger, jeg har forsvoret, at jeg ikke selv ville benytte mig af, når jeg selv fik børn. Men der står jeg så, og er låst fast i de handlingsmønstre, som mine forældre brugte, i hvert fald nogle gange.
Det er ikke fordi, jeg mener, at mine forældre har været dårlige forældre, slet ikke. Der er bare nogle ting, jeg har forsvoret, jeg ville gøre anderledes. Jeg har også altid bildt mig selv ind, at det der med børn, det havde jeg bare helt tjek på. Men sådan er det jo ikke, det er der jo ingen der har, vel? Nogle mere end andre selvf. men, u know
Jeg ville ønske, man kunne tage en uddannelse til "Supermor". Hvorfor findes der ikke sådan en uddannelse?

Nå, nok om mine refleksioner over det at være mor

Jeg håber, I får en rigtig dejlig dag alle sammen.

Mange knus fra Dorthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2009

3rollinger

Hej Dorthe

Jeg har det ligesom dig. Nogen gange ville jeg bare gerne reagere anderledes. Eller jeg ville gerne have at min boern reagerede anderledes 

Jeg kan godt nogen gange foele at der bliver lagt for meget vaegt paa boerneopdragelsen. Forstaa mig ret, der skal vaere fokus paa, men der er saa mange teorier og snak om at goere det paa denne maade eller den anden, at man naesten ikke kan andet end at foele sig "uegnet". Kan nogen overhovedet mon goere det helt efter bogen? Kan forfatterne selv undgaa konflikter og snakke med fløjelsbloed stemme?

Igaar havde jeg moede med Lauras laereinde og fik at vide at Laura er soed, velopdragen, moden, tier stille i timerne, laver sine opgaver i boegerne med stor interesse og glaede. Ja, alt var superpositivt. Laereinden udskyldte naesten for ikke at have noget daarligt at sige nu jeg var moedt op.

Saa noget maa man jo goere rigtig, selvom der er nogen smuttere engang imellem.

Jeg tror bare ikke boegerne tager hoejde for at man har fuldtidsarbejde og til tider kan vaere traet og stresset, ja, og endog gravid med hormoner flyvende omkring i hele kroppen.

Men hvis du finder et supermor kursus, saa vil jeg ogsaa gerne tilmelde mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.