Skal navnet være med C eller K?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

MorDk

Helt klart med C

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

Mulse-mor

Anonym skriver:

Ja vi har talt om navnet Caspian/Kaspian, men er lidt i tvivl om det skal være med C eller K. Det er mest almindeligt med C og er også den originale engelske version, mens K er mere dansk. Men begrund gerne Jeres svar. Så kan vi måske blive lidt klogere.

Jeg synes det ser mest rigtigt ud med C. Men vælg det i mest føler for.

Anmeld

9. september 2012

BabyMus

Jeg hopper også med på C.

Jeg synes, når man sidder og kigger på det, at C er pænere sammen med de andre bogstaver, end når det starter med K. Der er ligesom et pænere flow igennem navnet når man kigger på det - eller hvordan man nu skal sige det!

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

BabyMus skriver:

Jeg hopper også med på C.

Jeg synes, når man sidder og kigger på det, at C er pænere sammen med de andre bogstaver, end når det starter med K. Der er ligesom et pænere flow igennem navnet når man kigger på det - eller hvordan man nu skal sige det!

Ja det er ligesom det mest naturlige valg..

Anmeld

11. september 2012

Mumto3

Jeg har stemt med C, men jeg er faktisk af princip tilhænger af at stave navne med K (dansk) og ikke med C (udenlandsk/engelsk), men jeres navnevalg er så 'mærkeligt' at der ikke er noget dansk over det alligevel og derfor synes jeg det skal være med C. Det er helt forkert ud med K.

P.S. Har aldrig hørt det navn før! Det er derfor jeg synes det er usædvandligt/ ' mærkeligt'

Anmeld

11. september 2012

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg har stemt med C, men jeg er faktisk af princip tilhænger af at stave navne med K (dansk) og ikke med C (udenlandsk/engelsk), men jeres navnevalg er så 'mærkeligt' at der ikke er noget dansk over det alligevel og derfor synes jeg det skal være med C. Det er helt forkert ud med K.

P.S. Har aldrig hørt det navn før! Det er derfor jeg synes det er usædvandligt/ ' mærkeligt'

Det er helt med vilje at vi vælger usædvanlige navne eller navne som ikke så mange har. Der er  faktisk kun 27 der hedder navnet i Danmark. Vi har i forvejen to drenge med navnene Theodor og Antonio.

Har selv et meget almindeligt navn og altid gået i klasse med mindst to-tre andre med samme navn og synes det er irreterende. Selv ved sidste scanning, hvor vi kun sad to kvinder i venteværelset og lægen kom ind og kaldte navnet reagerede vi begge to, da vi hed det samme. Så det betyder meget for min kæreste og mig at vores børn har lidt "sjældne" navne, da vi begge har meget almindelige navne.

Men du har ret i at C er det mest rigtige og originale, da det er et engelsk navn oprindeligt og det er jo også bedst, hvis det så kan anvendes internationalt.

Anmeld

11. september 2012

VØS

Synes det ser "rigtigt" ud med C
Ville klart vælge at stave det sådan hvis jeg selv skulle vælge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.