jeres ynglings dessert???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2009

linemus

Der er ingen der gør det i gode kager????

Åh jo! Her er Kagen!
Kan også sagtens laves dagen før.

www.baby.dk/debat/18588/moedre-juli/kagen-fra-i-gaar--opskrift.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

Miss BananaHammock

En rødbede chokoladekage er også et godt bud til en lækker kage. 

Rødbede-chokoladekage

(1 springform)

Ingredienser:

100g mørk chokolade

½ dl oliemargarine

400g rødbede

3 æg

300g sukker

1 spsk. vanillesukker

350g hvedemel

2 tsk. bagepulver

50g kakao

½ dl skummetmælk

Sådan gør du:

1. Tænd ovnen på 180 grader C.

2. Bræk den mørke chokolade i mindre stykker og smelt den over vandbad. Rør derefter oliemargarinen i.

3. Skræl rødbederne og riv dem fint

4. Pisk æg, sukker og vanillesikker skummende hvidt i en skål og vend forsigtigt de revne rødbeder i.

5. Si hvedemel, bagepulver og kakao ned i æggemassen og vend også det forsigtigt i massen, sammen med smeltet chokolade og mælk.

6. For en springform med bagepapir og hæld dejen deri.

7. Bag kagen i ca. 40 minutter, mærk efter om den er færdigbagt med en spids genstand – er den ren når den trækkes ud af kagen er den færdig 

Anmeld

18. maj 2009

tascia

Jeanne skriver:

Tiramisu Og den kan laves dagen før

ENIG! verdens bedste og nemmeste dessert, og den er ti gange bedre hvis den er lavet dagen før

mums

//Natascia

Anmeld

18. maj 2009

Miamaja

en skon nem sommer dessert, jeg lavede vupti igaar aftes!! den er fra martha stewart. blaa baer og hindbaer crumble m. creme fraice eller flodeskum til.

Blueberry Crisp

fyld:
  • 6 cups (3 pints) blueberries or rashberry or a mix
  • 1/2 cup sugar
  • 1 tbs lemon
  • 1 teaspoon fresh lemon juice
  • 1/4 teaspoon coarse salt
  • FOR THE TOPPING
  • 3/4 cup all-purpose flour
  • 1/2 cup rolled oats (or chopped nuts, such as almonds)
  • 1/2 teaspoon baking powder
  • 1/2 teaspoon coarse salt
  • 3 ounces (6 tablespoons) unsalted butter, softened
  • 1/3 cup sugar
  1. Preheat oven to 375 degrees. Make the filling: Mix blueberries, sugar, cornstarch, lemon juice, and salt in a bowl. Transfer to an 8-inch square baking dish.
  2. Make the topping: Stir together flour, oats, baking powder, and salt. Cream butter and sugar in a mixer until pale and fluffy. Stir dry ingredients into butter. Using your hands, squeeze topping pieces together into clumps.
  3. Sprinkle topping evenly over filling. Bake until bubbling in center and brown on top, about 1 hour. Transfer to a wire rack, and let cool for 30 minutes before serving.

Make and freeze extra batches of the topping. Whenever you have fresh fruit on hand, you'll be able to assemble the dessert quickly

Anmeld

19. maj 2009

Maddox

heaven skriver:

det har jeg også lavet tit...

dåsepære, 2 pr mand - duppes let fri for væde. Derefter lægger du dem "omvendt" på en bageplade med bagepapir. så skærer du ganske lidt af "spidsen/toppen", så fladen er plan - og der placerer du så et stykke after eight, der er knækket ganske let.... 200 grader i ca 10 min, og så en skive god vanillieis til... det er lækkert

Jannie

Ja, lige præcis... Uhmm!!!

Anmeld

19. maj 2009

Kristina V

Mmmm her falder en go Brownies med is og jordbær i god jord.. ELSKER det...

Anmeld

19. maj 2009

Cris

Jeanne skriver:

Tiramisu Og den kan laves dagen før

Super nemt også!

Anmeld

19. maj 2009

Cris

Miamaja skriver:

en skon nem sommer dessert, jeg lavede vupti igaar aftes!! den er fra martha stewart. blaa baer og hindbaer crumble m. creme fraice eller flodeskum til.

Blueberry Crisp

fyld:
  • 6 cups (3 pints) blueberries or rashberry or a mix
  • 1/2 cup sugar
  • 1 tbs lemon
  • 1 teaspoon fresh lemon juice
  • 1/4 teaspoon coarse salt
  • FOR THE TOPPING
  • 3/4 cup all-purpose flour
  • 1/2 cup rolled oats (or chopped nuts, such as almonds)
  • 1/2 teaspoon baking powder
  • 1/2 teaspoon coarse salt
  • 3 ounces (6 tablespoons) unsalted butter, softened
  • 1/3 cup sugar
  1. Preheat oven to 375 degrees. Make the filling: Mix blueberries, sugar, cornstarch, lemon juice, and salt in a bowl. Transfer to an 8-inch square baking dish.
  2. Make the topping: Stir together flour, oats, baking powder, and salt. Cream butter and sugar in a mixer until pale and fluffy. Stir dry ingredients into butter. Using your hands, squeeze topping pieces together into clumps.
  3. Sprinkle topping evenly over filling. Bake until bubbling in center and brown on top, about 1 hour. Transfer to a wire rack, and let cool for 30 minutes before serving.

Make and freeze extra batches of the topping. Whenever you have fresh fruit on hand, you'll be able to assemble the dessert quickly

Hvis du laver så mange muffings og gode desserter til hver dag, er jeg meget imponeret at I kan holde jeres vægt! Jeg ville tage på med alt den "glæde" du serveret i dit hjem!

Anmeld

19. maj 2009

Miamaja

Cris skriver:

Hvis du laver så mange muffings og gode desserter til hver dag, er jeg meget imponeret at I kan holde jeres vægt! Jeg ville tage på med alt den "glæde" du serveret i dit hjem!

hehehe... ja, jeg er heldigvis en af dem der har ret hojt stofskifte saa jeg har aldrig rigtig kunne tage paa og kan spise hvad som helst. og saa gaar jeg 1 time hver dag med hund og barn

min mand skal dog passe mere paa men han bryder sig heldigvis ikke om desserter og kager saerlig meget og spiser maaske kun et lille stykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.