natashalarsen skriver:
fedt så skriver postbuddet de har været her men har intet hørt..¨
så bevæger jeg mig da bare ned mod posthuset og min pakke er ikke kommet. nå så på vejen hjem gør det bare så ondt i den nederste del a maven og i siderne a maven. får låst min dør op ligger mig på sofaen men så snart jeg rejser mig gør det ondt igen
øv gider ikke mere nu! er 34+1 og min graviditet har aldrig været så slem som nu
.
nogen der ved hvad smerten kan skyldtes?
.
Ja, jeg hader også det med postbudet!
Prøv at se om du kan lindre smerten ved at sætte dig på alle 4 og skiftevis skyde ryg og svaje i ryggen ligesom en kat. Når du svajer skal du slappe totalt af i mavemusklerne og lade maven hænge så tungt som overhovedet muligt.
Ud over dette så prøv at ligge på knæ og lade dig glide frem med strakte arme således at maven kommer ned at røre ved dine lår og brystet er i underlaget og panden er i underlaget og armene ligger slapt og strakte hen over hovedet på dig og bagdelen rører ved hælene. Slap helt af i alle muskler og især mavemusklerne. Bliv liggende så længe det er behageligt.
Begge øvelser strækker mavemusklerne og rygmusklerne ud og lindrer rigtig meget hvis der er tale om plukveer (som kan blive ret smertefulde mod slutningen af graviditeten) eller hvis der er tale om generelle muskelspændinger.
Anmeld