Ønsker ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

Princesspigen

LilleChelle skriver:

Hvad ønskede i jer i barselsgave? 

- vi har allerede købt stort set alt til den første tid af tøj og div., og i og med at jeg er sat til at føde d. 22. oktober, så skal der faktisk findes ret mange ønsker. Barselsgaver, julegaver og dåbsgaver .. 

Så folkens - hvad ønskede i jer? Kom med idéer  

jeg ved min mor giver mig en voksi pose, og min far giver mig en kravlegård.. begge barsels gaver..

men elllers for vores vedkommende så er det nok mest tøj da vi ikke kender kønnet før fødslen og alt vi har er neutralt.. så kommer der en pige så i lyserød og en dreng så i lyseblå..  

men da jeg selv venter oktober barn kan jeg godt se hvad du mener med barsels gaver, jul og dåb  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Michalala

Vi havde ingen ønskeliste på den måde. Da jeg ikke forventede at folk kom med barselsgave. Men til dem der har spurgt har jeg sagt

- uldtøj fra joha

- uldsvøb

- barnets bog

-cd med børnemusik

Det kunne også være sådan noget som bøger om babymassage eller leg med din baby. 

Anmeld

6. september 2012

Timse

Frøken Fyllgraf :0) skriver:

Synes at have hørt fra mange at lammeskind ikke må bruges til nyfødte pga vuggedød?? 

Det er også hvad jeg har hørt, men lå da selv på et da jeg var lille, så ved ikke om det blot er en and... men jeg ville da lige tjekke det

Anmeld

6. september 2012

Frk.S

Vi ønskede os heller ikke noget i barselsgave, men jeg kan da skrive hvad jeg kan huske at hun fik:

- En del tøj

- Flere forskellige Lamaze dyr

- Tøjdyr

- Baby sengetøj

- Gåvogn

- Gyngehest

- Bideringe

- Bøger (fx "De små synger" og andre sangbøger + et par pegebøger)

- Hjemmestrikkede hjemmesko

- Et dyr til at hænge på hendes legetæppe.

Deudover fik vi en masse blomster (bl.a. "mor/barn buketter").
Af svigermor fik jeg desuden ammethe og 500,- til at bruge på mig selv.

Af min veninde fik vi også en gave til os: denne figur fra Willow tree:  http://www.google.dk/imgres?hl=en&sa=X&biw=1366&bih=631&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=M67Q85MB1t2ngM:&imgrefurl=http://community.babycentre.co.uk/post/a15466595/wyoo_the_strange_faceless_willow_tree_figurines...&imgurl=http://s7ondemand4.scene7.com/is/image/Signet/4576721%253F%2524detail%2524&w=300&h=300&ei=qbJIUJnwNZDGswa5zoCQCw&zoom=1&iact=hc&vpx=932&vpy=295&dur=4&hovh=225&hovw=225&tx=104&ty=232&sig=104025807651492829341&page=3&tbnh=138&tbnw=137&start=54&ndsp=32&ved=1t:429,r:30,s:54,i:337

Anmeld

6. september 2012

Pikku Myy

Line - med Bobben skriver:

Jeg har brugt det til min den første.. At det skulle kunne forsage vuggedød nægter jeg simpelthen at tro på.. Selve ulden er jo ultra kort på et lammeskind til babyer..

Jeg blev nysgerrig og googlede, og som jeg forstår det, anbefales der at man ikke bruger lammeskind indenfor

Anmeld

6. september 2012

Pikku Myy

Synes at have hørt fra mange at lammeskind ikke må bruges til nyfødte pga vuggedød?? 

I får den lige begge 2:

Jeg blev nysgerrig og googlede, og som jeg forstår det, anbefales der at man ikke bruger lammeskind indenfor

Anmeld

6. september 2012

Ayasmor

Line - med Bobben skriver:

Jeg har brugt det til min den første.. At det skulle kunne forsage vuggedød nægter jeg simpelthen at tro på.. Selve ulden er jo ultra kort på et lammeskind til babyer..

Det bliver dog alligevel frarådet. Dette pga. skinnets manglende evne for at barnet kan komme af med varmen. Og det ER undersøgt at der er øget risiko for at børn lider af vuggedød hvis de har det for varmt. Derfor sundhedsstyrrelsen også anbefaler at børnene sover køligt, og ikke imellem mor og far under samme dyne.

Anmeld

6. september 2012

prettybutterfly

Jeg har hørt det samme!!! Og det skulle vidst også være allergifremkaldende! Så jeg ville altså passe på med lammeskind!

Anmeld

6. september 2012

Aabye

Pikku Myy skriver:

Ja inden for.. Men det var nu også ment til når man skal ud af huset..

Anmeld

6. september 2012

Aabye

Ayasmor skriver:

Det bliver dog alligevel frarådet. Dette pga. skinnets manglende evne for at barnet kan komme af med varmen. Og det ER undersøgt at der er øget risiko for at børn lider af vuggedød hvis de har det for varmt. Derfor sundhedsstyrrelsen også anbefaler at børnene sover køligt, og ikke imellem mor og far under samme dyne.

Men nu sørger uld jo lige netop for at barnet IKKE bliver for varmt.. Det er jo også bevist

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.