fødselsvideo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. september 2012

Camillos

Jeg så igår en fødselsvideo da jeg tænkte jeg ville se lidt til hvad det går ud på ... synes faktisk ikke det var så skræmmende som jeg troede men hold da op synes også det er svært at forstå det snart er en selv der skal føde  det er faktisk syrealistisk i mit hoved at prinsessen kommer ud på et tidspunkt.. .

Ved egentlig ikke hvad jeg ville med det her indlæg.. bare komme ud med nogle tanker.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2012

christina92

Jeg er helt enig! man har vidst hele vejen igennem graviditeten at det jo engang ender i en fødsel, men jeg synes det virker så surrealistisk at det snart er tid og at det altså er EN SELV der ligesom skal igennem det.  Har de sidste mange nætter drømt om at fødslen går i gang og om hele forløbet, men når man så vågner, så er det bare svært at forholde sig til at det snart er virkelighed

Anmeld

7. september 2012

Camillos

christina92 skriver:

Jeg er helt enig! man har vidst hele vejen igennem graviditeten at det jo engang ender i en fødsel, men jeg synes det virker så surrealistisk at det snart er tid og at det altså er EN SELV der ligesom skal igennem det.  Har de sidste mange nætter drømt om at fødslen går i gang og om hele forløbet, men når man så vågner, så er det bare svært at forholde sig til at det snart er virkelighed

Ja mega meget .... 

forleden drømte jeg jeg fik trillinger  haha .. fordi jeg havde været på Amme "kursus" hvor der var tvillinger der skulle have bryst.. og så skulle jeg jo lige overdrive med trillinger. 

men tænker lidt det sker jo når de sker.. og når veerne kommer og smerterne tager til er man nok klar til at det skal ske og tager det som det kommer.. det håber jeg i hvertfald ..

Anmeld

7. september 2012

christina92

Camillos skriver:

Ja mega meget .... 

forleden drømte jeg jeg fik trillinger  haha .. fordi jeg havde været på Amme "kursus" hvor der var tvillinger der skulle have bryst.. og så skulle jeg jo lige overdrive med trillinger. 

men tænker lidt det sker jo når de sker.. og når veerne kommer og smerterne tager til er man nok klar til at det skal ske og tager det som det kommer.. det håber jeg i hvertfald ..

Det er hvertfald min indstilling til det  At når det hele først går i gang, skal det nok komme helt naturligt. Vi er jo skabt til det skidt

Anmeld

7. september 2012

Camillos

christina92 skriver:

Det er hvertfald min indstilling til det  At når det hele først går i gang, skal det nok komme helt naturligt. Vi er jo skabt til det skidt

.. det er vi nemlig... hehe

Anmeld

7. september 2012

Merii

Jeg arbejder selv på fødeafdeling så har set mange fødsler og fødsler kan bare være så forskellige, jeg håber jeg er en af de heldige  

32+3

Anmeld

7. september 2012

Camillos

Merii skriver:

Jeg arbejder selv på fødeafdeling så har set mange fødsler og fødsler kan bare være så forskellige, jeg håber jeg er en af de heldige  

32+3

Puha du arbejder simplelthen på en føde afd!  er det dit første barn? 

hold da op.. men så har du da indblik i hvordan det for det meste foregår? ... 

er det ikke meget forskelligt med kvindernes smerter terskel osv?

Anmeld

7. september 2012

Merii

Camillos skriver:

Puha du arbejder simplelthen på en føde afd!  er det dit første barn? 

hold da op.. men så har du da indblik i hvordan det for det meste foregår? ... 

er det ikke meget forskelligt med kvindernes smerter terskel osv?

Ja jeg gør så  og ja det er mit 1. barn

ja jeg synes jeg har rimelig styr på det

ud fra mit erfaring er veer = veer  og alle har lige så meget ondt.

Jeg vil anbefale at man skal have styr på sin vejrtrækning det er nærmest den bedste smerterstillende og koncentrere mere og mere på vejrtrækningen når veerne tager til. Det har du og babyen mest brugfor.

Vi skal nok klare det, det starter og forløber som en marridt men ender med den dejligste drøm og wupti så er bassen lige pludseli på brystet og så har man glemt alt om fødslen i det sekund 

Anmeld

8. september 2012

christina92

Merii skriver:

Jeg vil anbefale at man skal have styr på sin vejrtrækning det er nærmest den bedste smerterstillende og koncentrere mere og mere på vejrtrækningen når veerne tager til. Det har du og babyen mest brugfor.

Vi skal nok klare det, det starter og forløber som en marridt men ender med den dejligste drøm og wupti så er bassen lige pludseli på brystet og så har man glemt alt om fødslen i det sekund 

Jeg blander mig lige lidt her  Håber jeg er okay.

Hvordan får man styr på sin vejrtrækning, når der ikke er nogen til at lære en det? Skal jeg få min egen JM til at lære mig det eller hvordan?

For til det fødselsforberedelse mit sygehus tilbyder der har de sagt at det er vigtigt med den vejrtrækning, men for søren der er jo ingen der har vidst mig hvordan man gør!

Anmeld

8. september 2012

Camillos

Merii skriver:

Jeg tror det gerne ... har du aldrig mødt nogle der synes det har været en vild fantastisk oplevelse at føde.. ? nu bliver jeg lidt nysgerrig.. tænker bare på det må være en vild oplevelse, self med mange smerter men stadigvæk meget følelses ladet eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.