Mumto3 skriver:
Jeg har stemt med C, men jeg er faktisk af princip tilhænger af at stave navne med K (dansk) og ikke med C (udenlandsk/engelsk), men jeres navnevalg er så 'mærkeligt' at der ikke er noget dansk over det alligevel og derfor synes jeg det skal være med C. Det er helt forkert ud med K.
P.S. Har aldrig hørt det navn før! Det er derfor jeg synes det er usædvandligt/ ' mærkeligt'
Det er helt med vilje at vi vælger usædvanlige navne eller navne som ikke så mange har. Der er faktisk kun 27 der hedder navnet i Danmark. Vi har i forvejen to drenge med navnene Theodor og Antonio.
Har selv et meget almindeligt navn og altid gået i klasse med mindst to-tre andre med samme navn og synes det er irreterende. Selv ved sidste scanning, hvor vi kun sad to kvinder i venteværelset og lægen kom ind og kaldte navnet reagerede vi begge to, da vi hed det samme. Så det betyder meget for min kæreste og mig at vores børn har lidt "sjældne" navne, da vi begge har meget almindelige navne.
Men du har ret i at C er det mest rigtige og originale, da det er et engelsk navn oprindeligt og det er jo også bedst, hvis det så kan anvendes internationalt. 
Anmeld