christina92 skriver:
Jeg blander mig lige lidt her
Håber jeg er okay.
Hvordan får man styr på sin vejrtrækning, når der ikke er nogen til at lære en det? Skal jeg få min egen JM til at lære mig det eller hvordan?
For til det fødselsforberedelse mit sygehus tilbyder der har de sagt at det er vigtigt med den vejrtrækning, men for søren der er jo ingen der har vidst mig hvordan man gør! 
Du er da velkommen 
Det hander simpelthen om at trække vejret rigtigt, det er ikke så inviklet som man tror, og jeg kan sagtens godt forstå dig når du ikke har prøvet det før (det har jeg hellere ikke) både at tackle veerne og samtidig med at koncentrere på vejrtrækningen. dvs. når veerne tager til skal du med det samme trække vejret dybt helt ned i maven og helt ned til fødderne nærmest
og puste ud, her er det vigtigt at du puster ud afslappende selvom det er svært og ikke hurtigt.
Når du trækker vejret og puster ud (når du har en ve) handler det ikke om at have så mange vejrtrækninger, det handler om at gør så meget så muligt ud af din vejrtrækning.
Det er også vigtigt at du slapper godt af forneden så du giver godt plads til den lille 
Når din ve er ovre skal du ikke koncentrere dig om vejrtrækning her er det vigtigt du lukker øjnene og Slapper Af! og nyd det så længe det varer. Og Husk at drikke i pauserne da du bliver helt tør i munden pga, vejrtrækningsøvelserne
Her er det vigtigt din mand/kæreste står klar med vand i pauserne så du få drukket med et samme og nyder pauserne, pauserne er guld værd
Du behøver ikke at drikke i hver pause men sørge for at det står klar til dig
Anmeld